Autor |
Wiadomość |
tiesci |
Wysłany: Sob 19:55, 01 Mar 2014 Temat postu: |
|
Tak w tych latach nie było zmian - wszystkie silniki z tamtego czasu mają takie parametry jak powyżej. Oczywiście mówię o silniku. Bo były różnice w stosowanych zawieszeniach, kołach przednich, zbiornikach paliwa itd. |
|
|
daro0022 |
Wysłany: Sob 9:28, 01 Mar 2014 Temat postu: |
|
orientuje sie ktoś jakie dokładne parametry techniczne ma moja WSK ?
Wiem że były produkowane w latach 1971-1985, ale wiem że było wiele modernizacji,. Chodzi mi o silnik bo elementy wyglądu to widać na fotkach.
Ja znalazłem takie info:
Dane techniczne:
WSK 125 M06B3:
Silnik – dwusuwowy S01-Z3A (051) , chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa: 123 cm³
Średnica cylindra: 52 mm
Skok tłoka: 58 mm
Stopień sprężania: 7,8
Moc – 7,3 KM (5,4 kW) przy 5300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 9,8 Nm (1 kGm) przy 4200 obr./min
Gaźnik – G20M2A
Paliwo – mieszanka Etyliny 78 oktanowej (lub więcej) i oleju LUX 10 (zamiennie Mixol S) w stosunku 30:1
Zużycie paliwa – 2,8 l/100 km przy 60 km/h
Prędkość maksymalna ok. 80 km/h
Zapłon -iskrownikowy, świeca zapłonowa 225 wg.Boscha (Iskra F80)
Prądnica prądu zmiennego – 6V, 28W, prostownik selenowy
Silnik – sprzęgło: łańcuch rolkowy 3/8" x 7,5 mm, 2,30
Sprzęgło: 3- tarczowe, korkowe w kąpieli olejowej
Skrzynia biegów: 3- biegowa
Przełożenia:
-I bieg – 2.93 : 1 -II bieg – 1.49 : 1 -III bieg – 1 : 1 -skrzynia – koło : 12 : 41
Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy 1/2” x 7.75, 118 ogniw, przełożenie 3,31
Rama: podwójna, zamknięta spawana z belek o przekroju ceowym
Zawieszenie przednie: teleskopowe, skok 150mm
Zawieszenie tylne: wahacz, skok 80mm
Hamulce: bębnowe, pełnopiastowe(140mm)
Opony: 3.00 × 18, koła wzajemnie wymienne
Długość / szerokość / wysokość: 2020 / 645 / 1000 mm
Wysokość siedzenia: 766 mm
Rozstaw osi: 1281 mm
Minimalny prześwit: 160 mm
Masa bez płynów: 98 kg
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 114 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 270 kg
Zbiornik paliwa – pojemność: 10,5 l, paliwo – etylina 78
Pojemność skrzyni biegów: 0,5 l, olej LUX 10
Motocykl ten posiadał tłumienie olejowe przedniego zawieszenia.
Czy mam rozumieć że w tych latach nie było zmian? wszystkie miały takie same silniki ? moc ? itd ? |
|
|
tiesci |
Wysłany: Pią 20:14, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
Proponuję gumy kupić w komplecie - wiem, że są takie zestawy z wszystkimi elementami gumowymi montowanymi w WSK - taniej wyjdzie |
|
|
daro0022 |
Wysłany: Pią 0:35, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
Rocznik jak sie okazało to 1981.
To taki wstępny kosztorys jaki dziś zrobiłem grzebiąc w necie:
1. wydech - 150 zł
2. gumka na kopniak - 3 zł
3. elektryka 65 zł
4. akumulator 65 zł
5. Dźwignia hamulca kpl. - 24 zł
6. Dźwignia sprzęgła kpl. -24 zł
7. emblematy - 45 zł
8. Guma dźwigni zmiany biegów - 4 zł
9. Gumy na stopki 4 szt - 20 zł
10. Gumy rączek kierownicy (kpl.) - 28 zł
11. Klosz lampy tył - 21 zł
12. Korek baku na kluczyk (chrom) - 36 zł
13. Linka hamulca (czarna) - 9 zł
14. Linka gazu (czarna)- 6 zł
15. Linka licznika (czarna) - 14 zł
16. Linka sprzęgła (czarna) - 8 zł
17. opony 2 szt. - 160 zł
18. Pasek akumulatora - 8 zł
19. Pasek baku - 11 zł
20. Przełącznik świateł chrom - 39 zł
21. Sygnał 6 V chrom - 36 zł
22. dętki 2 szt. - 48 zł
Razem: 824 zł.
Do tego chromowanie, cynkowanie i szkiełkowanie.
Oczywiście to nie wszystko bo reszta wyjdzie w praniu
Piaskowanie i malowanie mam gratis
Dzięki za opinie panowie im więcej info tym łatwiej będzie zrobić WSK na oryginał. |
|
|
tiesci |
Wysłany: Czw 21:21, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
Motór ma papier i jeździ - to duża zaleta
Braki takie jak Tyranus wypisał - w każdym razie czeka Cię sporo pracy, bo nie ukrywajmy jest co robić nie patrząc nawet na silnik Ale taka praca to sama przyjemność
Możesz podać rocznik ? |
|
|
Tyranus1 |
Wysłany: Śro 18:37, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
Motocykl jest w miarę kompletny ale brakuje detali :
- gumy na podnóżki
- zaczep sprężyny stopki centralnej
- gumy na zgrzewania baku bez nich podrze Ci się pokrowiec siedzenia ,
- brak odblasków bocznych z tyłu i przodu
- przełącznik świateł
- chlapacze przynajmniej z przodu załóż bo błoto na cylinder leci
-jednego boczka plastikowego
A listwa siedzenia nie występowała we wszystkich rocznikach . |
|
|
tiesci |
Wysłany: Wto 23:07, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
Dyziek wydziel może te posty na oddzielny temat
Gratuluję zakupu - jutro dokładnie obejrzę zdjęcia i powiem co i jak |
|
|
daro0022 |
|
|
daro0022 |
Wysłany: Wto 20:48, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
no i trzeci |
|
|
daro0022 |
Wysłany: Wto 20:48, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
muszę mieć co najmniej 3 posty żeby dodać zdjęcia także to bedzie mój drugi i zaraz dodam trzeci które skasujecie ok |
|
|
Tyranus1 |
Wysłany: Wto 19:23, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
Tak jak kolega wyżej |
|
|
tiesci |
Wysłany: Pon 23:05, 24 Lut 2014 Temat postu: |
|
Witamy, jak już kupisz wsk to wrzuć zdjęcia i doradzimy co trzeba dokupić zmienić itd Kiedyś była galeria zdjęć i tam można było zaczerpnąć wiedzy,a teraz niestety musimy magazynować zdjęcia na innych serwerach.
Także jak kupisz motór to pokaż zdjęcia i pomożemy |
|
|
daro0022 |
Wysłany: Nie 12:11, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
Witam. Jestem nowy na forum bardzo wciągnął mnie temat posiadania motoru takiego jak WSK. Dziś jadę oglądać i mam nadzieję że nie na darmo bo jadę z zamiarem kupna WSK 125 z 1980 roku. Po roczniku doszedłem że to właśnie powinien być model M06-B3. Będę chciał ją zrobić na tzw laleczkę :] czyli rozbieramy na części pierwsze i do roboty Prosiłbym aby ktoś jak posiada takową WSK-ę wrzucił zdjęcia i opisał jak powinna wyglądać aby była w 100 % zgodna z oryginałem. Wiem że ktoś już zdjęcia wrzucał ale już minęło parę lat i się nie wyświetlają więc prosiłbym o ponowne wrzucenie fotek
Z góry dziękuję Daro0022. |
|
|