Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witek2874
Poziom 17
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 18:17, 17 Maj 2013 Temat postu: Projekt WSK M21W2 Sport 2 175 - witek2874 |
|
|
Na waszą prośbę założyłem temat dotyczący mojego ciągle realizowanego projektu.
Dotyczy on jednego z moich motocykli jakim jest WSK SPORT S2.
Motocykl zakupiony wiosną 2012 roku w stanie agonalnym przynajmniej dla mnie. Bo poprzedni właściciel twierdził że jest to stan dobry, silnik po remoncie, a powodem sprzedaży była dziurawa dętka, i brak funduszy na zakup nowej. Jeśli chodzi o poprzedniego właściciela to był on drugim od nowości, motor mu służył do jazdy w lesie, po polach. Ostatnimi czasy stał on ponad rok z powodu braku dętki. Gdy byłem u niego po motorek to właściciel nawet mi go odpalił ku mojemu zdziwieniu. Do motoru dostałem drugi tłumik i kolanko. Załądowaliśmy na przyczepke i ogień do domu. W domu pomimo wielokrotnych prób odpalenia wsk nie dawała znaku życia.
Wtedy zapadła decyzja o wyremontowaniu motocykla, wszystko szybko na drugi dzień zostało rozebreane. Jeszcze tego samego dnia zawiezione do piaskowania. Zostały zakupione farby, podkłady reaktywne i zwykłe. Po piaskowaniu wszystkie elementy zawiozłem do malarza, który pomalował mi motorek. Niestety niektóre elementy były tak zmęczone jak np tylni błotnik, że zostały pomalowane i zamontowane tylko chwilowo, w przyszłości gdy w moje ręce trafią lepsze na pewno stare pójdą na złom. W międzyczasie elementy cynkowane fabrycznie zostały oddane do galwanizerii.
Silnik został rozebrany, wyczyszczony i w sumie złożony z powrotem, w sumie nie przykładałem do niego większej wagi, bo wolałem zrobić nadwozie. Później powoli wszystko było na bieżąco skręcane itp
Nie chce się rozpisywać, także przejde troche dalej:
Motorek poskręcany, silnik nawet odpalił chociaż było z tym troche problemów, wiadomo zmęczona instalacja na krótko, polutowane cewki itp.
Po pierwszej jeździe wypadło zabezpieczenie z iglicy pegaza i narobiło grandy, cylinder był na 4 szlif także trzeba było inny. Został zakupiony inny na 3 szlif w miare dobrym stanie. W takim stanie przejeździł praktycznie cały sezon 2012 czyli około 2000km.
Tutaj zdjęcia motocykla z zakupui dziejów motocyklado końca maja 2012, praktycznie w takim stanie jeździł cały sezon:
[link widoczny dla zalogowanych]
W sezonie dochodziły jeszcze różne pojedyńcze dodatki jak np:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj jeszcze foty i filmik z wakacji 2012:
[link widoczny dla zalogowanych]
W związku z tym iż ta jazda nie była zbyt komfortowa min. poprzez mało precyzyjnie działającą skrzynie ze względu na zużycie, stukający korbowód, problemy z pegazem itd zapadła decyzja o remocie silnika w zimie 2012/2013.
Początkiem zimy udało mi sie zakupić bardzo ładnego oryginalnego Jikova od JAwy TS 350 to postanowiłem go przetestować w sporcie i takie były tego wyniki: [link widoczny dla zalogowanych]
Następnie w związku z tym iż zauważyłem żejak przyłoże ręke z tyłu gaźnika wydobywa się mgiełka paliwa, także do samego gaźnika dołączyłą też membrana i oto fotki z filmikiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Membrana jest założona w króćcu dlatego aby nie niszczyć cylindra i ze względu na unikatowość modelu w razie czego wrócić do oryginału. Efekty pracy silnika były zdumiewające, zero problemów z paleniem, równa praca silnika itd.
Jako iż silnik był w kiepskim stanie stwierdziłem że pasuje coś z nim zrobić, bo nawet babcia mówiła że mi cosik stuka tam. Silnik został rozebrany, wymyty itp, wał oddany do regeneracji, szlif cylindra, wypolerowana skrzynia korbowa itp. Silnik docelowo ma zostać wyszkiełkowany, tzn jutro najprawdopodobniej, lecz w celu lepszego efektu został przezemnie wypiaskowany niskim ciśnieniem w celu pozbycia się większych zabrudzeń i taki jest efekt:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na dalsze relacje z projektu musicie zaczekać, bo po prostu nie mam czasu, ale kiedy to będzxie możliwe będę aktualizował temat, mam pokupione najważniejsze części itp, fotki wrzuce niebawem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tomek97
Poziom 21
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: Pią 21:18, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
mam nadzieję że kiedyś cie osobiście poznam, masz bracie serce go tego, powodzenia w dalszych pracach, póki co idzie świetnie jak na mój gust to masz farta że w ogóle mogłeś kupić taki egzemplarz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek2874
Poziom 17
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 22:03, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ostatnio trafiła mi się druga kierownica od sporta bez poprzeczki, w takim stanie była jak kupowałem:
[link widoczny dla zalogowanych]
a tak aktualnie wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mimo iż efekt jest powalający i tak oddam do chromowania, bo chcę mieć chociaż jedną w idealnym stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pią 22:45, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Brawa za odratowanie tak unikatowego motocykla . Kawał dobrej roboty .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Sob 10:36, 18 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Wielkie gratulacje! Genialna robota tylko te tłumiki od 175 w Trójkach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek97
Poziom 21
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: Sob 18:17, 18 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
philzaw, ja również posiadam tłumik 175 w mojej wsk trójce, zmieniłem z konieczności (oryginalny się "rozleciał", taki mi się trafił tanio. I wg mnie różnicy w osiągach nie ma zbytniej, ale dźwięk jest ładniejszy jak dla mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Nie 15:08, 19 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Jest na czym oko zawiesić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Nie 19:23, 19 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
To fakt ale w sumie trochę odbieganie od oryginału, dość mocne odbieganie, bo widać to na pierwszy rzut oka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek2874
Poziom 17
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 22:03, 19 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie wydech od 175 jest ładniejszy i dźwięk wydobywający się z niego jest muzyką dla ucha, dlatego też na razie nie zamierzam zmieniać.
Kolejna porcja fotek, tym razem niektórych części silnika. Cylinder po szlifie przed szkiełkowaniem, tłok almot przed obróbką, wał po regeneracji, łożyska koyo, pierścienie dorabiane na zamówienie. Zakupiłem uszczelki ze sklepu celem pozyskania szablonu do odrysowania na gambicie i zaciekawiła mnie uszczelka głowicy, przecież nie ma ona szansy zamontowania w tym silniku, śmiech na sali co to chińczyki nie wymyślą.
Oto foty:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez witek2874 dnia Nie 22:03, 19 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek16v
Poziom 26
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 15:16, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kawał dobrej roboty:) Oby tak dalej...Motór nie umiera nigdy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Pon 15:53, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
W stu procentach się z Tobą zgadzam Witek, że wydech 175 jest lepszy pod wieloma względami, jak się aż tak mocno wagi nie przykłada to oryginału to spoko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pon 17:12, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam podobne odczucia jak kolega Philzaw odnośnie tłumika 175 w 125 trochę mnie to razi ale każdy robi jak uważa .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek16v
Poziom 26
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 17:59, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Co racja to racja tłumik od 175 w 125 razi w oko ale to już kwestia gustu i upodobań...Jak to się mówi Jedni wola ogórki drudzy ogrodnika córki:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Pon 20:27, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Hah
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek2874
Poziom 17
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 10:39, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Następna porcja fotek, tym razem z dwoma iskrownikami sem które posiadam. Jeden prawie nowy zakupiony swego czasu od gościa który kupił go w przeszłości do kobuza, lecz nie pasował i leżał sobie w szafce w niemalże w nienaruszonym stanie.
Drugi zapłon to ten który był w motocyklu, troche skatowany. Polutowane cewki, kondensator od mz itp. Mimo takich kombinacji motorek jeździł i to nawet bardzo dobrze. Sprawdzając rezystancje poszczególnych cewek między iskrownikami okazało się że jest bardzo podobna.
Oto fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|