Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 14:28, 06 Sty 2013 Temat postu: WSK M21 W2 175 82 r. by Tyranus1 |
|
|
Pewnego dnia kiedy byłem bardzo zmęczony około 5 godzinną wyprawą moją WSK M06 B3 po bezdrożach pomyślałem że fajnie by było jeździć legalnie po drogach publicznych no i zacząłem dążyć do tego celu . Na samym początku postanowiłem zebrać informacje na temat zakupu motocykla z papierami gdzie otrzymałem waszą pomoc :
http://www.wskonline.fora.pl/o-wsk-ach,22/zakup-wsk-i-175-z-papierami,9093.html
Później dokonałem zakupu WSK M21 W2 175 82 r. oto ona :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Przechodząc do informacji na jej temat wspomne iż jestem jej piątym właścicielem . Przed zakupem śledziłem jej losy i znam troche jej historie . Pierwszy i drugi właściciel użytkowali ją po drogach publicznych gdzie przejechała tylko 5000 km gdy drugi właściciel przestał ją eksploatować trafiła na kilka lat pod kocyk . Później znalazł ją mój kolega i odkupił WSK pojawiła się w moich okolicach i była użytkowana dość mocno w terenie właśnie na tym etapie zaczęła tracić swoje piękno . Przy przebiegu około 5500 km pękło gniazdo łożyska wałka głównego w lewej połówce . Zapewne przez przeciążenia wynikające z palenia gumy na asfalcie i ciągłemu zrywaniu na koło . WSK została poddana remontowi poczym była użytkowana przez niego jakieś 1500 km .
Tutaj w rękach trzeciego właściciela :
http://www.youtube.com/watch?v=_Vd5y4qfsdo
i trafiła w ręce następnego właściciela który ją doprowadził do takiego stanu jak na zdjęciach . Kupił nowy akumulator i świece zapłonową NGK . Postanowiłem obejrzeć ten motocykl jeszcze przed zakupem i okazało się że . Motocykl jest na chodzie ale pierwszy bieg tak szarpie że nie dało się na nim jechać . Tylna opona spalona prawie na zero . Kupiłem go podpisałem umowe wziąłem dokumenty i od razu polami przyjechałem do domu nie korzystając z 1-go biegu . Postawiłem w szopie i tak sobie stała . Następnym krokiem było zdać prawo jazdy kat . A więcej w tym temacie :
http://www.wskonline.fora.pl/o-wszystkim,103/prawko-kat-a-nowe-przepisy,9558.html
Teraz czas na przywrócenie motocyklowi takiego stanu bym mógł swobodnie się poruszać po drogach publicznych .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tyranus1 dnia Pią 21:52, 15 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Nie 15:38, 06 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Fajnie kupić motor i wiedzieć mniej więcej co się z nim działo, WSK ładna trochę pracy się włoży i będzie cieszyć oko na asfalcie
Ja tak patrze na mojego Kobuza (niestety bez papierów) i wszystko fajnie ładnie, ale te przednie zawieszenie jakoś nie pasuje mi - wiem, że rino ma w swojej zawieszenie od Kosa i chyba też tak zrobię w Kobuzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 18:07, 06 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Też tak uważam że fajnie znać jego historie a jeszcze milej dać mu szanse tworzyć nową . Mam nadzieje że przyniesie mi wiele miłych niezapomnianych przygód i zrobie nim wiele km
Co do zawieszenia od KOSA w Twoim KOBUZIE to zrób jak Ci się podoba jeśli nie będzie Cię gryzło w oczy to że straci oryginalność to montuj . Wydaje mi się że możesz śmiało montować bo poprawi to jego walory użytkowe , jazda stanie się wygodniejsza i nada mu nieco zacięcia sportowego . A przecież zawsze możesz wrócić do oryginału zmieniając zawieszenie na standardowe .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 18:39, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie chciał bym użyć tego czyściwa do wypolerowania karterów , dekli oraz gaźnika . Testował ktoś ? Czy pozwoli mi ono osiągnąć efekt tzw . " lustra " ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Wto 19:15, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Kupiłem to czyściwo - mogę polecić.
Co do efektu: w temacie z moją WSK Cross jest zdjęcie jak wyglądał przód (lagi dolne) w momencie kupna i potem zamontowane w innym motorze.
Do dekli też polecam, wiadomo trzeba się namachać, ale pierwsze efekty widać dość szybko. Warto po tym użyć jakiejś pasty do polerowania - zostawi powłokę ochronną i efekty będzie trwalszy. W moim Kosie po godzinie pracy efekt lustra udało się uzyskać, ale nie było to idealne bo głębsze ryski pozostały, a mi nie zależało żeby było lux.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maati9812
Poziom 26
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce/Gnojnica
|
Wysłany: Wto 22:40, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Taniej wyjdzie papiery scierne, a nastepnie koło filcowe na wiertarkę i pasta Automax / Aluchrom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rahem
Poziom 17
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:29, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ja uzywalem czysciwa-polecam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 23:52, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rady przemyśle to czy użyć czyściwa czy papieru bo nie ukrywam będe się starał maksymalnie zmniejszyć koszty remontu . Aczkolwiek nie wiem czy papierem dotre w zakamarki .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maati9812
Poziom 26
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce/Gnojnica
|
Wysłany: Śro 16:06, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nie dotrzesz a bardzo, ale papiery sa zeby oczyscic powierzchnié. Potem umyj np. Dimerem i jazda z pastá, morzesz teæ uæy© siatki do czysczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Śro 20:02, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ok . A możecie mi powiedzieć czy te klamki sprzęgła oraz hamulca przedniego są oryginalne adekwatne do tego rocznika ? Bo po raz pierwszy w życiu się z takimi spotkałem i pomyślałem na samym początku że były podginane a teraz to już sam nie wiem .
Oto poglądowe zdjęcia ;
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Śro 21:52, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Orginał ale po glebie prawdopodobnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Śro 23:11, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziwnie to wygląda, tak jak Dyziek pisze pewnie była gleba, bo ktoś kto jeździ sobie nie wygnie tak klamek, bo liczy się wygoda, a i sprzęgło i hamulec używane są zbyt często żeby sobie pozwolić na fikuśne kształy ładne dla oka, a ręka i palce odpadną po 5 km w trasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Czw 0:28, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tyranus-albo przywyknij,albo kup nowe (można dostać nowe zamienniki dobrej jakości z polerowanego alu za 15-16zł/szt),tej nie wyprostujesz nawet na gorąco-wiem z doświadczenia,momentalnie pęka Chyba,że krzywą masz tylko tą od sprzęgła,to moge sie u siebie rozejrzeć-chyba gdzieś mi jedna szt została w dobrym stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Czw 18:47, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Na szczęście mam jeszcze oryginalne klamki to sobie wymienie ale dzięki Dyziek za propozycje . Mi się wydaje że po upadku prędzej by się one złamały a nie wygieły obie są tak samo podgięte . Mi to wygląda na oryginał bo podgiąć chyba się tego tak nie da . No ale jeśli wy też takich w oryginale nie widzieliście to w takim razie to jakiś kit i musze wymienić . Bo na takich raczej nie będe jeździł a pozatym wygląda brzydko .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rahem
Poziom 17
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 19:08, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
tutaj masz link z ogloszenia w ktorym jest wsk taki sam model i ten sam rok jak Twoja Tyranus
[link widoczny dla zalogowanych]
wiec moim zdaniem te Twoje sa przekladane,nawet ostatnio slyszalem w jakich motorach byly te podginane ale juz nie pamietam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 18:03, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Rahem - tak jak pisałem z Tobą na pw na tych zdjęciach z ogłoszenia wydaje mi się że klamki nie są podgięte aż tak jak w mojej .
Silnik wyjąłem a rame rozebrałem na części pierwsze w celu oczyszczenia z brudu , malowania i nasmarowania na nowo elementów które tego wymagają .
Po wstępnych oględzinach ramy zauważyłem że :
NEGATYWY :
- Koła wymagają centrowania ( zrobię to własnoręcznie )
- Tylna opona do wymiany
- Zębatka tylnego koła rusza się na nitach
- Napęd jest ok ale przednia zębatka do wymiany
- Elementy metalowe w większości wymagają miejscowego uzupełnienia lakieru
- Siedzenie ma rozpruty pokrowiec z jednej strony ( pewnie go zszyje )
- Chlapacz tył do wymiany z przodu nawet nie ma
- Brak jednego oryginalnego odblasku przykręcanego do półki dolnej
- Brak odblasków tył
- Jedno mocowanie lampy ma pęknięte mocowanie
- Błotnik przód jest pogięty ( po wypadku )
- Brak oryginalnej sprężyny i zaczepu stopki centralnej
- Brak jednego emblematu PZL na bak
- Kolanko ma wgniotki
- Gumy podnóżków do wymiany
- Urwana linka licznika
POZYTYWY :
- szkielet ramy nietknięty ( nie cięty nie spawany )
- stan amortyzatorów zarówno przód jak i tył super
- nowy akumulator
- drobne elementy typu nakrętki w świetnie zachowanym ocynku
- boczki plastikowe bez uszkodzeń
- licznik w super stanie
- brak luzów na tulejkach wahacza , w główce ramy itp .
- ośki kół mają gwint jak nowy
- filtr powietrza w oryginalnym malowaniu ładnie zachowany
Jest wiele innych pozytywnych "cech" ale nie pamiętam już .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tyranus1 dnia Nie 18:11, 13 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 18:46, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zająłem się amortyzatorami tylnymi . Rozebrałem górę i wyciągnąłem sprężyny . Całość starannie oczyściłem z zaschniętego błota , nie były one zanieczyszczone olejem . Sprężyny dokładnie wypolerowałem na połysk szmatą ze szlafroka . Olej wewnątrz zapewne jeszcze oryginalny od nowości . Tłoczysko wraz z zasysającym go olejem stawia opór co oznacza że regeneracja nie jest konieczna . Uszczelki nie przepuszczają oleju . Trzeba jeszcze je tylko pomalować farbą wewnątrz tam gdzie sprężyny otarły farbę i można składać . To by było na dzisiaj . Muszę kupić puszkę farby i pomalować wtedy zapodam fotkę gotowych do użytku amortyzatorów .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 11:52, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Zna może ktoś kod lakieru do tego modelu ? Oczywiście chodzi mi o lakier czarny . Czy wszystkie modele WS-eK malowanych na czarno miały taki sam kod lakieru ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tyranus1 dnia Nie 11:55, 20 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Nie 11:58, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
RAL 9005 będzie dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 12:06, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A on jest taki sam jak oryginalny ? Bo mam zamiar uzupełnić ubytki w oryginalnym lakierze ze względu na to że większość elementów ma bardzo ładnie zachowany oryginalny lakier i miejscami trafiają się ubytki w postaci np : ubitego lakieru do gołego metalu lub w postaci rys .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 13:12, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Kolor był taki sam. ALe nr koloru w rożnych paletach moze byc inny.
DYziek, podaje wg palety RAL i dobrze radzi. Ten odcien będzie napewno odpowiadał.
Oryginalnie malowane piecowo (nie powiem CI w tej chwili od ktorego rocznika) ale te lakiery miały odcienie w innej palecie, ale ten RAL będzie odpowiadał. W latach przed i ok 60-tyh lakierami na bazie nitro malowali .
Druga spr , że do zaprawek musisz wypolerować lakier ktory ma zostac (odcien zmienia intensywność barwy , zależnie od wieku powłoki oraz warunków w jakich jest uzytkowany/przechowywany). Wtedy do spolerowanej najlepiej dobrac dopiero odcien. Bo nawet ten RAL 9005 w słońcu może sie rożnić lekko.
Dlatego polecam spolerować , dobrać lakier , zrobić zaprawek i ponownie zapolerowac całość, wtedy ok powinno być.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mundy dnia Nie 13:15, 20 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Nie 13:54, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jak chcesz robić tylko zaprawki to jedynie wizyta w komputerowej mieszalni,spoleruj wszystkie elementy polerką i wtedy dobieraj jak Mundy pisze,ewentualnie weź próbkę ze spodu narzędziówki lub podobnego miejsca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 14:50, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rady . A orientujecie się może ile kosztuje taki lakier ? Np : 100 ml jeśli w takich ilościach w ogóle sprzedają bo więcej raczej nie będe potrzebował .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 18:27, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Silnik rozpołowiony i rozebrany na elementy pierwsze .
-Kartery o innych numerach prawy stan jak nowy lewy bardzo dobry ale i tak wymienie na inne , wstawie z tymi samymi numerami .
-Dekle prawy i lewy jak z fabryki .
-Cylinder na zewnątrz ładny wewnątrz IV szlif tuleja ładna .
-Głowica gwint super komora spalania bez "kraterów " .
-Na tłoku widać ślady nowości ale pierścienie były założone na III szlif .
-Wał ekstra .
-Łożyska nowe KOYO C3 .
-Skrzynia biegów dobra z wyjątkiem koła pierwszego biegu które ma wyorane koło bardzo głębokie przez kły drugiego biegu ( nie mam pojęcia dlaczego tak się stało , skąd te obrażenia wygląda jak by było coś źle zdystansowane ale przecież na wałku pośrednim się nie dystansuje nic ) .
-Sprzęgło : kosz sprzęgłowy pęknięty do wymiany , łańcuszek ma wyłupane ogniwka oczywiście do wymiany reszta ok .
-Zapłon jak nowy wszystko jak z fabryki tylko kondensator ktoś młotkiem potraktował .
-Gaźnik był by w super stanie gdyby nie to że ktoś wymienił śrubę mocującą komore pływakową na inną z grubym gwintem i w tym przypadku gwint w korpusie gaźnika został zerwany .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Wto 22:25, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Zerwany gwint komory pływakowej w PEGAZIE to baaardzo częsty przypadek,i nie dziwne,że siedzi tam śruba o innym gwincie
Czasem można znaleźć drut,pakuły,blaszki z puszek
Co do lakieru-tak,lakier kupuje sie na setki,w tym wypadku nie interesuje Cie baza a lakier akrylowy,setka dobrej jakości będzie kosztowała około 25zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 23:29, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Zapewne zerwał gwint i dał inną śrubę masz racje Dyziek szczerze mówiąc to myślałem że od tak wstawił inną i zerwał gwint tą drugą śrubą ale to co napisałeś ma zdecydowanie większy sens
Mam inne gaźniki korpusy ale ciekawe czy dało by rade np : dać oryginalną śrube i tam gdzie zerwany gwint wkleić na klej do metalu ( ale wątpie że to wytrzyma ) .
Co o tym myślicie ?
Dzięki za podanie orientacyjnej ceny lakieru .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Śro 19:23, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Możliwe, że by wytrzymało, ale jest małe ale: odporność na wibracje i na działanie benzyny - z tego co wiem są takie kleje, ale są dość drogie.
Daj zdjęcie tej zjechanej zębatki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Śro 19:57, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tiesci - chodzi Ci o zdjęcie koła I biegu tak ?
Co sądzicie o paście do polerowania K2 tempo ?
Po polerce potrzebna jest pasta która stworzy powłokę ochronną .
Czy ta pasta się nada ?
Czy można nią polerować elementy chromowane ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Śro 21:11, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tempo to pasta do powłok lakierniczych,kup pastę ALUCHROM,zwykłą szmatka można na lustro wyprowadzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Śro 23:02, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ok . A elementy polakierowane mam tą pastą Tempo potraktować ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Śro 23:18, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tak,możesz jak najbardziej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Czw 0:01, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tyranus : mhm właśnie o to mi konkretnie chodziło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Czw 18:17, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Oto fotki mocno zjechanego koła pierwszego biegu :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyryte jest prawie na 1 mm głęboko .
Macie jakieś pomysły dlaczego tak się stało ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Pią 16:13, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kurcze prawie nic nie widać ;/ Ale wygląda dziwnie, może to jakiś zabieg poprzedniego właściciela ? nie było w oleju dużej ilości opiłków metalu ?
teoretycznie dość długo by trwało żeby kły drugiej zębatki wyorały taki rowek, doszło by w końcu do chwycenia się obu zębatek (wytoczenie rowka daje pewność, że jedna na drugą musiały oddziaływać na siebie z większą siłą) i dlatego bardziej jestem za opcją, że ktoś zrobił to specjalnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pią 20:16, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jakość słaba bo aparat słaby
Jak spuszczałem olej tozbytnio się nie przyglądałem co tam leci .
Tylko trzeci właściciel rozbierał silnik znając go to nie zniszczył by w ten sposób tryba . No ale to jest dziwne żeby na przełomie 2 tys . kilometrów tak wytarło .
Mi osobiście się wydaje że to specjalne nie było bo taki zabieg do niczego nie prowadzi ale z tym co było to możemy polemizować .
A czy mogła by to być wina automatu zmiany biegów albo wodzików ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Pią 20:47, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie ślad powinien być też na części, która ten rowek zrobiła, a nie pisałeś, że znalazłeś w skrzyni coś więcej, więc raczej obstawiam na czyjejś inwencji twórczej i takiemu celowemu zniszczeniu trybu. Nawet jakby coś haczyło to moim zdaniem zostałoby chwycone przez tryb i się urwało/ułamało - jak mówisz rowek jest wąski więc dość łatwo można by znaleźć element pasujący kształtem do wgłębienia.
Może ktoś tak regeneruje skrzynie biegów - odchudza tryby w celu nie wiem zmniejszenia masy wirującej i odciążeniu łożysk skrzyni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Pią 21:28, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Również jestem za ingerencją poprzedniego właściciela.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 11:32, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Skoro tak mówicie to pora sobie z nim pogadać i dowiem się z ciekawości co on to zrobił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Śro 20:43, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Rozglądając się za tłokiem przypomniałem sobie o jednej sprawie , dokładnie jest to ciekawostka . Po co są otwory w piastach tłoka ? Konkretnie chodzi mi o otwory w tłoku w miejscach gdzie wchodzi sworzeń .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystus
Poziom 10
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 21:26, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
lepsze smarowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Śro 21:45, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tam nie może być smarowania bo sworzeń nie powinien tam w ogóle wykonywać żadnego ruchu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Czw 0:21, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem jednak chodzi o smarowanie choć jak piszesz teoretycznie sworzeń nie powinien sie obracać to montuje sie zabezpieczenia z obu stron żeby nie wypadł. Tłok w czasie pracy ma wysoka temperaturę - większą niż ta do jakiej nagrzewamy go do montażu sworznia- więc i bardziej zwiększy swoje wymiary co zwiększy luz w otworze , sworzeń ma też środek ciężkości wokół którego moze sie obracać jak każda bryła a że jest w dosc intensywnym ruchu w czasie pracy to te obroty choć małe muszą wystąpić . Można zrobić czymś ślad na sworzniu i po przejechaniu dłuższej trasy sprawdzić czy będzie w tym samym miejscu . Jeśli sie mylę niech mnie ktoś poprawi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Czw 11:19, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Nie mylisz sie,te otwory służą do smarowania,bo sworzeń w czasie pracy przemieszcza się,m.in ze względu na większą rozszerzalność cieplną tłoka,po za tym sworzeń i tak powinien byc osadzony pływająco
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Czw 11:53, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tiesci - z tym rozszerzającym się tłokiem to mnie przekonałeś , nie pomyślałem o tym .
Dyziek - a przypadkiem sworzeń pływająco nie ma być osadzony w tulejce a w tłoku ma zostać w spoczynku przecież praca powinna odbywać się na tulejce a nie na tulejce i tłoku ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Czw 12:54, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Sworzeń ma być osadzony pływająco w tłoku(w tulejce to oczywiste),a oznacza to tyle,że ma mieć wystarczający luz by było możliwe jego wepchnięcie palcem przy użyciu stosunkowo niewielkiej siły,ale i tak w takim wypadku sworzeń pracuje w panewce główki korbowodu,a jego ruchy w tłoku są sporadyczne,niemniej jednak muszą występować.
Może inaczej-sworzeń ma wejść bez luzu,ale płynnie i lekko, bez użycia narzędzi.
EDIT-tu możesz poczytać o sposobach mocowania sworznia,m.in w sposób pływający
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dyziek dnia Czw 12:58, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hart88
Poziom 35
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ELA
|
Wysłany: Czw 12:59, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Gdyby tak było jak mówisz to piasty tłoka oraz sworzeń nie byłyby na całej długości wyślizgane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Czw 13:14, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
A są?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hart88
Poziom 35
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ELA
|
Wysłany: Czw 17:18, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tak są. W każdym jednym silniku wsk po kilku,kilkunastu tyś przebiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Pią 1:09, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba sie za bardzo nie rozumiemy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hart88
Poziom 35
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ELA
|
Wysłany: Sob 15:13, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba ty sam nie wiesz czego chcesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 18:33, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ok . Dobra Panowie mam następne pytanie .
Czy po zamontowaniu korków w wale spalanie może ulec zwiększeniu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Nie 16:58, 10 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Nie,nie ma takiej opcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 19:21, 10 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ok . Czyli korki na 100 % wylądują w wale . Dzięki za szybką odpowiedź .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Czw 22:10, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tyranus1 napisał: | Skoro tak mówicie to pora sobie z nim pogadać i dowiem się z ciekawości co on to zrobił ;-) |
No i rozmawiałem z jedyną osobą która rozbierała silnik mojej WSK-i . Okazało się że trzeci właściciel kupił już ten motocykl z szarpiącym pierwszym biegiem , rozebrał silnik i koło 1-go biegu uszkodzone w ten sam sposób jak to moje . Dokonał wymiany na zupełnie dobre i po dwóch tysiącach znowu to samo .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Pią 13:44, 15 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dziwna sprawa - na pewno musi być w takim razie element, który tworzy takie rowki z widocznym śladem i miejscem stykającym się z tym trybem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pią 22:14, 15 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kły trybu który współpracował z tym kołem nie były bardzo wyrobione ( tak by od razu rzucało się to w oczy ) co jest dziwne . Czyżby były one twardsze niż miejsce tam gdzie miały pracować . Ale mniejsza oto to jest dziwne i to bardzo tak jak Tiesci mówisz . Na chwile obecną nie mam zielonego pojęcia co to spowodowało . Silnik niebawem trzeba składać a ja nie wiem czy coś wymieniać na inne bo nie mam zamiaru rozbierać silnika jeszcze raz . Ale chyba będę musiał dmuchać na zimne i dla pewności wymienie części które mogą być winowajcami zaistniałej sytuacji .
Co byście powiedzieli na wymiane całego automatu zmiany biegów , wodzików obu na inne no i dam inny pręt wodzików ? Czy któryś z tych elementów może stanowić źródło problemu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Czw 23:06, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jaka jest minimalna wielkość bieżnika opon tak by można było spokojnie przejść przegląd ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 10:41, 02 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Orientuje się ktoś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Sob 17:20, 02 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wiesz co próbowałem znaleźć info w książkach o naprawie WSK, instrukcji itd. ale nic nie było więc sądzę, że musiałbyś poszukać informacji na ten temat u kogoś ze stacji diagnostycznej, chociaż sądzę, że do WSK to bardziej będą się czepiać o hamulce i jakieś wycieki - jak opony niepopękane to przejdzie - zobacz na jakich praktycznie ze śladowym bieżnikiem skuterki jeżdżą i jakoś je rejestrują - u Ciebie nie sądzę, żeby opony były łyse więc bez obaw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Sob 18:32, 02 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jak masz w srodkowej czesci opony wiecej jak 3mm to powinienes bez problemu przejsc przegląd jesli nie sa spękane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 18:49, 02 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ok rozumiem . Czyli z bieżnikiem nie będzie problemu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 17:35, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ładna pogoda dodała energii do pracy no i większość części już umyta , wyczyszczona , i wypolerowana . To czyściwo z allegro świetnie poleruje chromy . Plamki rdzy znikają po kilku ruchach .
- Tłumik i kolanko już prawie gotowe do montażu jeszcze tylko nie wiem czy z dławikiem wszystko ok .
- Kierownica gotowa .
- Wiele drobnych elementów również jest gotowych .
- Nad karterami siedziałem łącznie jakieś 12 h przez kilka dni : musiałem znaleźć odpowiednie określić ich stan , następnie umyłem je myjką , później wiertarką ręczną powywiercałem delikatnie bród z gwintów , zaś gwinty dla pewności przeleciałem gwintownikiem m6 , dobrałem śruby ampulowe tak by możliwie jak najwięcej gwintu złapały , przylgnie zostały splanowane papierem wodnym na szkle ( minimalnie żeby była pewność czy wszystko jest równe ) , przedmuchałem sprężarką żeby pozbyć się jakichkolwiek opiłków , zewnętrzną część odtłuściłem i wziąłem się za polerowanie ( na razie nie osiągnąłem efektu lustra bo już mi się polerować odechciało ale efekt polerowania jest dla mnie zadowalający .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Wto 19:34, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No to widzę praca wre tak jak z moim Kobuzem Ja akurat na brudne gwinty stosuję coś w stylu małego korkociągu tzn. wkręt z twardego tworzywa (wygląda tak samo jak blachowkręt) i idealnie to się sprawdza - mam go z jakiegoś sprzętu RTV gdzie były na nie przykręcane układy zasilania lu coś w ten deseń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 23:45, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie 66 % każdego otworu tam gdzie gwinty są w lewej połówce były zawalone sylikonem . Ktoś nie żałował ... Ale wiertłem 4 wyciągnąłem starałem się delikatnie żeby gwintów nie uszkodzić . Akurat taki wkręt jak stosujesz by się przydał w moim przypadku ale już po fakcie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Czw 22:16, 16 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Prace nad motocyklem idą mozolnie ale zrobiłem już sporo . Brak aktualizacji w temacie jest wynikiem tego że na forum spędzam bardzo mało czasu .
Założenia nieco się zmieniły w trakcie prac i zamiast robić zaprawki malowałem całość . Wszystkie elementy ramy zostały dokładnie umyte myjką ciśnieniową zaś później gąbką i płynem do mycia naczyń . Następnie papierem ściernym matowałem stary lakier i wycierałem rdze gdzie była taka konieczność .Później całość odtłuściłem rozpuszczalnikiem i zaczęło się malowanie . Szkielet ramy , wahacz oraz stopkę centralną malowałem farbą czarny połysk zaś błotniki , bak , osłony przednich amortyzatorów , konsole , półki i inne detale lakierem takim jak radziliście czyli RAL 9005 . Następnie części wisiały kilka dni na wolnym powietrzu .
Oto fotki gotowych do montarzu elementów :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Oraz obiecane fotki gotowych amortyzatorów tylnich :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pią 23:15, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Przednie zawieszenie rozebrane , wszystkie elementy dokładnie wytarte szmatką i wymyte w benzynie by nie było ziarenek piachu . Wymieniłem symeringi 4 sztuki i jedną tulejkę metalową bo była już bardzo wytarta . Całość złożona jeszcze wystarczy zalać olejem LUX 10 po 90 ml na lage i będą gotowe do użytku .
Fotka z prac :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Nie 15:08, 19 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ładnie to się zapowiada Musze znaleźć trochę czasu i wkleić foty mojego Kobuza, bo też go będę odnawiać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 17:59, 19 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Niedługo powinienem poskładać ramę do kupy śpieszę się bo sezon ucieka . Bardzo shamował mnie wał bo miałem dobry a chęć złożenia silnika na ideał mnie zgubiła i go przestawiłem przez głupote . Więcej tutaj :
http://www.wskonline.fora.pl/wal,80/wywazanie-i-centrowanie-definicje,9736.html#73243
Wynikiem mojej pomyłki było wymienienie wału na inny . Ten kiedyś jeszcze sobię gdzieś ustawię .
A tutaj fotki podpolerowanych nieco bębnów :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek16v
Poziom 26
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 15:31, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Gratuluje determinacji:) Naprawdę kawał dobrej roboty...ba bardzo dobrej...czekam na dalsze efekty pracy...pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pon 17:14, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieje że ukończe ją jak najszybciej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek16v
Poziom 26
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 17:56, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ważna jakość nie szybkość ...u ciebie na szczęście jest to pierwsze:) Moto by się przydało do sezonu stad szybkość nie prawdasz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pon 19:46, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zgadza się już nie mogę się doczekać pierwszej jazdy po drogach publicznych bez ryzyka że mogą mnie władze udupić .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek16v
Poziom 26
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 20:02, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
To uczucie jest bezcenne Tez pamiętam jak to przechodziłem ;p Nie dość ,że satysfakcja z motoru złożonego własnymi rękami śrubka po śrubce...to na deser bezradność kochanej władzy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Śro 21:23, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Silnik już złożony !
Przez problemy z wałem obniżyłem nieco wymagania dla kilku elementów z których składałem silnik i stary wał zastąpiłem wałem z minimalnie większym luzem od tego co był i zastosowałem tulejke z mosiądzu w główce korbowodu którą trzeba będzie zdecydowanie szybciej wymienić niż oryginał z brązu ale zobaczymy ile pochodzi . Silnik przygotowywałem i składałem bardzo długo ( jakieś 4 miesiące ) ze staraniem o najmniejsze detale . Silnik złożyłem na razie tak żeby spokojnie przejechać 10 000 - 15 000 km później się cyknie remoncik jeśli będzie taka konieczność . Przebieg na razie taki bo podejrzewam że tyle wał wytrzyma . No i chyba w między czasie wymienie tulejke korbowodu jeśli ta mosiężna nie wytrzyma tyle ale silnika nie będe rozpoławiał tylko ściągne cyl i głowice .
Krótka charakterystyka części :
- Wał na oryginalnej korbie dobrze wycentrowany luz góra dół nie duży ale wyczuwalny ( myślę że 10 000 km to minimum ) tulejka główki korbowodu - mosiądz współczesna produkcja , zastosowałem wypełniacze wału w postaci korków ,
-Łożyska wału KOYO C3 używane przez 2000 km więc nie kupowałem nowych bo te jeszcze mają chodzić .
-Cylinder po IV szlifie od wykonania szlifu przejechał 300 km więc jeszcze nie dotarty ma nawet ryski poprzeczne takie jak zostają po wykonaniu szlifu ,
-Kruciec ssący po polerce wewnętrznej ,
-Tłok Almota nowy, pierścienie współczesne pasowanie w cylindrze 0,25 ,
-Zabezpieczenia tłoka segery chciałem dać druty ale nie chciały wejść bo sworzeń partacze zrobili za długi a nie chciałem go szlifować ,
-Skrzynia biegów taka jak w 060 zastanawiałem się nad starszym typem ale to może innym razem na razie zobaczymy jak na tej się będzie jeździło , tulejki wałka pośredniego z brązu w bdb stanie ,
-Sprzęgło - kosz sprzęgłowy był pęknięty więc wymieniłem na inny oryginał w super stanie jak nowy , tarcze sprzęgłowe 3 szt . współczesnej produkcji i jedna oryginał ZMD gruba bardzo całość złożona na styk aż do końca zabieraka ,
-Łańcuszek sprzęgłowy nowy firmy "Okinoi" japan w czerwonym pódełku ,
-Kartery te same numery stan dobry ,
-Głowica z wytłumieniami komora spalania nie bita gwint super ,
-Dekle bez uszczerbków po polerce ,
-Półksiężyc musiałem wymienić bo stary okazał się pęknięty ,
-Automat zmiany biegów ten co był stan dobry ,
-Sworzeń tłoka nowy współczesny ,
-Zapłon - wirnik nowy typ , prądnica 6 V , przerywacz oryginał ZMD jak nowy ,
-Zębatka zdawcza z 15 ,
-Symeringi wszystkie oczywiście nowe ,
-Silnik skręcony w przewadze na ampule ,
-Silnik złożony na sylikonie K2 350 stopni czarnym ,
-Uszczelki dorabiałem sam pod wzór ze sklepu ,
-Skrzynia zalana olejem LUX 10 w ilości 700 ml ,
Mówiąc krótko nie dałem z siebie wszystkiego mogłem zrobić to jeszcze lepiej ale zrobiłem tak żeby mieć co w przyszłości robić wał sobie wymienie po sezonie lub po dwóch bo to żaden problem i przy okazji ten dojade do końca
Wartość detaliczna części w tym silniku po zamontowaniu gaźnika to około 1200-1300 zł .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tyranus1 dnia Śro 21:28, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek97
Poziom 21
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: Śro 22:02, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
wrzuć jakiś filmik z pracy, posłuchałbym sobie takiej czwóreczki wypicowanej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek16v
Poziom 26
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 19:17, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Z niecierpliwoscią czekam na filmik końcowy:p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Czw 21:47, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja również i życzę dalszych udanych prac (o ile będą konieczne) a dalej to już tylko przyjemności z jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Czw 22:21, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Filmiki będą jak ogarnę to i owo ale pewnie już niebawem .
Tak robie i robie i cały czas jakieś przeszkody na drodze jak kłody pod nogi to nie pasuje to trzeba dorabiać już mnie trochę to męczy ale szybko się nie poddam motywuje mnie chęć jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek16v
Poziom 26
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Nie 9:37, 26 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
I to najważniejsze:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pon 20:45, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dwie fotki . Jedna ze złożonym silnikiem zasłoniętym przez koła zaś druga ze szkieletem ramy :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek97
Poziom 21
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: Pon 20:52, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
no powoli powoli nabiera kształtu, czekamy na efekt końcowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek16v
Poziom 26
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 22:18, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Oby tak dalej:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 14:33, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Orientuje się ktoś może :
Czy lusterka są wymagane na przeglądzie technicznym ?
Oraz czy kierunkowskazy są wymagane w moim przypadku jeśli oryginalnie ich nie było ?
W obu przypadkach wydaje mi się że nie ale wolę się upewnić .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Sob 15:16, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem to lusterka są potrzebne, natomiast jeśli w oryginale nie było kierunkowskazów to nie musisz ich mieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Nie 0:24, 09 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Kierunki nie wymagane,wymagane za to lewe lusterko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 10:00, 09 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ok . Dzięki wielkie miałem już lusterka nie montować
A jeszcze takie pytanie . Jak powinna iść linka licznika w stosunku do błotnika przedniego po wewnętrznej czy po zewnętrznej stronie mocowania błotnika ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 10:14, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Nikt nie wie Jeśli źle wytłumaczyłem o co mi chodzi postaram się to inaczej zobrazować .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Pon 20:25, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem i ja tak mam to linka powinna iść po zewnętrznej stronie tego mocowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pon 20:47, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź na szczęście zamontowałem tak jak mówisz .
Motocykl coraz bliżej ukończenia . Wszystko już prawie jest zamontowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|