Autor |
Wiadomość |
rino |
Wysłany: Wto 16:20, 28 Gru 2010 Temat postu: |
|
soldyy, a czy ja piszę że trzeba lać syntetyk do wsk? Chyba nie!!!
Sam jeżdżę na orlenie semisynthetic 2T, to jest dobry olej do wsk i go polecam.
A co do oleju który leje maxim488 do audi (mobil super m - to też mineral 15W40) to jest on gorszej jakości (także o gorszych właściwościach) od oleju lotos mineral 15W40 thermal control. Czytałem kiedyś wyniki niezależnych badań, porównywali lepkość w różnych minimalnych i maksymalnych temperaturach, liczbę zasadową, temp. zapłonu, temp. płynięcia. Lotos okazał się lepszy, więc po co przepłacać, co innego oleje syntetyczne tych firm, tu był lepszy mobil.
Klasa lepkości SAE np:15W40 15W-odpowiednia lepkość do -25°C, 40-gęstość w wysokich temp. np:20 jest rzadki (oszczędne silniki), a 60 gęsty (wyczynowe w sporcie).
Klasa jakości API np:SL/CF S-benzyna, C-diesel, kolejna litera im wyższa tym lepsza jakość.
ACEA np:A3/B3 to także oznaczenie jakości i przydatności do danych silników, np:A-benzyna, B-diesel, liczba 1-oleje energooszczędne, 2-oleje wysokiej jakości, 3-najwyższej jakości, B4-najwyższa jakość do diesla z wtryskiem bezpośrednim, 5-energooszczędne najwyższej jakości.
Istnieją również normy producentów aut. Z tego wszystkiego wynika że kupując olej nie możemy tylko patrzeć na to czy syntetyk czy minerał.
Własności oleju Orlen 2T semisynthetic TC (ta sama klasa co syntetyk Kaufland kolegi maxima488), dane ze strony orlena:
temp. wrzenia - powyżej 140°C
temp. zapłonu - powyżej 70°C
temp. płynięcia - nie wyżej niż -30°C
Klasy jakości olejów do silników ZI 2T: API- TA, TB, TC, ta ostatnia to najwyższa jakość. |
|
|
soldyy |
Wysłany: Wto 10:40, 28 Gru 2010 Temat postu: |
|
Chyba sam nie rozumiesz sytuacji. Czym innym jest kupienie markowego oleju w supermarkecie, a czym innym jakiegoś szitu. Nie masz pojęcia tak naprawdę co to za olej. Nie masz szczegółowych danych, ani żadnej gwarancji.
Z resztą rino też nie popadaj w paranoję. Do czego potrzebny w WSK syntetyk za 30zł/litr. Kiedys jakoś ludzie jeździli na najgorszej tandecie i też jakoś to chodziło. Moim zdaniem najlepszym wyborem aktualnie jest Orlen 2T - półsyntetyk. Nie dymi, nie zarzuca świecy, a i cena przyzwoita, około 15zł/litr. |
|
|
maxim488 |
Wysłany: Wto 10:24, 28 Gru 2010 Temat postu: |
|
A lej sobie nawet rzepak czy mixol, informacja byłą dla ludzi, którzy wiedzą że marketach cenny są niższe z powodu niższych marży(i chcieli by spróbować czegoś nowego) inaczej aniżeli ma to miejsce u konkurencji w postaci stacji benzynowych czy sklepów motoryzacyjnych, poza tym pokaż mi jakiś jakiś miarodajny test jakości olejów 2T bo masz super uniwersalne spostrzeżenia, które można by zastosować również na forum RTV czy AGD i pewnie sprzedawca wcisnął by ci najgorszy badziew wciskając kit że płacisz za jakość. Ja do swojej audi kupuję olej Mobil Super M w Makro i wiem że taniej można dostać go jedynie w sklepie internetowym(ale licząc koszty przesyłki jest to samo). Ale są tacy co kupią Lotos na stacji w wyższej cenie i są święcie przekonani że dokonali "trafnego" wyboru tym samym nabijając komuś kieszeń. Jeśli więc nie zauważyłeś mój post miał charakter tylko i wyłącznie INFORMACYJNY sam bowiem oleju nie testowałem a klasę jakości również podałem jako informację. NIE ZAWSZE CENA ODZWIERCIEDLA JAKOŚĆ! Wierzę w jakość Shell, Statoil, Castrol czy Mobil, z "olejem półsyntetczynym za 30zł/1ltr" już tak nie jest. Poza tym ja pisząc o klasie jakości miałem na myśli wytyczne klas dla 2T czyli coś jak API (Amerykański Instytut Naftowy) dla 4T.
I jeszcze jedno...mam kolegę, który pracował kiedyś w spółdzielni mleczarskiej w Łowiczu i wiecie czym różni się Mleko O.S.M. w Łowiczu od mleka Tesco? Opakowaniem i ceną!!! Jakość jest ta sama!!!
Pozdrawiam |
|
|
rino |
Wysłany: Czw 20:56, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
A wiesz że jakość oleju nie zależy od tego czy to syntetyk czy minerał, czasem w tej samej cenie jest wysokogatunkowy pół syntetyk i kiepski pełny syntetyk, dlatego jest tak tani bo jest słabej jakości, do silnika 4T syntetyk jest lepszy od minerała gdyż utrzymuje swoje własności nawet przy dużym przebiegu między wymianami, a że w 2T nie ma wymian oleju i jest on zużywany na bieżąco to różnica w jakości między syntetykiem a minerałem nie jest taka duża jak w silniku 4T. Lepiej kupić np pół syntetyk za 30zł za litr niż ten pełen syntetyk za 15zł o którym piszesz, o ile można stosować dane oleje do danego silnika. |
|
|
maxim488 |
Wysłany: Czw 13:32, 23 Gru 2010 Temat postu: Olej syntetyczny do 2T za 15zł |
|
Ostatnio robiąc zakupy w Kauflandzie natrafiłem na olej silnikowy do dwutaktów, co ciekawe jest to pełny syntetyk (klasa TC) a jego cena to 15zł. Olej jest marki Kaufland, śpieszyło mi się i nie zaczytałem się kto jest producentem. Swoją drogą to zapewne najtańszy syntetyk na naszym rynku. |
|
|