Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MICHAŁ90
Poziom 60
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Z FABRYKI
|
Wysłany: Nie 23:22, 07 Maj 2006 Temat postu: dolot-gaźnik |
|
|
proponuje wstawić cały gaźnik z króćcem ssącym od wsk lub sam krócieć ssący.. powinno podnieść moc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Militarny
Poziom 25
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 19:08, 04 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Nie podniesie mocy, tylko zwiększy ciąg, a poza tym to nie wstawisz krućca, ponieważ ma on średnice gardzieli 20mm, a wyjście cylindra 125 ma 16mm więc jest to raczej nie możliwe, ale próbować zawsze można.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAŁ90
Poziom 60
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Z FABRYKI
|
Wysłany: Nie 20:43, 04 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Nie podniesie mocy, tylko zwiększy ciąg, a poza tym to nie wstawisz krućca, ponieważ ma on średnice gardzieli 20mm, a wyjście cylindra 125 ma 16mm więc jest to raczej nie możliwe, ale próbować zawsze można. |
no co ty>?
z kąd wiesz? wyobraź sobie że akurat dzisiaj to zrobiłem hahah
zwiększył sie zakres mocy na niskich obrotach
na wysokich nie wiem bo wogóle mam przestawiony zapłon więc nie wjechałem na obroty..
nie miałem czasu dzisiaj dokańczać..
czekam na ZNACZĄCĄ opinię mundego czy się da heh
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Militarny
Poziom 25
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 15:21, 05 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
A jaką masz poj. skok. ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 16:43, 05 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Panowie , wszystko zależy od modelu WFM . Bo np. w wfm S01-Z1 był niemal ientyczny króciec > wiec co za problem . Jedynie w tych najstarszych wefemkach ( które miały okragły cylinder i swiece jeszcze wkręcaną pod katem) , była śr, 16 mm i gaźnik G-16 . Kolega Michał ma tą samą pojemniosć co każdy motocykl -W-F-M- czyli 125 .
CZYLI WIEMY ZE NAPEWNO SIĘ DA
A teraz co to da ......Wstawienie dodatkowo króćca powoduje zwiekzenie długoiści dolotu . To z kolei ma wpływ na zakrez doładowania silnika . Czyli zakres obrotów w którym silnik ma najwiekszą sprawnosć ( ma najwieksza moc przy stosunkowo niewielim zużyciu paliwa) . To wszystko podlega wyliczeniom > wtedy mozemy sobie podnieść moc silnika w zakresie obr, jakie chcemy . Bo tak na "ślepo" to bywa róznie a w skrajnych przypadkach moze być tak ze silnik nie bedzie w stanie wygenerować obrotów przy których mial by najwiekszą sprawnoisc i klapa . Ale nie dumając długo ( korzystając z mysli inzynierów ) , mozemy spokojnie załozyć króciec bez wiekszych strat ( przy odpowiedniej regulacji gaźnika) . Ta modyfikacja m.in wpłynęła na zwiękzenie mocy w silnikach S01 z 6,5 KM( S01-Z1) na 7,3 KM (S01 Z3 A luX) , tylko nie zapominajmy , ze i dysze główne sie zmieniały 130>140 (stary typ) >dlatego wspominałem wczśniej o regulacji odpowiedniej . Tak gwoli ścisości powiem ze wydłużenie ukł. ssanie w wfm/wsk 125 poprzez założenie np. króćca powoduje zwiekszenie momentu na niskich obrotach , a na maksymalnych nieznaczny spadek >zależy od stanu technicznego silnika . Aha , długośc ukł dolotowego liczy się od wejscia filtra powietrza ( takze radze uważać z filtrami ) do końca kanału w cylindrze .
PoZdRo !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dankowal
Poziom 1
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 20:22, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Powiedzcie lepiej czy można zainstalowac cylinder od WSK-i 125 do WFM-ki z silnikiem S34?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 20:53, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Bez przeróbek nie da rady .... Cylinder od S01 w miejscu styku z karterem "jest cieńszy", ponadto szpile są wiekszej średnicy w S-34 . Gabarytowo cylinder w S-34 wyglada jak od 175 ccm a ma 125 , WIec ciężko zamienić aby to miało ręce i nogi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAŁ90
Poziom 60
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Z FABRYKI
|
Wysłany: Pon 21:02, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Bez przeróbek nie da rady .... Cylinder od S01 w miejscu styku z karterem " |
kolega pytał o s34
a co w związku z s01??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 21:57, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ale mi chodiz o to że w każdej seri silników S01 masz takie same mocowania cylindrów itd. Powiedziałem ogólnie , bo wiadomo ze wszystkie cylindrr S01 są zamienne miedzy sobą , nie bede sie przecież zastanawiał czy kolega chce zaołzyć od SO1Z3 A LUX , czy od Z2 , a moze Z1 >co za róznica i tak nie pasuje . No chyba ,ze chce sie bawić wprzeróbki cylindra to jesli am odpowiednie narzędzia i wiedze to czemu nie. Ale Ty Michał90 powinieneś też coś wiecej o tym powiedzieć w końcu miałeś takie moto z tym silnikiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
joggi
Poziom 26
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Sob 19:29, 02 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Do normalnego silnika WFM (takiego, który miał okrągły cylinder) cylinder od WSK 125 wsadzasz bez problemu, ale w karterach WFM są mniejsze kanały płuczące więc byś je musiał poszerzyć na rozmiar tych z cylindra WSK. A jak chodzi o silnik S34 to nie da rady, bo mam taki silnik i wiem. Otóż w WSK czy tych wspomnianych na początku WFM-kach mamy ta tuleje cylindra wystającą od dołu, a w S34 tujeja jest na płasko z cylindrem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |