Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiT
Poziom 24
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot / Pałubin
|
Wysłany: Nie 0:49, 18 Lut 2007 Temat postu: Cokolwiek do Panoni, najlepiej całą (-: |
|
|
Posiadam kompletny i sprawny silnik motocykla Panonia 250ccm. Niestety nie wiem co stało się z jego resztą. Silnik kupiłem od właściciela jednej stodoły, oczywiście przeszukałem dokładnie całość lecz nie znalazłem szczątków ani choćby śladów reszty motocykla, tak jakby ten silnik był tam po prostu tylko przechowywany. Silnik jest w dobrym stanie, wygląda właściwie jak nowy, żadnych wycieków, wał kręci się, komprecha jest. Myślę, że jakby go wstawić w ramę, zalać świeżutkim oleum to odpali.
Co ja Wam tu pierdziele...
Po prostu zapragnąłem mieć całą Panonię, tak jak kiedyś... To świetna maszyna była i dobrze ją wspominam, ale do rzeczy! Może ktoś z Was ma jakąś ruinę do uratowania? Części jakieś, ramę, papiery? No cokolwiek...
Jakbyście coś słyszeli w temacie to proszę o kontakt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MICHAŁ90
Poziom 60
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Z FABRYKI
|
Wysłany: Nie 2:09, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Widze, że aż tak daleko nie mieszkasz ode mnie...
W Malborku gdzieś ktoś miał Pannonie (podobno sprawną i zarejestrowaną-to tak usłuszałem) ... kumpel tylko wspomniał "podobno chleje jak smok";P
Jeśli coś takiego cie interesi to pisz mogę się potrudzić o odszukanie kolesia...
(?????)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiT
Poziom 24
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot / Pałubin
|
Wysłany: Nie 12:55, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Ok! Dzięki za info! napisałem do Ciebie PW.
Co do spalania w Panonii to w mojej byłej, był dość zaawansowany technicznie gaźnik, miał aż pięć miejsc regulacji:
1. Poziom paliwa w komorze pływakowej
2. wydatek mieszanki paliwowo powietrznej zależnie od uchylenia przepustnicy tzw. Iglica
3. śruba regulująca podparcie przepustnicy (wolne obroty)
4. śruba regulująca ilość powietrza w mieszance paliwowo powietrznej tzw. emulsji
5. śruba regulująca stały wydatek emulsji paliwowo powietrznej względem powietrza głównego przelotu.
Także sam rozumiesz, że trochę trzeba "umić" to ustawić.
Moją dawną Panonię kupiłem też jako "smoka" co "spali tyle ile mu wlejesz" (-; Ale podszedłem do sprawy profesjonalnie i kupiłem książkę "Naprawy bieżące i warsztatowe motocykl Panonia 250" którą to mam do dzisiaj. Po przestudiowaniu odpowiedniego materiału odkryłem, że prawie wszystko jest w jej gaźniku ustawione od czapy, po prostu ktoś kręcił i nie mając pojęcia czym i chyba liczył, że przypadkiem trafi na dobrą pozycję danej śruby. Po regulacjach spalała normalnie, zapalała od kopa, z półobrotu... wału oczywiście i jechała fajnie. (-:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaRjÓsZ
Poziom 67
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jodłowa
|
Wysłany: Nie 13:17, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
a ile tak ona spala po PRAWIDOWYCH regulacjach??
sprzedałbys ten silniczek??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiT
Poziom 24
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot / Pałubin
|
Wysłany: Nie 13:49, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Najmniej jak mi się udało to 4,2-4,3L ale to moje początki na "dorosłym" motocyklu były więc bardzo spokojna jazda.
Przeciętnie, normalna jazda 4,5L do 5L/100km Bez "szaleństw", 80/85km/h
90/100km/h lub z pasażerką obowiązkowo 5 do 5,5L/h
Jedno i drugie 6L i ciut powyżej
Starałem się jednak tak nie jeżdzić co by maszynki nie męczyć no bo to w końcu tylko 250-tka... Oraz mojej pasażerki nie przestraszyć ani krzywdy nie zrobić
Czy go sprzedam? Hmm Jak nic nie uda mi się z nim zrobić to pewnie tak.
Na razie jednak jestem pełen optymizmu i ochoty do ratowania jakiejś biednej, skatowanej sztuki.
Mam sentyment do tego motocykla.
Jednak nie jestem "psem ogrodnika" jak mi się nie powiedzie to puszczę go dalej (w dobre ręce) może ktoś inny będzie miał więcej szczescia.
Tymczasem nie jest na sprzedaż.
Weź pod uwagę także fakt, że nie mam do niego żadnego kwitu a numery są nabite. Kradziony nie jest na 100% Były właściciel twierdzi, że u nich w rodzinie było kilka "motórów" w tym dwie Panonie i w miarę jak się starzały to jedna jeździła kosztem drugiej, taki kanibalizm. Potem wszystkie te "motóry" posprzedawali (w całości i na części) a ten silnik jakoś się "ukrył" i ostał do dzisiaj...
Człowiek ten jest rzetelny, godny zaufania, znam go dobrze i ufam mu.
p.s.
Przed regulacją nie wiem ile paliła ale z wielką trudnością zapalała, kopciła na czarno, nie chciała wchodzić na obroty, nie chciała jechać (Vmax=60), Świeca była non-stop czarna i mokra a paliwo z baku znikało "w oczach". Jadąc nią do domu przejechałem kilkanaście km-ów i zniknęła prawie 1/3 paliwa z baku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaRjÓsZ
Poziom 67
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jodłowa
|
Wysłany: Nie 14:18, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
jaki jest v-max panonni?
bo cos mało informacji o tym motorku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiT
Poziom 24
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot / Pałubin
|
Wysłany: Nie 14:22, 18 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Zależy jakiej wersji, przeciętnie 110km/h (to dużo jak na tamte czasy!)
W serwisówce podają 118km/h
Ja nie byłem zainteresowany biciem rekordów prędkości ale powiem tak 90 było na zegarze migusiem, 100 osiągała dość lekko, potem trzeba było ją chwilę "bujać".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHAŁ90
Poziom 60
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Z FABRYKI
|
Wysłany: Wto 2:10, 20 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
looo.. co do spalania to nie najgorzej... ja jak mówiąc prosto "szalałem" na MZ trophy to koledzy w wsk spalali niecałe 2... góra...3 litry a ja 6litrów i dobrze ze woziłem ze sobą troszke "na dojechanie do domu"... ale to bylo ganianie typu prosta-max... zakręt-hamowanie i tak cały dzień więc musiał też spalane mieć
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiT
Poziom 24
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot / Pałubin
|
Wysłany: Wto 10:12, 20 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
No wiesz każdy silnik jak jest ostro ciśnięty to lubi chlapnąć.
Np nasz skuterek 50-tka razu jednego, ostro ciśnięty, chlapnął 4L/100!! Szok!
No i im mniejszy silnik tym proporcjonalnie więcej pali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|