Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Zakup WSKi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> O wszystkim
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daro0022
Poziom 4



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 12:11, 23 Lut 2014    Temat postu:

Witam. Jestem nowy na forum Smile bardzo wciągnął mnie temat posiadania motoru takiego jak WSK. Dziś jadę oglądać i mam nadzieję że nie na darmo bo jadę z zamiarem kupna WSK 125 z 1980 roku. Po roczniku doszedłem że to właśnie powinien być model M06-B3. Będę chciał ją zrobić na tzw laleczkę :] czyli rozbieramy na części pierwsze i do roboty Smile Prosiłbym aby ktoś jak posiada takową WSK-ę wrzucił zdjęcia i opisał jak powinna wyglądać aby była w 100 % zgodna z oryginałem. Wiem że ktoś już zdjęcia wrzucał ale już minęło parę lat i się nie wyświetlają więc prosiłbym o ponowne wrzucenie fotek Smile
Z góry dziękuję Daro0022.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tiesci
Poziom 51



Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FWS

PostWysłany: Pon 23:05, 24 Lut 2014    Temat postu:

Witamy, jak już kupisz wsk to wrzuć zdjęcia i doradzimy co trzeba dokupić zmienić itd Smile Kiedyś była galeria zdjęć i tam można było zaczerpnąć wiedzy,a teraz niestety musimy magazynować zdjęcia na innych serwerach.

Także jak kupisz motór to pokaż zdjęcia i pomożemy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Wto 19:23, 25 Lut 2014    Temat postu:

Tak jak kolega wyżej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daro0022
Poziom 4



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:48, 25 Lut 2014    Temat postu:

muszę mieć co najmniej 3 posty żeby dodać zdjęcia także to bedzie mój drugi Very Happy i zaraz dodam trzeci które skasujecie ok Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daro0022
Poziom 4



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:48, 25 Lut 2014    Temat postu:

no i trzeci Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daro0022
Poziom 4



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:49, 25 Lut 2014    Temat postu:

Jednak zakupiłem moją długo wyczekiwana WSK-ę Smile
Oto ona:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Moim zdaniem jest w niej potencjał na renowację Smile
Dodam że silnik zdrowy, śmiga jak zła :]

Co chcę zrobić w niej a tego nie ma:
-białe szparunki
-klosz tylnej lamy ( kupić oryginał bo ten jest bodajże od Jawy )
-manetki od hamulca ( brak ) i sprzęgła ( jest od MZ )
-emblematy na bak PZL Świdnik
-będę sie starał również zakupić listwę do siedzenia bo chyba fabrycznie powinna być na miejscu tych widocznych nitów

To tyle,liczę że mi podpowiecie czego ja nie zauważyłem bo tak jak wspomniałem dopiero się wdrażam w WSK-i.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daro0022 dnia Wto 21:50, 25 Lut 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tiesci
Poziom 51



Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FWS

PostWysłany: Wto 23:07, 25 Lut 2014    Temat postu:

Dyziek wydziel może te posty na oddzielny temat Smile

Gratuluję zakupu - jutro dokładnie obejrzę zdjęcia i powiem co i jak Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Śro 18:37, 26 Lut 2014    Temat postu:

Motocykl jest w miarę kompletny ale brakuje detali :
- gumy na podnóżki
- zaczep sprężyny stopki centralnej
- gumy na zgrzewania baku bez nich podrze Ci się pokrowiec siedzenia ,
- brak odblasków bocznych z tyłu i przodu
- przełącznik świateł
- chlapacze przynajmniej z przodu załóż bo błoto na cylinder leci
-jednego boczka plastikowego


A listwa siedzenia nie występowała we wszystkich rocznikach .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tiesci
Poziom 51



Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FWS

PostWysłany: Czw 21:21, 27 Lut 2014    Temat postu:

Motór ma papier i jeździ - to duża zaleta Smile

Braki takie jak Tyranus wypisał - w każdym razie czeka Cię sporo pracy, bo nie ukrywajmy jest co robić nie patrząc nawet na silnik Smile Ale taka praca to sama przyjemność Smile

Możesz podać rocznik ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daro0022
Poziom 4



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 0:35, 28 Lut 2014    Temat postu:

Rocznik jak sie okazało to 1981.
To taki wstępny kosztorys jaki dziś zrobiłem grzebiąc w necie:
1. wydech - 150 zł
2. gumka na kopniak - 3 zł
3. elektryka 65 zł
4. akumulator 65 zł
5. Dźwignia hamulca kpl. - 24 zł
6. Dźwignia sprzęgła kpl. -24 zł
7. emblematy - 45 zł
8. Guma dźwigni zmiany biegów - 4 zł
9. Gumy na stopki 4 szt - 20 zł
10. Gumy rączek kierownicy (kpl.) - 28 zł
11. Klosz lampy tył - 21 zł
12. Korek baku na kluczyk (chrom) - 36 zł
13. Linka hamulca (czarna) - 9 zł
14. Linka gazu (czarna)- 6 zł
15. Linka licznika (czarna) - 14 zł
16. Linka sprzęgła (czarna) - 8 zł
17. opony 2 szt. - 160 zł
18. Pasek akumulatora - 8 zł
19. Pasek baku - 11 zł
20. Przełącznik świateł chrom - 39 zł
21. Sygnał 6 V chrom - 36 zł
22. dętki 2 szt. - 48 zł

Razem: 824 zł.
Do tego chromowanie, cynkowanie i szkiełkowanie.

Oczywiście to nie wszystko bo reszta wyjdzie w praniu Smile
Piaskowanie i malowanie mam gratis Razz

Dzięki za opinie panowie Smile im więcej info tym łatwiej będzie zrobić WSK na oryginał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daro0022 dnia Pią 11:19, 28 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tiesci
Poziom 51



Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FWS

PostWysłany: Pią 20:14, 28 Lut 2014    Temat postu:

Proponuję gumy kupić w komplecie - wiem, że są takie zestawy z wszystkimi elementami gumowymi montowanymi w WSK - taniej wyjdzie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daro0022
Poziom 4



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 9:28, 01 Mar 2014    Temat postu:

orientuje sie ktoś jakie dokładne parametry techniczne ma moja WSK ?
Wiem że były produkowane w latach 1971-1985, ale wiem że było wiele modernizacji,. Chodzi mi o silnik bo elementy wyglądu to widać na fotkach.
Ja znalazłem takie info:

Dane techniczne:

WSK 125 M06B3:

Silnik – dwusuwowy S01-Z3A (051) , chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa: 123 cm³
Średnica cylindra: 52 mm
Skok tłoka: 58 mm
Stopień sprężania: 7,8
Moc – 7,3 KM (5,4 kW) przy 5300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 9,8 Nm (1 kGm) przy 4200 obr./min
Gaźnik – G20M2A
Paliwo – mieszanka Etyliny 78 oktanowej (lub więcej) i oleju LUX 10 (zamiennie Mixol S) w stosunku 30:1
Zużycie paliwa – 2,8 l/100 km przy 60 km/h
Prędkość maksymalna ok. 80 km/h
Zapłon -iskrownikowy, świeca zapłonowa 225 wg.Boscha (Iskra F80)
Prądnica prądu zmiennego – 6V, 28W, prostownik selenowy
Silnik – sprzęgło: łańcuch rolkowy 3/8" x 7,5 mm, 2,30
Sprzęgło: 3- tarczowe, korkowe w kąpieli olejowej
Skrzynia biegów: 3- biegowa
Przełożenia:

-I bieg – 2.93 : 1 -II bieg – 1.49 : 1 -III bieg – 1 : 1 -skrzynia – koło : 12 : 41

Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy 1/2” x 7.75, 118 ogniw, przełożenie 3,31
Rama: podwójna, zamknięta spawana z belek o przekroju ceowym
Zawieszenie przednie: teleskopowe, skok 150mm
Zawieszenie tylne: wahacz, skok 80mm
Hamulce: bębnowe, pełnopiastowe(140mm)
Opony: 3.00 × 18, koła wzajemnie wymienne
Długość / szerokość / wysokość: 2020 / 645 / 1000 mm
Wysokość siedzenia: 766 mm
Rozstaw osi: 1281 mm
Minimalny prześwit: 160 mm
Masa bez płynów: 98 kg
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 114 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 270 kg
Zbiornik paliwa – pojemność: 10,5 l, paliwo – etylina 78
Pojemność skrzyni biegów: 0,5 l, olej LUX 10

Motocykl ten posiadał tłumienie olejowe przedniego zawieszenia.

Czy mam rozumieć że w tych latach nie było zmian? wszystkie miały takie same silniki ? moc ? itd ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tiesci
Poziom 51



Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FWS

PostWysłany: Sob 19:55, 01 Mar 2014    Temat postu:

Tak w tych latach nie było zmian - wszystkie silniki z tamtego czasu mają takie parametry jak powyżej. Oczywiście mówię o silniku. Bo były różnice w stosowanych zawieszeniach, kołach przednich, zbiornikach paliwa itd.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> O wszystkim Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin