Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
joga
Poziom 9
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Czw 17:25, 18 Mar 2010 Temat postu: 2-suwowy diesel |
|
|
Witam mam pytanie czy mógłby ktoś wyjaśnić mi pracę silnika 2-suwowego wysokoprężnego z przepłukiwaniem zwrotnym?? Nie rozumiem co decyduje o momencie zapłonu mieszanki skoro ropa jest juz wymieszana z powietrzem w w całym suwie sprężania (a nie dopiero wtryskiwana bezpośrednio przed praca jak w nowoczesnych 4t) to skąd wiadomo że zapłon nie nastąpi na przykład w połowie drogi tłoka do góry w suwie sprężania i nie posypie się caly silnik?? Proszę o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
przemeks88888
Poziom 7
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CT
|
Wysłany: Czw 21:59, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Powietrze lub mieszanka wprowadzane są do cylindra częściowo sprężone, gdy tłok znajduje się w dolnym martwym położeniu. Gdy tłok przesuwa się do góry, następuje dodatkowe sprężenie. Wstępne sprężenie najczęściej następuje w misce korbowej lub - w nowszych konstrukcjach - za pomocą sprężarki albo turbiny. :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
joga
Poziom 9
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Czw 23:38, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No ok tylko skąd pewność że mieszanka wybuchnie wtedy kiedy powinna, nie za wcześnie nie za późno tylko wtedy kiedy ma. W 4 taktach nie ma problemu bo wtryskiwacz wtryskuje ropę tuż przed suwem pracy a w 2 suwie ropa juz jest razem z powietrzem ze skrzyni korbowej i teoretycznie może "walnać" za szybko, bo nie jest powiedziane że temperaturę zapłonu osiagnie dopiero, gdy tłok skończy sów sprężania. Co jeżeli tłok będzie na przykład dopiero w połowie suwu sprężania a roba juz osiagnie temperaturę zapłonu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 0:27, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Temperatura jest zależna od cisnienia. WIec mysle ze , tu o to bedzie chodzic. Tak dobrali ciśn , zeby to sie ostatecznie dopręzylo i wywaliło w odpowiednim momencie. ALe wg mnie to kiepskie rozw , wezmy zime , albo upalny dzien. Mikrokomputer musiał by ostro sterowac cisnieniem, w rzie awari tego byla by awaria ze zeniszczeniem silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
joga
Poziom 9
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Pią 9:19, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No właśnie, tak jak mówisz. W różnej temperaturze silnika zapłon by róźnie następował ;/, a to raczej niedopuszczalne. Czyli chyba jedyną sensowną opcją zostaje wtryskiwacz. Tylko skąd wytrzasnąć taki odpowiedni do 50ccm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 22:05, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pokopać po necie , moze nawet allegro. Przecież sa piećdzesiatki w 4t.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
soldyy
Moderator na urlopie
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garbów
|
Wysłany: Sob 20:10, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To się uśmiałem Ludkowie moi, przecież dwusów nie oznacza, że mieszanka będzie podawana już wymieszana, ani że zapłonem nic nie steruje Pooglądajcie modele takich silników, powszechnie z resztą stosowanych w sprzęcie wojskowym/morskim. Tam są normalne głowice zaworowe, jedynie cały cykl pracy jest skrócony do jednego obrotu wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemeks88888
Poziom 7
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CT
|
Wysłany: Nie 18:23, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
tak zawory były ale w dużych silnikach np w lokomotywach czy też łodziach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darth_maul_93
Poziom 8
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 21:30, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
W silnikach dwusówowych wysokoprężnych też są zawory i wtryski, tyle tylko że na cykl pracy przypada dwa suwy, a nie cztery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|