Militarny
Poziom 25
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 18:42, 04 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
-Białe zegary. Ostatnio często spotykane, można je znaleźć w Internecie. Wystarczy wydrukować(można dodać własne logo lub cokolwiek innego) na dobrym papierze(np. fotograficznym) i nakleić na tarcze. Przy wydruku ustawić wymiary obrazka na ok. 730x730 mm(730mm to średnica tarczy zegara). Ostatnio zauważyłem w internecie gotowe białe tarcze na zegary, w których świecą tylko cyferki(cena 38 zł za kpl.).
-PodświetlanieBiałe zegary wymagają innego koloru podświetlania, np. u mnie na czerwono. Można spróbować przerobić oprawki na żarówki 4W, będzie jaśniej na licznikach. Można też zamontować diody LED w wielu kolorach. Jeśli tarcze są oświetlane zbyt ciemnym światłem diód LED, to trzeba dołożyć kilka białych LED-ów.
-Aerograf Na płaskim elemencie lakierowanym można zlecić wykonanie malunku aerografem. Wiele malunków mija się z celem!
-Malowanie Można pomalować (najlepiej drobny szczegół) jedną charakterystyczną część na ulubiony kolor. Uwaga! Najlepiej trzymać się zasady trzech kolorów, czyli np. u mnie bak i boki na czerwono, rama i pozostałe na czarno a przedni błotnik i szczegóły na srebrno(oryginalny kolor przedniego błotnika). Ostatnio modne jest malowanie goleni przedniego zawieszenia i błotnika na ten sam kolor.
-Błotnik przedni Najlepiej byłoby go wymienić na jakiś z japończyka, tak aby zakrywał nieco koła. Można go pomalować na kolor nadwozia.
-Błotnik tylny W późniejszych ETZ był prostokątny/plastykowy błotnik z tyłu, który wygląda ładniej niż ten sam, co w ETZ250 zwłaszcza w 150/251. Gdy są takie możliwości można wykonać błotnik z blachy ocynkowanej, moto powinno wyglądać na krótsze, zwłaszcza 250.
-Polerowanie Można wypolerować nie lakierowane powierzchnie metalowe tak, aby wyglądały jak niklowane, np. dekle silnika, felgi, itp.
-Amortyzatory Ostatnio spotykam w sklepach amortyzatory, które mają większy stopień regulacji niż oryginalne. Są też nieco wyższe, co przy wspomnianym wcześniej prostokątnym błotniku powinno dobrze wyglądać, moto będzie miało podniesiony tył. Ciekawie też by wyglądała Mz-etk gdyby zamontować jej jeden centralny amortyzator. Rozwiązanie niezwykle ciekawe, lecz skomplikowane gdyż wahacz i rama potrzebują dodatkowych uchwytów do mocowania, a sam amortyzator powinien być regulowany.
-Kierunkowskazy Można je umieścić wyżej lub niżej(przód). Można również zastosowac kierunkowskazy od innnych motocykli lub tzw. kierunki mini, nawet carbonowe. Do oryginałów można dokupić białe lub przyciemnianie szkiełka i pomarańczowe lub czerwone żarówki.
-Lampa tylna Można pokusić się o zamianę lampy na ciekawszą, chociaż te prostokątne wyglądają nieźle. Widziałem kilka ETZ 250, które miały po dwie (obok siebie) lampy. Ostatnio wślad za kierunkowskazami pojawiły się przezroczyste klosze lamp, zarówno okragłe jak i prostokątne. Klosz okrągły jest większy i przez to trochę droższy. Nowe klosze pociągają za sobą konieczność stosowania czerwonyh żarówek.
Lampa przedniaGdy mamy reflektor halogenowy H4 (od 1987r.) to zamiast zwykłej żarówki można zamontować taką samą niebieską (imitują xenony). Są też zarówki H4, które imitują kolor ultra biały. Wiele tanich kolorowych żarówek H4 powoduje słabsze oświetlanie drogi!
Dodatkowy reflektorMożna zamontować dodatkowy reflektor halognowy pod owiewką lub wkomponować go w nią, najlepiej przesłonić go kratką.
Stopka bocznaPozwala na oparciu motocykla na bok(podłoże musi być utwardzone). Są stopki z jedną i dwiema sprężynami, przymocowuje się je w miejsce tulei na osi koła tylnego. Trochę to nieciekawie wygląda, lepiej gdyby stopka była zamocowana zaraz za silnikiem, np. do ramy.
Elektryka Instalacja 12V umożliwia podłączenie dodatkowych odbiorników. Można połączyć nowe lampki kontrolne do czujników np. położenia stopki bocznej. Jest wiele możliwości, osobiście sam zastanawiam się nad lampką monitorującą obroty silnika.
OwiewkiPrzednia owiewka zmniejsza opór powietrza i osłania przed wiatrem. Te ze sklepów nie są najlepszej jakości, a ich kształty nie powodują dobrego wrażenia. Gdy się ma takie możliwości można by wykonać je lepiej. Widziałem kiedyś Mz osłoniętą owiewkami jak ścigacz. Można zakupić owiewki na dłonie, bardzo przydatne podczas jazdy w deszczu i nocą.
Lusterka Najlepiej wyrzucić obecne i zakupić(sporo droższe)takie w kształcie skośnooka (łezka), dostępne w niektórych sklepach z częściami do Mz. Najlepiej, aby zewnętrzny kolor był czarny lub taki jak kolor nadwozia.
Jest tego dużo więcej, jednak wygląd ET-ki zależy zawsze od gustu jej właściciela.
Post został pochwalony 0 razy
|
|