Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Drugi bieg wyje ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 7:16, 10 Kwi 2011    Temat postu: Drugi bieg wyje ?

Witam serdecznie. Wczoraj odpaliłem swój silniczek i pojechałem na jazdę próbną. Sprawa ma się tak, że 1 jest ok, 3 ok a na 2 coś jakby w silniku wyło. Jak dodaje gazu do najwyższych obrotów to słychać takie wycie właśnie. wiecie może co może być tego powodem ?? biegi wchodzą elegancko i nic nie wyskakuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 13:27, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Sprawdź stan i jakość oleju w skrzyni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 18:07, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Orlen HIPOL. Wlałem trochę więcej niż trzeba tj. 0,7l

Ale słyszałem, że jak olej jest gęsty to tarcze się sklejają i może nie wysprzęglać a ten olej faktycznie jest gęsty.

I dodam jeszcze, że jest czasami ciężko wbić dwójkę, bo strzela coś w skrzyni ale to chyba wina sprzęgła, które już 3 razy podciągałem i dalej lekko ciągnie ://


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz.eM.Moto.2 dnia Nie 20:16, 10 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 20:24, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Jak to hipol orlena to nie on jest powodem problemów, jeżdżę na takim i jest lux.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:39, 10 Kwi 2011    Temat postu:


rino napisał:
Jak to hipol orlena to nie on jest powodem problemów, jeżdżę na takim i jest lux.

Ale sprzęgło podciągałem juz kilka razy i dalej nic i dalej mam problem z wbiciem z 1 na 2 bo coś zgrzyta tak jakby sprzęgło nie wysprzęglało do końca a na 1 delikatnie ciągnie. czego to może być wina??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 22:14, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Może masz przepracowany olej, w jakim stanie są tarcze sprzęgła i jego docisk (jednakowe sprężyny), czy miedzy popychaczami i w ślimaku masz kulki?
Może trzeba jeszcze podciągnąć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 7:21, 11 Kwi 2011    Temat postu:

Tarcze są nowe. Sprężynki ok. Pomiędzy popychaczem a drutem jest ten mały śrucik w środku wałka bodajże 3mm. W ślimaku mam już 2 x 5mm.

Olej jest ze stacji nowy to jak może być przepracowany?? nie wiem dalej co robić. zaraz skończy się mi regulacja od sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Pon 12:46, 11 Kwi 2011    Temat postu:

W ślimaku masz dwie kulki?
Ma być jedna, a to musisz co chwila podciągać sprzęgło bo się luzuje i nie wysprzęgla?
Możliwe, że wyciera się popychacz który jest nie oryginalny lub jest zbyt krótki?
A regulujesz tą śrubą w ślimaku czy tylko długością linki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 17:43, 11 Kwi 2011    Temat postu:


Cytat:
W ślimaku masz dwie kulki?

Tak.

Cytat:
to musisz co chwila podciągać sprzęgło bo się luzuje i nie wysprzęgla?

no generalnie tak.

Cytat:
Możliwe, że wyciera się popychacz który jest nie oryginalny lub jest zbyt krótki?

wszystko jest oryginalne tak jak było

Cytat:
A regulujesz tą śrubą w ślimaku czy tylko długością linki?

tylko ślimakiem.

Dzisiaj trochę pojeździłem i podciągnąłem sprzęgło i dwójka już wchodzi ale czasami wyskakuje. Można to jakoś zlikwidować nie rozpoławiając silnika ? słyszałem że można od dołu podbić to coś metalowe i wtedy biegi nie będą wyskakiwać. Tylko 2 wyskakuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Pon 17:48, 11 Kwi 2011    Temat postu:

Wywal tą jedną kulkę ze ślimaka, a co do wbijania głębiej tego kołka od dołu to nie praktykowałem tego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:16, 11 Kwi 2011    Temat postu:

Ok wywale tylko wtedy brakuje mi już regulacji i wkręcam do oporu a sprzęgło dalej ciągnie.

A następna sprawa to co zrobić żeby ten bieg nie wyskakiwał ? podczas jazdy nie wyskakuje ale np. jak dobrze nie wejdzie albo jak zapalę na pych to silniczek odpali ale bieg wyskoczy. Co zrobić ??

Dodano:
No i po problemie. Coś siadło w skrzyni będę brał się za rozpoławianie jutro. I powiedzcie mi co zrobić żeby teraz biegi mi nie wyskakiwały ??
I co z może być z tym sprzęgłem, że jest podciągnięte dość wysoko a dalej jak chce wbić dwójkę to w skrzyni coś chrupie ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz.eM.Moto.2 dnia Pon 20:48, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Pon 21:59, 11 Kwi 2011    Temat postu:

Jak braknie regulacji to któryś z popychaczy jest za krótki.
Rozbierz i wtedy zobaczysz ze coś jest w skrzyni zużyte i dlatego dwójka wyskakuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Pon 22:58, 11 Kwi 2011    Temat postu:

Praktykowałem wielokrotnie dobijanie kołka śrutu automatu od spodu silnika,i powiem tak-jeśli biegi wchodza zbyt lekko i wyskakują to jest to metoda,ale z jednym ALE-trzeba to zrobić BARDZO delikatnie,gdy stukniesz zbyt mocno zablokujesz skrzynię biegów i wtedy rozpoławianie silnika będzie koniecznością.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 16:16, 12 Kwi 2011    Temat postu:

A powiedzcie mi koledzy, bo pod kosz sprzęgłowy nie założylem takich dwóch podkładek. Pomiędzy kosz sprzęgłowy a łożyska. Może się coś przez to uszkodzić?? Teraz będę rozpoławiał więc mógłbym to założyć ale nie wiem czy jest konieczność, bo nie musiałbym rozbierać sprzęgła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Wto 20:04, 12 Kwi 2011    Temat postu:

Jest konieczność,a rozpoławianie silnika bez ściągania sprzęgła nie ma sensu bo wałek główny skrzyni zostanie Ci w lewym karterze co strasznie utrudni jakąkolwiek robotę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:08, 12 Kwi 2011    Temat postu:

A do czego są te podkładki ?? one są pomiędzy tą zębatką z zapadką a łożyskiem.

A jak już będę miał tak rozłożony silnik to zrobić coś z mechanizmem od zmiany biegów żeby biegi wchodziły i nie wyskakiwały ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz.eM.Moto.2 dnia Wto 21:09, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
huligans12
Poziom 38



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krosno

PostWysłany: Wto 21:34, 12 Kwi 2011    Temat postu:

W WSKa nie reguluje się biegów. Jedynie przez co może ci wypadać bieg to brak kulki lub wyrobiona sprężyna. Może też wodzik być wyrobiony. A co do tych podkładek pod kosz to, żeby łańcuch równo "chodził". Jak się mylę poprawcie mnie Smile

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Wto 21:53, 12 Kwi 2011    Temat postu:

Ta podkładka (aby jedna tam jest) na wałku głównym (sprzęgłowym) między łożyskiem a tulejką kosza sprzęgłowego stanowi powierzchnię do oparcia się całego kosza sprzęgła, obraca się ona razem z wałkiem, nie można stosować tam zwykłej podkładki gdyż się szybko wytrze, w oryginale jest specjalna utwardzana i dokładnie obrobiona.
Jak jej brakuje to kosz sprzęgła zaczyna szorować po kulkach łożyska oraz łańcuch krzywo chodzi.

http://www.wskonline.fora.pl/viewimage.php?i=202


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 19:56, 16 Kwi 2011    Temat postu:

Witam. Dzisiaj rozpołowiłem silnik i uszkodziło tylko tryba pośredniego, którego już założyłem i generalnie silnik byłby do złożenia, ale...jak wbijam tak na "sucho" drugi bieg to nie chce wejść, dopiero jak mu tak delikatnie pomogę(podniosę delikatnie automat do góry) to wejdzie. Co może być , śrut i sprężynka jest ok??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz.eM.Moto.2 dnia Sob 21:28, 16 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 0:13, 17 Kwi 2011    Temat postu:

Na sucho biegi mają prawo ciężko chodzić, podczas zmieniania biegów kręć wałkiem głównym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 9:23, 17 Kwi 2011    Temat postu:


rino napisał:
Na sucho biegi mają prawo ciężko chodzić, podczas zmieniania biegów kręć wałkiem głównym.

Ale jak wbijam to bez skrzyni(wałków i trybów). Jest jakiś problem z tym automatem bo na tym ząbku się zatrzymuje z luzu na bieg drugi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz.eM.Moto.2 dnia Nie 9:23, 17 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 12:56, 17 Kwi 2011    Temat postu:

Poszukaj śladów o które może blokować się ten element z kłami, może za mocno wbiłeś ten element ze sprężyną i kulką?
Rozbierz cały automat na czynniki pierwsze i dokładnie go obejrzyj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 14:49, 17 Kwi 2011    Temat postu:


rino napisał:
Poszukaj śladów o które może blokować się ten element z kłami, może za mocno wbiłeś ten element ze sprężyną i kulką?
Rozbierz cały automat na czynniki pierwsze i dokładnie go obejrzyj.

Już rozbierałem i ten element delikatnie wybiłem i dalej to samo wystarczy ze tylko delikatnie dotknę automat od spodu i juz wskoczy.

a mozesz mi powiedziec jak przeklada sie wybierak biegów ? chcę przełożyć wałek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 16:18, 17 Kwi 2011    Temat postu:

O ile dobrze pamiętam to wałek od zmieniacza biegów wchodzi na frezie w wybierak i jest tam zabezpieczony kołkiem rozprężnym, trzeba go wybić, lecz ręki uciąć sobie nie dam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
huligans12
Poziom 38



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krosno

PostWysłany: Nie 21:32, 17 Kwi 2011    Temat postu:

Tak, jest zabezpieczony takim kółkiem Smile, a od drugiej strony jest seger. Trzeba to kółeczko ściągnąć aby zdjąć wybierak. Moja rada jest taka, żeby zmienić to kółko na seger (łatwiej ściągać i lepiej trzyma)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 8:31, 18 Kwi 2011    Temat postu:

Nie wiem czy dobrze mnie zrozumieliście, bo tam nie ma żadnego segera.
Chodzi mi o to: [link widoczny dla zalogowanych] i nie wiem jak to ściągnąć z wałka: [link widoczny dla zalogowanych] gdyż na tym wybieraku mam trochę wyrobione ząbki. Ale tam jest tylko jakaś sprężyna i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Pon 10:51, 18 Kwi 2011    Temat postu:

Koło wieloklina jest kółko rozprężne spełniające taka sama funkcję,jak pierścień segera,obejrzyj koniec wałka,inaczej nie ściągniesz wybieraka z wieloklina.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Pon 13:08, 18 Kwi 2011    Temat postu:

Więc jeśli tu jest tak jak piszecie to mój opis pasuje tylko do tego samego w 175.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin