Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darkpower
Poziom 11
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Lub.
|
Wysłany: Nie 19:20, 07 Gru 2008 Temat postu: rozmiar tlokow pierscieni w CZ 350 |
|
|
Elo. Wpadł mi ostatnio w ręce silnik od CZ 350 chociaz wydaje mi sie ze to jest silnik "jawoski" bo na gumach wyciszajacych pisze jawa i na deklu chyba tez. ok mniejsza z tym... zdjełem glowice i cylindry i okazuje sie ze nie ma pierscieni zadnych:), tloki wygladaja jak nie smigane najwyzej tylko kilka kilometrow.. a wszystko bylo zaklejone i poskrecane jak do jazdy. Czy to możliwe ze silnik dzialalby bez pierscieni jakims cudem? Dodam że nic o tym silniku nie wiem bo odnawiam go z kolega poprzedni jego wlasciciel trzymal go gdzies w garazu na kupce piachu. Gdy go wziolem byl caly oblepiony w srodku i na zewnatrz.. I teraz mam takie pytanie jeżeli by ktoś wiedział jakie są rozmiary tłoków i szlifów w tych motorach i jakie rozmiary pierscieni trzeba zalozyc. chodzi mi tu o podanie konkretnych wymiarow zebym mugl zobaczyc na ktorym jest szlifie cylinder i ewentualnie dokupic pierscienie.
np.
xxx CM - szlif 1/2/3/4-rozmiar badz cos w tym rodzaju pierscienia(nie wiem jak to sie nazywa w przypadku pierscieni)
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
soldyy
Moderator na urlopie
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garbów
|
Wysłany: Nie 20:52, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Trudno cokolwiek znaleźć... Jedynie na agmocie są podane rozmiary tłoków i pierścieni... Tylko tam to nazwali "Jawa 350". Nie wiem czy chodzi o TS czy o CZ ale łap rozmiary:
N - 58mm
R1 - 58.25mm
R2 - 58.50mm
R3 - 58.75mm
Może jakos pomogą te rozmiary...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darkpower
Poziom 11
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Lub.
|
Wysłany: Nie 21:26, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ok dzieki za odpowiedz
ale mam jeszcze jedno pytanie:)
czy pierscienie sa takiej samej szerokosci jak tlok? czy sa jakies kilka mm wieksze cyz tam mniejsze?
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
soldyy
Moderator na urlopie
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garbów
|
Wysłany: Nie 21:46, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Pierścienie mają nieco mniejszą średnice ze względu na rozszerzalność temperaturową, ale ich wymiary nie są potrzebne. Kupujesz na określony szlif po prostu Zmierz cylindry i wg tego dokup pierścionki
A przypadkiem na denkach tłoków nie masz wybitych numerów? N/1/2/3... coś powinno być Wyczyśc z nagaru i spróbuj przeczytać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darkpower
Poziom 11
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Lub.
|
Wysłany: Nie 22:09, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ok. w takim razie wyczyszcze jezeli bedzie to zobacze i kupie wedlug tego co pisze, a jezeli nei pisze to sobie zmierze.
dzieki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 23:41, 07 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
I spr czy tłokow lewy z prawym nie zamienili.. Tam to ma znaczenie. Bedzie nabite prawy to R chyba (niewiem dokladnie jaka symbolike stosuja ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawca
Gość
|
Wysłany: Pon 13:43, 03 Paź 2011 Temat postu: tłoki jawa350 |
|
|
kolego chyba mogę ci trochę podpowiedzieć, gdyż ostatnimi czasy trochę "jaw 350" już złożyłem i naprawiałem: więc tak po tłoku zorientujesz się czy to ts czy cz, mianowicie jawa cz ma okienka na tłoku zamknięte a ts ma otwarte, jawa 350 cz ma grubsze pierścienie niż ts, ale rozmiarowo są te same, by dowiedzieć się który szlif(rozm tłoka) nabite jest na główce tłoka np "n"R1"R2"itd "R"-oznacza szlif a liczba- który to szlif. a na tłokach masz napisane L i P co oznacza lewą i prawą stronę tłoka w przypadku polskich tłoków, a czeskich jest chyba L i R
|
|
Powrót do góry |
|
|