Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 7:52, 26 Cze 2011 Temat postu: Ładowanie akumulatora w cz 350 . |
|
|
Witam wszystkich , pytam w imieniu kolegi , jak zrobić ładowanie akumulatora w cz 350 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 15:37, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zbyt ogole pyt.
Ogólna odp -> Otworzyc schemat na necie i podłaczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 15:54, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Korzystał ze schematów i nie dało rady zrobić postaram się uszczegolowic pytanie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Nie 18:01, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Na alternatorze 12V czy 6V z prądnicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 18:49, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Na alternatorze 12 v .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Nie 18:56, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Wyjaśnię wszystko wieczorem bo teraz pędzę na sunt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 19:15, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Posprawdzal miernikiem czy altek daje napiecie. Druga spr czy diody dzialaja (czy prostuja napięcie).
Pierscienie slizgowe w jakim stanie>?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Nie 23:42, 26 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdź według schematu poprawność podłączenia oraz jakość podłączenia na wszystkich stykach (także masy na regulatorze i prostowniku) oraz to co napisał mundy.
Druga sprawa to kontrolka ładowania: czy świeci ciągle, w ogóle czy gaśnie po zapaleniu silnika?
Kontrolka jest sterowana specjalnym przekaźnikiem, nie jest bezpośrednio podłączona do obwodu.
Jak padnie regulator napięcia to najczęściej przeładowuje aku który wtedy kipi (jest ładowanie ponad 14,4V).
Sprawdź także obwód wirnika i poszczególne uzwojenia stojana, czy jest przejście prądu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pon 12:20, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Szczotki są nowe , próbował z różnych schematów i kontrolka cały czas świeciła nie gasla . Czy możecie podać jakiś pożądny schemat jak podłączyć instalację . Typ 742.6 .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tyranus1 dnia Pon 12:21, 27 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Wto 0:07, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma takiego typu cezety jak 742.6, jest CZ 350 472.6
edit:
Nie wiem czy się nada, bo to z jawy 350 TS 12V, też alternator, lecz trochę inaczej instalacja idzie.
Kontrola układu ładowania:
- zmierzyć napięcie na zacisku +B przy włączonym zapłonie: powinno ono wynosić 12 V;
- ustawić kluczyk w stacyjce w położeniu „jazda w dzień": zaświeci się wówczas czerwona kontrolka ładowania: napięcie powinno mieć wartość 12 V przy pomiarze między zaciskami +B prostownika a +D regulatora, oraz między zaciskami 30/51 a 87a przekaźnika kontrolki ładowania;
- podczas pracy silnika z prędkością obrotową większą niż 1000 obr/min można zaobserwować: -
kontrolka nie świeci się.
- napięcie mierzone między zaciskami x - y, y - z, x - z alternatora lub prostownika powinno wynosić od 10,8 do 12,2 V, w zależności od prędkości obrotowej silnika,
- napięcie mierzone między zaciskami x - 86, y - 86 alternatora powinno wynosić 6 = 7,2 V.
Kontrolka uzwojenia stojana, tak zwane zwarcie do 'masy;
- odłączyć końcówki przewodów z zacisków x, y, z, i 86 alternatora;
- zmontować układ kontrolny poprzez szeregowe połączenie źródła zasilania (np. akumulatora) z żarówką kontrolną;
- jeden koniec obwodu połączyć z masą alternatora, a drugi koniec kolejno z zaciskami x, y, z, i 86; - zaświecenie się kontrolki podczas pomiaru
świadczy o zwarciu do masy badanego uzwojenia.
Kontrola uzwojeń wirnika alternatora (rys. 5.7): - odłączyć końcówki przewodów od zacisków 1 i DF szczotko trzymacza;
- dołączyć układ kontrolny kolejno do zacisków 1 i DF oraz masy wirnika;
- zaświecenie kontrolki świadczy o zwarciu uzwojenia wirnika.
Czynności kontrolne można przeprowadzić również po wymontowaniu szczotko trzymacza. Układ kontrolny dołącza się wówczas do masy wirnika i poszczególnych pierścieni ślizgowych wirnika.
Diody. Za pomocą układu kontrolnego (żarówka i źródło prądu) można również sprawdzić poszczególne
diody układu prostowniczego. Wcześniej jednak należy odłączyć przewody z zacisków prostownika.
Pomiar wykonuje się włączając szeregowo diodę w obwód kontrolny raz w kierunku przewodzenia, a drugi raz w kierunku zaporowym. Przy pomiarze w kierunku przewodzenia żarówka powinna świecić, przy pomiarze w kierunku zaporowym nie. Pomiar ten ma charakter wyłącznie orientacyjny, gdyż nie występują w nim konkretne wartości prądu ani napięcia. Dokładne pomiary można wykonać za pomocą amperomierza i woltomierza. Producent określa maksymalny spadek napięcia 1,2 V w kierunku przewodzenia dla prądu 15 A oraz maksymalne natężenie prądu 50 A w kierunku zaporowym dla napięcia 100 V.
Regulator napięcia jest wyprodukowany jako układ nierozbieralny. Nie można więc go regulować ani naprawiać. Usterkę regulatora napięcia można wykryć poprzez eliminację możliwości powstania usterek w pozostałych elementach układu ładowania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rino dnia Wto 1:10, 28 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 14:22, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc . Może jakoś uda się zrobić .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |