Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

SHL M02/M03/M04

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Maszyny polskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz230V
Administrator



Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 9:11, 16 Kwi 2006    Temat postu: SHL M02/M03/M04

Napisz wszystko o motocyklach SHL M02/M03/M04

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin90-70
Poziom 23



Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 23:16, 06 Lut 2009    Temat postu:

Model: SHL M03

Producent: KZWM Kielce (SHL)

Lata produkcji: 1948

Ilość egzemplarzy: 349 (1000).

Historia powstania:

SHL M03 był wynikiem unifikacji dokonanej pomiędzy Sokołem 125, a SHL M02. Pojazd otrzymał błotniki i zbiornik paliwa pochodzące z Sokoła. Ujednolicono również kształt i mocowanie siodła oraz kierownice.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu S01, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania 6. Moc maksymalna 3,0 kW (4 KM) przy 4250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 7,36 Nm przy 3000 obr/min. Dadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:

Amal E68/16 o średnicy gardzieli 16 mm, filtr powietrza mokry siatkowy, przesłona rozruchowa na filtrze powietrza

Sprzegło:

mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający

Skrzynia biegów:

trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia I-3,16, II - 1,49, III- 1,00 Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.

Napęd:

jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,42

Podwozie:

Rama kołyskowa zamknięta podwójna ceowa. Dwa łożyska kulkowe osadzone w główce ramy. Koło przednie zwieszone na widelcu trapezowym z centralną sprężyną śrubową typu baryłkowego , dwa amortyzatory cierne z regulacją docisku. Zawieszenie koła tylnego sztywne.Błotniki tłoczone blaszane, bagażnik tłoczony oparty na dwóch wspornikach przykręconych do blach węzłowych ramy, siodło stalowe wyściełane skórą, mocowane z przodu wahliwie, z tyłu na dwóch sprężynach. Skrzynka narzędziowa w postaci walcowej puszki mocowanej pod siodłem do ramy.Podstawka centralna tłoczona z blachy, częściowa osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych.

Koła:

Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe. Bębny tłoczone z blach stalowej. Srednica bębnów 125 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:

Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego. Statyczne wyprzedzenie zapłonu 27st przed GMP. swieca M14x1,25 175wg Boscha. Prądnica 6V 17W, reflektor przedni ze światłem postojowym, drogowym i mijania, lampa tylna ze światłem pozycyjnym i oświetleniem tablicy rej.

Pojemności:

Pojemność zbiornika paliwa 10 l

Ciężar:

masa wlasna 80 kg

Zużycie paliwa:

3 l/100 km

Wskaźniki:

Predkość maksymalna

67 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

czarna

Wyposażenie:

kpl narzędzi, pompka do kół


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marcin90-70 dnia Pią 23:18, 06 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin90-70
Poziom 23



Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 23:20, 06 Lut 2009    Temat postu:

Model: SHL M02

Producent: SHL Kielce

Lata produkcji: 1948

Ilość egzemplarzy: 2000?.

Historia powstania:

Na początku 1948 dyrektor kieleckiej Huty Ludwików - Otomar Kwieciński zgłosił chęć kontynuacji przedwojennej produkcji motocykli SHL. W 1947 roku zbudowano prototyp nazwany M02 w oparciu o przedwojenne ramy SHL 98 oraz silniki S01. Prototyp ten pokazano w maju 1947 na wystawie motoryzacyjnej w Paryżu. Wiosną 1948 rozpoczęto seryjną produkcję motocykla, a zakład produkcyjny przmianowano na Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych KZWM.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu S01, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania 6. Moc maksymalna 3,0 kW (4 KM) przy 4250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 7,36 Nm przy 3000 obr/min. Dadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:

Amal E68/16 o średnicy gardzieli 16 mm, filtr powietrza mokry siatkowy, przesłona rozruchowa na filtrze powietrza

Sprzegło:

mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający

Skrzynia biegów:

trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia I-3,16, II - 1,49, III- 1,00 Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.

Napęd:

jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,42

Podwozie:

Rama kołyskowa zamknięta pojedyńcza rurowa. Dwa łożyska kulkowe osadzone w główce ramy. Koło przednie zwieszone na widelcu trapezowym z centralną sprężyną śrubową typu baryłkowego , dwa amortyzatory cierne z regulacją docisku. Zawieszenie koła tylnego sztywne.Błotniki tłoczone blaszane, bagażnik tłoczony oparty na dwóch wspornikach przykręconych do blach węzłowych ramy, siodło stalowe wyściełane skórą, mocowane z przodu wahliwie, z tyłu na dwóch sprężynach. Skrzynka narzędziowa w postaci walcowej puszki mocowanej pod siodłem do ramy.Podstawka centralna tłoczona z blachy, częściowa osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych.

Koła:

Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe. Bębny tłoczone z blach stalowej. Srednica bębnów 125 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:

Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego. Statyczne wyprzedzenie zapłonu 27st przed GMP. swieca M14x1,25 175wg Boscha. Prądnica 6V 17W, reflektor przedni ze światłem postojowym, drogowym i mijania, lampa tylna ze światłem pozycyjnym i oświetleniem tablicy rej.

Pojemności:

Pojemność zbiornika paliwa 10 l

Ciężar:

masa wlasna 80 kg

Zużycie paliwa:

3 l/100 km

Wskaźniki:

Predkość maksymalna

67 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

czarna

Wyposażenie:

kpl narzędzi, pompka do kół


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin90-70
Poziom 23



Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 23:20, 06 Lut 2009    Temat postu:

Model: SHL M04

Producent: KZWM Kielce (SHL)

Lata produkcji: 1949-1952

Ilość egzemplarzy: 18 505.

Historia powstania:

Model M04 - najbardziej znany z tej rodziny powstał w rok po modelu M03 i był udaną próbą wyeliminowania jego wad. Rama została wzmocniona w okolicach główki co wyeliminowało problemy z pękaniem. Pojazd otrzymał również nowego kształtu kierownicę.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu S01, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania 6. Moc maksymalna 3,0 kW (4 KM) przy 4250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 7,36 Nm przy 3000 obr/min. Dadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:

Amal E68/16 o średnicy gardzieli 16 mm, filtr powietrza mokry siatkowy, przesłona rozruchowa na filtrze powietrza

Sprzegło:

mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający

Skrzynia biegów:

trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia I-3,16, II - 1,49, III- 1,00 Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.

Napęd:

jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,42

Podwozie:

Rama kołyskowa zamknięta podwójna ceowa. Dwa łożyska kulkowe osadzone w główce ramy. Koło przednie zwieszone na widelcu trapezowym z centralną sprężyną śrubową typu baryłkowego , dwa amortyzatory cierne z regulacją docisku. Zawieszenie koła tylnego sztywne.Błotniki tłoczone blaszane, bagażnik tłoczony oparty na dwóch wspornikach przykręconych do blach węzłowych ramy, siodło stalowe wyściełane skórą, mocowane z przodu wahliwie, z tyłu na dwóch sprężynach. Skrzynka narzędziowa w postaci walcowej puszki mocowanej pod siodłem do ramy.Podstawka centralna tłoczona z blachy, częściowa osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych.

Koła:

Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe. Bębny tłoczone z blach stalowej. Srednica bębnów 125 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:

Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego. Statyczne wyprzedzenie zapłonu 27st przed GMP. swieca M14x1,25 175wg Boscha. Prądnica 6V 17W, reflektor przedni ze światłem postojowym, drogowym i mijania, lampa tylna ze światłem pozycyjnym i oświetleniem tablicy rej.

Pojemności:

Pojemność zbiornika paliwa 10 l

Ciężar:

masa wlasna 80 kg

Zużycie paliwa:

3 l/100 km

Wskaźniki:

Predkość maksymalna

67 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

czarna

Wyposażenie:

kpl narzędzi, pompka do kół


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Maszyny polskie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin