Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Militarny
Poziom 25
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 19:34, 29 Maj 2006 Temat postu: KONIEC |
|
|
Jak myślicie co by było gdyby nie zamknięto SHL, jak wpłynęłoby to na losy polskiej motoryzacji w latach 70,80 a może i w 90 ?
Proszę o przemyślenie tego tematu i o ewentualne propozycje, może ktoś wie coś o tym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PrzemekZ
Poziom 17
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mława
|
Wysłany: Wto 14:35, 10 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ja myślę ze mielibyśmy koncern wielkości Yamahy
/////Wysłany: Pon 19:34, 29 Maj 2006
brawo, archeologu roku! odpowiedź po trzech latach! LOL
soldyy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 21:35, 10 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
TO wg mnie temat ponadczasowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
soldyy
Moderator na urlopie
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garbów
|
Wysłany: Wto 22:09, 10 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jak tak to się wypowiem
Moim zdaniem nie wyszłoby nic z tego. Koncenr wielkości Yamahy? Daj spokój. Zobacz co się teraz dzieje. Zamykają wszelkie zakłady wybudowane "za komuny". Produkcja nie idzie do przodu, ale się cofa. Jestem pewny że nawet jeśli produkcja WSK dotrwałaby do dzisiejszych czasów to zostałaby zamknięta. Dlaczego? Bo zdaniem PiSu czy PO byłoby to nieopłacalne. Nie liczy się marka czy tradycja. Wszystko ma przynosić zyski. Poza tym przystapienie do UE jeszcze pogorszyłoby sytuację. Ogromny napływ tanich motocykli "z zachodu" wyparłby rodzimej produkcji jednoślady.
No i to tyle. Nasz polska, szra rzeczywistość ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Buchwi
Poziom 32
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Wto 22:23, 10 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
soldyy ma rację zobacz na fso niby jeszcze jest ale produkuje samochody innych marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
squorpion
Poziom 10
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Domatków
|
Wysłany: Wto 23:49, 10 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
polska mogła by produkować motocykle przecież nie są złe, nawet są bardzo dobre, a fiata 126p 125p to kto niby zrobił przecież to też dobre samochody nie wspomnę o FSO, Polskę wstrzymywała w rozwoju polityka, nie mówię że źle rządzili bo w tamtych czasach gwałtowny rozwój Polski mógłby doprowadzić do następnej wojny, politycy to ****************************************
polska jest bogata w naturalne zasoby chociażby nawet gaz, a i tak się go ciągnie z poza granic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 0:07, 11 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
126p to inna epoka nie ma co porownywac dwóch swiatow gospodarczych teraz i kiedys. Tak soldyy ma racje , tracycje z PRL sa dla wybranych , dla nas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
soldyy
Moderator na urlopie
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garbów
|
Wysłany: Śro 9:16, 11 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
squorpion napisał: | a fiata 126p 125p to kto niby zrobił przecież to też dobre samochody |
Kto? Eh, widze że brakuje obeznania w historii motoryzacji. Otóż Fiat 125p nie jest wytworem polskim, a włoskim. Na początku były sprowadzane części włoskie i montowane w Polsce. Dopiero potem wykupiono licencję Fiata i robiono go w Polsce. Przy czym modele sprowadzane, zw łoskimi częściami były o niebo lepsze od tych robionych już w 100% w Polsce.
A co do unowocześniania. Mój dziadek ma znajomego który pracował w biurze konstrukcyjnym WSK Świdnik. Podobnież opracowali w tym biurze projekt silnika czterosuwowego, o bardzo dobrej charakterystyce. Ogólnie silnik udany, wysoka sprawność. No i co? Nie został wprowadzony! Za wysokie koszty. Sorry ale dziś nie ma po co wyskakiwać z 2T. Trzeba wprowadzać innowacje. A tutaj... psikus
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz WSK
Poziom 72
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)
|
Wysłany: Śro 20:10, 11 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
żal mi tego przemekz i squorpion... nie macie pojęcia to sie nie wypowiadajcie, bo takie posty to tylko śmiech z siebie robicie i tyle.
Soldyy napisał to co powinno być napisane myśle
pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PrzemekZ
Poziom 17
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mława
|
Wysłany: Czw 18:56, 12 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Uznałem ten temat za ciekawy więc postanowiłem go odświeżyć , wiesz Mateusz WSK nad tym tematem można tylko spekulować bo nikt przecież nie wie co stałoby się z SHL. Nasze wypowiedzi to tylko przypuszczenia i każdy ma prawo się tu wypowiedzieć .Soldyy też nie jest jasnowidzem i to co napisał wcześniej to tak jak mówiłem jedynie przypuszczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
soldyy
Moderator na urlopie
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garbów
|
Wysłany: Czw 19:39, 12 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że to przypuszczenia, ale poparte przykładami innych zakładów. Nie trzeba wiele szukać żeby zobaczyć jak wiele fabryk zamknięto. Romet, WSK, SHL... Romet niby składa te motorki z chińskich części ale przecież nie o to chodzi.
Ale podobna sytuacja - DDR. Chyba jeden z największych potentatów w PRL. Dla każdego MZtka była "motocyklowym rarytasem" i słusznie bo jakość wykonania była na prawdę wysoka. Zobacz co jest teraz. Niby wznowiono produkcję. Wypuszczaja motocykle o pojemności nawet 1000cc. Ale co z tego? Widziałeś kiedyś na drodze taką MZ? Bo ja nie... Więc nie ma co mówić, że WSK czy SHL mogła być jedną z wiodących marek. Do tego bogaty kraj taki jak Niemcy stać na utrzymanie może nieopłacalnej(?) produkcji motocykli dla kontynuacji marki i tradycji. Jak jest w Polsce nie musze mówić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PrzemekZ
Poziom 17
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mława
|
Wysłany: Czw 20:59, 12 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Tak zgadzam się z tobą , produkcja na tanich chińskich częściach nie jest dzisiaj już nie opłacalna, więc prawie nikt nie będzie utrzymywał firmy która nie przynosi zysków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 22:45, 12 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Firma mz juz nie robi calych moto , tylko czesci zamienne w tej chwili. A niedawno mysleli nawet o calkowitym zamknieciu. :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz WSK
Poziom 72
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)
|
Wysłany: Pią 16:49, 13 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
teraz rządzą japońskie moto, no i coś tam z USA i jeszcze jakies BMW.reszta to praktycznie sie nie liczy .mam na myśli produkcje nowych moto.
według mnie te chińskie części powinni wycofać ze sprzedaż i najlepiej takze z produkcji, wole już żeby moto stał niż kupić którąś z tych badziewskich części.przecież to jest plaga, wszędzie made in china <bleeee>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
M21W2
Poziom 28
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 20:48, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | a fiata 126p 125p to kto niby zrobił przecież to też dobre samochody |
Chłopie 126 to nie Polski projekt, puściliśmy go z taśmy 6 czerwca 1973, a włochy rok wczesniej, Kant również produkowany był na umowie licencyjnej
Plany np. w Świdnickiej stajni były obiecujące, wszyscy wiemy, że WSK,WFM i SHL były mocnym konkurentem znanych modeli zachodnich. Według mnie, te maszyny miały spory potencjał, nowoczesne rozwiązania takie jak zastosowanie silników 4T(JUNAK), sztucznych tworzyw w WSK,WFM, owiewki zwiększające komfort/czasem aerodynamikę, coraz obszerniejsze wyposarzenie jak w przypadku KOSa,BĄKa itp.. już nie wspomnę o nowoczesnych KOBUZach i PERKOZie. Plany na 4T,Elektryczny Rozrusznik i bieżące zmiany jakie stosowali bogaci japończycy czy włosi. Kto wie, myślę, że Polska miałaby spore pole do popisu, Nasze Junaki,MR Sarenki i kilka innych modli zapisało się w historii sportów jako doskonałe maszyny...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez M21W2 dnia Czw 21:03, 26 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 22:47, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
No dobrze gadasz poza tym ze kobuz jako ostani dał za wygrana (znaczy konkretnie nie kobuz ale 175 tka w podstawoeej wersji i 125 b3) czyli w 85 we wrześniu bo byly w miare tanie i stały w pewexach., Potencjał to miala np M17 gazela .Mogła stawiac czoła zachodowi..ale co produkowana tylko 3 lata (69-71), dlaczego nietrudno zgadnac , była za drogim pojazdem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakemdural
Poziom 11
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 21:21, 11 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Znajac zycie to i tak by to rozkradli i sprzedali za zlotowke jakiemus bosowi,
ten kraj raczej nie dba o moto tradycje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|