Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Brak 2 i 3 biegu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siersin
Poziom 7



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Czw 16:26, 26 Kwi 2012    Temat postu: Brak 2 i 3 biegu

Witam,
w mojej maszynie po remoncie biegi działały elegancko, jak się okazało tylko przez pewien czas...
najpierw ciężko było wrzucić 3 bieg, później zarówno 3 bieg jak i drugi ciężko wchodziły. Tzn ruszam z jedynki, przełączam bieg i za każdym razem wchodził luz (chcąc włączyć dwójkę) trzeba było pokombinować żeby ta dwójka weszła. Trójka z kolei wchodziła jak się zredukowało do luzu, włączyło dwójkę i energicznie na wolnych obrotach dało się ją wbić. Problem był tylko z włączeniem biegu, bo redukcje z 3 do 2 i z 2 do luzu bądź 1 wchodziły bez problemu, delikatnie. Teraz problem nasilił się do tego stopnia, że działa tylko jedynka i luz, dalej nie da rady wbić ani 2 ani 3, czy to na odpalonym czy na postoju. Boje się, że rozleciał się zmieniacz lub coś innego i będę musiał od nowa rozbierać silnik, co mi się nie bardzo podoba...
może ktoś z Was ma jakiś sposób na to bez rozbierania silnika? bądź jeżeli nie ma takiego sposobu, to napiszcie czy ktoś miał podobny problem i jaka może być przyczyna, to moja pierwsza WSK i nie mam za bardzo doświadczenia z tym motorem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Czw 16:31, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Wydaje mi się że bez rozbiórki się nie obejdzie .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersin
Poziom 7



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Czw 16:45, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Dodam kilka, myślę że istotnych, faktów.
Miałem problem ze spadającym łańcuchem i naciągnąłem łańcuch nieco mocniej niż powinien być. Dodatkowo pojawił się problem ze sprzęgłem, gdyż mam zjechane przekładki na gładko i gdy ustawię je tak, że po wrzuceniu biegu na postoju nie ciągnie to w trakcie jazdy się ślizga (silnik od razu wchodzi na obroty a nie przyspiesza), żeby się nie ślizgało muszę ustawić je tak, że bardzo ciągnie. No i problem pojawił się właśnie wtedy gdy miałem ciągnące sprzęgło i sztywny łańcuch. Przed chwilą poluzowałem łańcuch totalnie na luźno i podkręciłem sprzęgło żeby nie ciągnęło i nagle biegi zaczęły działać, tzn da się włączyć dwójkę i trójkę, ale też nie zawsze, trochę się jeszcze blokują. Więc być może wina leży gdzieś między zużytym sprzęgłem a sztywnym łańcuchem, choć obawiam się że przez taką głupotę mogłem dodatkowo coś rozwalić w skrzyni, że tak ciężko chodzi i się blokuje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kangur
Poziom 25



Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Maz/korytnica/komory/węgrów

PostWysłany: Czw 16:49, 26 Kwi 2012    Temat postu:

niewiem co to moze byc na twoim miejscu bym rozebral to i wymienil sprzeglo jak jest tak zniszczone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersin
Poziom 7



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Czw 16:56, 26 Kwi 2012    Temat postu:


Kangur napisał:
niewiem co to moze byc na twoim miejscu bym rozebral to i wymienil sprzeglo jak jest tak zniszczone

Tarcze sprzęgła założyłem nowe, ale sęk w tym że nie pomyślałem o przekładkach i włożyłem stare, zużyte i stąd ten problem, że sprzęgło się ślizga (przynajmniej tak mi się wydaje), zamówiłem już sobie kolejne tarcze i przekładki, więc z tym nie powinno być problemu, najbardziej martwią mnie te biegi... zauważyłem jeszcze, że wałek zmiany biegów ma luz, tzn można go delikatnie pociągnąć do siebie, bądź wcisnąć, ale mimo to wcześniej biegi chodziły bez zarzutu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Czw 16:57, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Zrób wszystko jak należy i wtedy zobacz .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersin
Poziom 7



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Czw 18:47, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Bawiłem się trochę z tym silnikiem i wydaje mi się, że przyczyna tkwi w zmieniaczu, przekonał mnie do tego fakt, że na zgaszonym silniku jak się manipuluje biegami to występuje luz między dwójką a trójką.
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie, każda wypowiedź mile widziana:)
ps. czy zmieniacz się jakoś regeneruje czy po prostu wymienia na nowy? i skąd się bierze luz wałka zmiany biegów (można go wciskać do silnika i wyciągać, luz dobre 5mm)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarik
Poziom 5



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 20:07, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Wtaj .Sersin co ty jestes taki w goracej kapany, spoko. ja tez rozebralem silnik tylko dlatego ze wajha od biegow latala jak chciala, a koledzy mowili a to sprezyna pelkla a to cos tam costam.Dopuki nie rozpolowilem swojej suni to bym ie wiedzial.Proste rozprawiczam swoja dziewczynke ,a tam glupi bolczyk wypadl od zbieraka biegow,tylko nie wiem jak,wbilem pospawalem i ok.a teraz jeszcze do tego prysla mi gdzies kulka od zmieniacza biegow, no problem. kulka musi miec swoj wymiar.a tu na forum ktos tam bzdury gadal, ze pasuje od ta czegos. wiec podaje dla zainteresowanych ze ta kulka ma wedlug katalogu 5/16 pewnie w calach.a jezel chodzi ci o luz to sprawdz czy masz podkladke taka podtoczona z jednj strony a zdrugiej plaska ktora jest zakladana na walek miedzy zebatka zdawcza na lancuch.Nie wiem co ci poradzic moze sa tu lepsi.Przeszukaj forum moze znajdziesz cos na swoj problem,zycze powodzenia i pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersin
Poziom 7



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Czw 23:24, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Witam,
dzisiaj rozpołowiłem silnik i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to dziwnie ułożony aparat zmiany biegów. wygląda na to, że po prostu cały owy aparat się blokuje przez co biegi nie działają prawidłowo. Nie mam tylko pojęcia najmniejszego co z tym aparatem zrobić, żeby działał prawidłowo, a co najważniejsze nie mam możliwości wglądu jak powinien działać prawidłowo aparat, dlatego nie mam porównania co i gdzie jest nie tak. Porobiłem zdjęcia, jak mi się uda to zaraz je wrzucę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez siersin dnia Pią 14:24, 27 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersin
Poziom 7



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 11:48, 05 Maj 2012    Temat postu:

nikt się nie wypowie?
jak poluźnię zmieniacz na górnej śrubie, tak że ramie zmieniacza odsunie się od kulki tej w karterze to biegi chodzą elegancko. tak jakby sprężynka za mocno wciskała kulkę w te wcięcia w zmieniaczu. Chociaż wątpię żeby to było możliwe... może po prostu zmieniacz jest krzywy... nie wiem co z tym zrobić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek Kowalik
Poziom 14



Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Planta

PostWysłany: Sob 23:31, 05 Maj 2012    Temat postu:

Może masz nie oryginalną sprężynę albo kulkę, za twarda sprężyna albo kulka za mała. Ale najlepiej jak byś wrzucił te fotki może byśmy Ci coś poradzili.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersin
Poziom 7



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Nie 12:09, 06 Maj 2012    Temat postu:

Kulka ma średnicę 7,9mm, więc jest taka jaka powinna być. Co do sprężyny to nie mam pewności czy jest oryginalna, wszystko wygląda tak jakby to właśnie sprężyna była winna, bo jak włożę taką samą tylko odrobinę krótszą to wszystko chodzi cacy (chyba że się okaże że biegi będą wypadały, ale mam nadzieję że nie). Zastanawia mnie tylko jedno, dlaczego przez pierwsze 2-3 dni od złożenia silnika biegi chodziły elegancko a problem wystąpił dopiero po jakimś czasie. tego nie mogę zrozumieć...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kangur
Poziom 25



Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Maz/korytnica/komory/węgrów

PostWysłany: Nie 14:32, 06 Maj 2012    Temat postu:

jezeli to wina sprezyny to przez te 2-3 dni ona ci sie wyrobila poprostu najlepiej zrob tak z 5 fotek aby wszystko dokladnie bylo widac (nie telefonem )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersin
Poziom 7



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 23:27, 09 Maj 2012    Temat postu:

Witam,
załatwiłem sobie inny zmieniacz biegów, cały wraz z kulką i sprężynką, okazało się że ta moja sprężynka była krótsza od oryginalnej i twardsza. Wystarczyło wymienić ową sprężynkę i teraz biegi ładnie chodzą Smile co prawda nie złożyłem jeszcze silnika, tylko sprawdzałem na rozłożonym ale jest duża różnica. W przyszłym tygodniu złożę silnik i napiszę jak chodzą biegi, ale na 99% winna była nieoryginalna sprężyna w kołku w karterze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarik
Poziom 5



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 19:55, 12 Maj 2012    Temat postu:

Czesc.No jak tam u Ciebie maszyna smiga?Dales rade wszystko dobrze?Ja dzis skladelem kartery,sprzeglo i pokrywe.na jutro zostawilem iskrownik,magneto i reszte.Ale nie wiem ja to bedzie chodzilo,okarze sie.Biegi niby wchodza ale to sie obada jak bedzie w ramie.Narazie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersin
Poziom 7



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Nie 11:15, 13 Maj 2012    Temat postu:

Silnik poskładany, nie jeździłem jeszcze bo muszę jeszcze wymienić zabierak łańcucha i ogólnie zgubiłem gdzieś kulkę od popychaczy sprzęgła i tulejkę na tryb zdawczy Razz
biegi chodzą (na sucho) problem pojawił się tylko z trójką, wchodziła ale jej nie było, a dokładniej musiałem przechylić silnik w prawo, wtedy trójka się wkleszczyła a jak przechyliłem to się wykleszczała Very Happy
naprawiłem to w ten sposób, że dobiłem lekko tryb zdawczy (w stronę do silnika) i teraz już się nie wykleszcza trójka, ale jak to będzie chodziło to się wszystko okaże na odpalonym silniku w czasie jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coovlekes
Poziom 1



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 9:43, 19 Sie 2015    Temat postu:

To chyba bedzie jednak problem podkladki , pierwszy silnik jaki skladalem w zyciu, ialem dokladnie ten sam problem po zlozeniu dwojka nie wchodzila i trzeba bylo mocno dawac w gore by doszlo do trojki z trojki na dwojke wchodzi... nie wlozylem tej podkladki, u mnie to chyba bylo rodzinne z ta podkladka bo jak powiedzialem ojcu o problemie to od razu powiedzial trafnie co jest przyczyna:) i mimo, ze sadzisz iz ja wlozyles to rozejrzyj sie dookola czy gdzies na stole nie zostala.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kayinsor
Poziom 1



Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 10:47, 09 Lut 2016    Temat postu:

Nie wiem czy się obejdzie bez rozbierania całości. U mnie niestety tak to się skończyło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karmel
Poziom 2



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 17:59, 11 Lut 2016    Temat postu:

Skąd ja to znam, u mnie nie wchodziła 3, okazało się jednak, iż problem był drobny, jakiś trzpień czy bolec się złamał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kejtannes23
Poziom 2



Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 8:56, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Ja ostatnio musiałem rozbierać całą skrzynie nasmarować i złożyć jeszcze raz, dopiero coś mi pomogło wtedy Smile
_____________________
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kejtannes23 dnia Wto 8:17, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jishmi
Poziom 3



Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 10:01, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Ja bym musiał to oddać komuś ogarniętemu, bo jak sam to rozbiorę to będzie problem ze złożeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin