Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fotek
Poziom 5
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ujście
|
Wysłany: Wto 13:07, 11 Lip 2006 Temat postu: ładowanie w wfm |
|
|
mam pytanie czy jest możliwa taka perzeróbka aby silnik wfm ładował akumulator? .... jesli tak to w jaki sposób moge to zrobić!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Grzegorz230V
Administrator
Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 14:09, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
No ale tam chyba jest fabryczne ładowanie.......
A w nowszych WSK dodana jest jeszcze 4 mała cewka własnie do ładowania i chyba da sie ją włożyć do WFM.
No i jak jusz masz zasilanie ( z cewki) to zamiast prostownika selenowego powinienes dac mostek prostowniczy (krzemowy) - spadek napięcia na nim = 0,8V
Prostownik krzemowy jest wydajniejszy od selenowego......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fotek
Poziom 5
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ujście
|
Wysłany: Śro 18:13, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
jesli ma fabryczne ładowanie to która cewka jest od ładowania ?? lub który kabel wychodzący z silnika jest od ładowabnnia ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fotek
Poziom 5
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ujście
|
Wysłany: Śro 18:14, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
i drugie pytnie gdzie moge znaleść prostoiwnik krzemowy ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHAŁ90
Poziom 60
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Z FABRYKI
|
Wysłany: Śro 23:03, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
może się przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzegorz230V
Administrator
Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 15:55, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Zobacz na schemat. ten kabel który idzie do prostownika (7) idzie tez do cewki ładowania... A mostek prostowniczy kupisz w każdym sklepie elektronicznym (max 6A wiekszego Ci nie trzeba)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 22:57, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
- w WFM jest fabryczne ładowanie AQ !!, jest ono tylko nawiniete wspólnie na dwóch cewkach oswieniowych . uzwojenia od ładowania sa zatem pod tymi dającymi napięcie na oswieltenie..........
Prostownik krzemowy można , ale co powiesz na diodowy takie były w nowszych B3 /............
PS
Tyle ż ete diody też sa wykonane po częsci z krzemu , takż e jest podobinstwo jednego i drugiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzegorz230V
Administrator
Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 14:57, 14 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Mundy dokładnie o to mi chodzi...........półprzewodniki w prostowniku (diodach) wykonane są z krzemu...
Tak to mniejwięcej bedzie wygladało...
Może pojawic się pytanie dlaczego zastapic prostownik selenowy krzemowym.....
odpowiedz jest prosta wystarczy popatrzeć na charakterystyke:
A teraz schemat prostownika na 4 diodach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 0:34, 23 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Brawo Grzegorz
Jeszcze dopowiem , ze ten zaznaczony na żółto na schemacie przewód idacy do silnika do jednej z trzech "złączek" musi byc podpięty pod ta samą co cewka od ładowania. W oryginalnej instalacji jest to złącze >te najbliżej połaczenia karterów ( nazwimy to tak) . Ale w przeciwnym przypadku moze być to zupełni e inne , dlatego proxba z mojej strony aby nie wzorowac się na tym schemacie ( chodiz mi tylko o włąsnie te 3 złączki) , tylko samemu sprawdzić gdzie mamy podałczoną cewke od ładowania. Żeby potem nie było nieporozumień niepotrzebnych
pozdro for all...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzegorz230V
Administrator
Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 16:14, 24 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Wzorowałem się na tym schemacie:
I wydaje mi się że dobrze to narysowałem ale moze cos ze schematyem jest nie tak
Ale tak jak pisał Mundy trzeba samemu zobaczyć jak są wyprowadzone te złącza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
basior23
Gość
|
Wysłany: Pon 17:48, 03 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
można zrobić ładowanie akumulatora w WFM-ce od tego kabla co daje prąd do świateł
|
|
Powrót do góry |
|
|
bidulek2
Poziom 2
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 22:51, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
cyli ten jeden zolty do cewki drugi zolty zaizolowac (posty)+ do plusa aq a minus do masy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
soldyy
Moderator na urlopie
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garbów
|
Wysłany: Pią 9:20, 25 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
nie.
jeden żółty do cewki drugi żółty do masy, plus do plusa aq minus do minusa aq a poza tym popatrz na date poprzedniego postu ;p prehistoria ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|