Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Nie 19:35, 15 Sty 2012 Temat postu: Problem 3 bieg, skrzynia. |
|
|
Witam.
Ze względu ,że to mój pierwszy post, chcę wszystkich przywitać.
Mam problem z moją WSK 125. Owa WSk-a ostatnie 10 lat stała nieodpalana.
W wakacje się za nią zabrałem, wyczyściłem posmarowałem itp. Jezdziłem nią kilkanaście kilometrów i cały czas jest problem ze skrzynią biegów tzn całkowity brak 3 biegu, biegi trzeba zmieniać za "czujca" tzn nie można wyczuć działających 1 luzu i 2. Dowiedziałem się od cioci od której dostałem ową WuFę, że przed długim postojem działo się to samo. Teraz chciałbym ją porządnie odrestaurować i zarejestrować. Silnik mam rozebrany prawie do końca. Zauważyłem że coś (chyba kosz sprzęgłowy) trze o pokrywę !
Proszę o pomoc, Pozdrawiam Piotrek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MeSsS19 dnia Nie 19:35, 15 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Nie 21:17, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jak trze o pokrywę to prawdopodobnie kosz sprzęgłowy się odkręcił od wałka głównego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hart88
Poziom 35
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ELA
|
Wysłany: Nie 22:37, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Źle zdystansowana skrzynia biegów zapewne. Czym to się objawia ,że nie czuć kiedy wbijasz bieg ? Stopka luźno lata ? Bo jeśli tak to masz złamaną sprężynę na zmieniaczu. Co do kosza to bardzo możliwe ,że się odkręcił i/lub masz duże luzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pon 17:23, 16 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Tak , stopka lata luźno, dopiero opór jest gdy wchodzi bieg. Dziadek też mi mówił o tej sprężynie, gdzie ona się znajduje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Pon 19:26, 16 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] masz tu schemat i tą sprężynę pewnie trzeba będzie zmienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Wto 19:55, 17 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zamówiłem cześci powinny dojść pod koniec tygodnia. Teraz chciałbym umyć z zewnątrz cylinder . Czy mogę to wykonać wodą pod ciśnieniem, ewentualnie woda + szczotka? Dodam że w czwartek cylinder idzie do szlifu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 21:06, 17 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Możesz umyć woda ale lepiej żebyś pozatykał otwory tak aby woda nie dostała się do środka .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Wto 22:13, 17 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Karcher nejlepszy do tego celu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 22:32, 17 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
I ciepła woda w wężu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pią 19:30, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witam. Rozpołowiłem dziś silnik i nie zobaczyłem nic nadzwyczajnego. Tryba w dobrym stanie, nie wiem jak ocenić zmieniacz bo nigdy nie pracowałem przy tym. Jak ocenić w jakim jest stanie? Sprężyna zbieraka widać jest już wyrobiona tzn jej końce nie są zwarte na końcu. Co mam jeszcze sprawdzić?
Gdzie ma się znajdować to zabezpieczenie?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Sob 13:05, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] zobacz sobie gdzie ma być te zabezpieczenie nr 20
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Sob 21:00, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Pomoże mi ktoś? Co mam sprawdzić, wymienić, moge zrobić zdjęcia dla ułatwienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Nie 2:27, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
to zrób zdjęcia i nam pokaż może coś zobaczymy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Nie 12:30, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Mogę porobić jeszcze jakieś zdjęcia, proszę o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Nie 12:40, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zbyt wiele tu nie widzimy,wybierak jest OK,porób zdjęcia gołych wałków oraz zrób zdjęcie kłów wałka zdawczego i koła 3 biegu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dyziek dnia Nie 12:42, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Nie 12:54, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, wszystko wydaje się ok, ale coś mi się wydaje że to będzie pęknięcie sprężyny powrotnej zabieraka zmieniacza biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Nie 16:34, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Teraz dopiero zauważyłem że nie mam wałka zdawczego, który został w drugim karterze z zębatką. Okazało się że jednego zęba prawie nie ma tzn jest ułamany. Czy to może być przyczyną? Jutro zrobię zdjęcia jak rozbiore, bo dziś nie wypada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Nie 17:29, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Wałek zdawczy do wymiany, ale to nadal nie odpowiada za brak trzeciego biegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Nie 18:31, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A czy sprzęgło może mieć wpływ na to czy biegi wchodzą dobrze? Przy rozebranym silniku biegi chodzą normalnie, czy trzeba złożyć silnik żeby sprawdzić czy biegi działają poprawnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 18:44, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Trzeciego biegu nie dało się wcale wrzucić czy wyskakiwał po wrzuceniu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Nie 18:47, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Wcale się nie dało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 18:57, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jak tak to za wiele nie pomogę bo nie miałem takiego przypadku .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
huligans12
Poziom 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Nie 19:45, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witam
Podepnę się pod temat. W czym może być problem, gdyż ciężko u mnie zredukować z trójki na dwójkę i czasem występuje luz pomiędzy dwójką a trójką jak zredukuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 20:17, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
To normalne że między dwójką a trójką jest luz ( bieg jałowy ) .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
huligans12
Poziom 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Nie 20:26, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Poważnie mówisz? Czyli w WSCe jest 1-luz-2-luz-3 ? A jak jest z tą redukcją? Wiesz co może byś nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Nie 20:50, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
huligans12 napisał: | Witam
Podepnę się pod temat. W czym może być problem, gdyż ciężko u mnie zredukować z trójki na dwójkę i czasem występuje luz pomiędzy dwójką a trójką jak zredukuje. |
Problemem może być źle dobrana sprężynka ze śrutem [link widoczny dla zalogowanych]
takie coś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
huligans12
Poziom 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Nie 20:54, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
MeSsS19 Nie możliwe. Ta sprężynka nie była wymieniana od nowości. Silnika ma zaledwie 10 000 km przejechane. Automat w stanie bdb. Czy to może być wina niedokładnego wysprzęglania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 22:30, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Sorry , moj wielki bład w automacie nie ma rowka na luz między dwójka a trójką tego luzu teoretycznie nie ma ale w praktyce da sie go wrzucić .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pon 11:44, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ta zębatka poniżej jest od 3 biegu? Czy ona powinna się poruszać na wałku, bo u mnie nie umiem jej ruszyć, ani ściągnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
huligans12
Poziom 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Pon 12:04, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Uuu... Wałek zdawczy do wymiany. Źle robisz zdjęcia. Zużycie kół zębatych ocenia się poprzez wytarcie zębów na końcach zębów i oczywiście wyłamanie zębów . Widać czy są wytarte czy nie. Najlepiej koła wymieniać parami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pon 18:13, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Czy zębatka 3 biegu powinna się swobodnie poruszać po wałku? U mnie nie chce się ruszyć przez co nie umiej jej ściągnąc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Pon 18:43, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Tak,powinna się swobodnie przesuwać po wałku by móc zazębić się sprzęgłem kłowym z wałkiem zdawczym,co daje wtedy przełożenie 1:1 pomiędzy wałkiem głównym skrzyni a wałkiem zdawczym i zapięty trzeci bieg,zablokowanie tej zebatki jest właśnie powodem braku 3 biegu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pon 23:24, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jutro spróbuję zdjąć tę zębatkę, czego to może być wina wałka czy tryba?
Czy to jest zębatka 3 biegu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MeSsS19 dnia Pon 23:28, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Wto 0:57, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wydaje mi się żeby to było przyczyną.. A to nie jest zębatka 3 biegu,zębatka 3 biegu to ta co jest przesuwna na wałku głównym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Wto 1:01, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] dokładnie numer 7
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Wto 1:04, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ta zębatka co pokazałeś przenosi moment obrotowy z wałka pośredniego na zdawczy przy załączonym pierwszym lub drugim biegu.
Za bieg trzeci odpowiada zębatka przesuwna na wałku głównym zazębiając się kłami w wałek zdawczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Wto 9:44, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
To sorry że wprowadziłem Was w błąd, bo to ta zębatka ze zdjęcia nie chce zejść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
huligans12
Poziom 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Wto 12:37, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Spróbuj ją podgrzać i zbić gumowym młotkiem. Jeżeli nie pomoże to spróbuj ściągaczem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 12:57, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Podgrzewanie w tym wypadku nic nie pomoże . Połuż na imadle W takiej pozycji ( T ) Weż jakiś swożeń żeby wszedł w to wklęśnięcie - dołek jak patrzysz od czoła wałka i po pukaj pare zazy młotkiem w sworzen .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Wto 22:45, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A czy to może mieć jakiś wpływ na brak trójki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Wto 23:13, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli mówisz o tym że nie możesz ściągnąć tego trybu czyli koła pośredniego z walka pośredniego to nie ma to żadnego wpływu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Śro 0:26, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Odstaw te tryby na bok tam masz wszystko ok tylko ten wałek zdawczy wymień. Popatrz lepiej do tej sprężyny zmieniacza biegów tam coś go boli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Śro 10:57, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Części zamówiłem już 2 tygodnie temu , dopiero wczoraj kolo wysłał;/ Jak się ściąga tą osłonę sprężyny zmieniacza? Mam na siłę wyciągnąć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Śro 17:02, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Musisz zdjąc zabezpieczenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Śro 19:15, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Te zabezpieczenie to te malutkie kółeczko na wałku zmiany biegów? Taki pierścień?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Śro 20:15, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tak, taki pierścień z drucika między dwoma podkładkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Śro 21:23, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jak to ściągnąć? śrubokrętem nie da rady, może kleszczami do segerów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Śro 21:48, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Cienkim śrubokrętem i odpowiednimi szczypcami,na to trzeba miec patent,najlepiej wkręć wałek w imadło byś miał dwie ręce wolne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Czw 13:14, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witam. Dopiero dziś mogłem wziąć się do roboty, po chorobie. Sprężyna zmieniacza faktycznie jest pęknięta. Założyłem nową i założyłem mechanizm zmieniacza, biegi wchodzą poprawnie, lecz nie wiem jak będzie gdy założę wszystkie tryba. Jak sprawdzić czy z założonymi trybami biegi wchodzą? Kręcić wałkiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Czw 13:21, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Wrzucasz biegi i kręcisz wałkiem jednocześnie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Czw 19:55, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Zauważyłem że motylek zmieniacza ma luzy, czy mogę to tak zostawić, czy spróbować zaklepać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Czw 20:21, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Zostaw jeśli nie jest to duży luz,tego młotkiem na zimno nie zaklepiesz,możesz zniszczyć co najwyżej,a motylek i tak pracuje w wyfrezowaniu oprawy kulki więc nie wyskoczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Czw 23:01, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
chodzi mi o to co jest blisko moich palców. Jakbym zagrzał to z drugiej strony opalarką albo płomieniem i lekko zaklepał powinno pomóc, ale czy nie zaszkodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Czw 23:25, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jak ma duże luzy to zaklep jak mały to nie ruszaj .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
huligans12
Poziom 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Czw 23:26, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Nie zaklepuj! rozwalisz sobie. To jest twardy metal. Kolega zredukował luz spawarką smarkając i szlifując.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Czw 23:28, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Zaszkodzi,zmienisz właściwości materiału.Wytłumacz jeszcze raz jak to się rusza,w jakim kierunku ten luz wystepuje,tak jak go trzymasz na zdjęciu ma prawo mieć lekki luz góra dół,nie może zaś chodzić przód/tył(chociaz jesli nie jest to duży luz,skorygujesz to głebszym dobiciem oprawy sprezyny i kulkl-ale i tak na dłuższa metę do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pią 13:02, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
To co jest zaznaczone ma luzy na bok, odchylenie max to może 0,5 mm. Chyba to tak zostawie , bo nigdzie nie ma nowych na sprzedaż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Pią 17:58, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
To co to za luz 0,5 mm zawsze jakiś musi być.Widziałem jeszcze większe. Jak sklepiesz mocniej to nie wrzucisz biegu. Lepiej zostaw tak jak jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Pią 18:21, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No i dobrze,że pokazałeś,bo ja mówiłem o luzie w zupełnie innym miejscu Tak jak kolega wyżej pisze,możesz spokojnie zostawić,taki luz to norma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Sob 17:43, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Silnik jeszcze nie poskładany bo mam małe problemy. Nie mam obudowy bezpiecznika, czy można jakoś ją zastąpić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 18:41, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
O jaką obudowę bezpiecznika chodzi ? Pierwsze słysze żeby coś takiego występowało w silniku WSK 125 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hart88
Poziom 35
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ELA
|
Wysłany: Sob 19:34, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Bezpiecznik przed którymś kablem do akumulatora powinien być tylko większość osób go nie ma. A być było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 19:56, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ale gdzie to ma się znajdować ? Wewnątrz silnika ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Sob 23:04, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Nie, powinien się on znajdować obok akumulatora. Wychodził z niego jeden kabel do akumulatora. Gdzie moge podłączyć ten kabel zamiast do tego bezpiecznika?
Aha i jeszcze jedno przy wyciąganiu iskrownika nie zwróciłem uwagi jak wychodzą kable z cewki przez silnik. Czy mógłby mi ktoś podesłać jakieś zdjęcia/ schemat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 23:31, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Aha . Teraz to dokładnie zrozumiałem i wiem o co konkretnie chodzi .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
huligans12
Poziom 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Nie 13:19, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
MeSsS19 od góry idzie gaszenie, niżej wysunięte na lewo to ładowanie a na samym dole są światła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pon 20:13, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dziś chciałem złożyć ten silnik,ale napotkałem problem. Wał włożony w prawy karter, zbliżyłem dwie połówki, chciałem złączyć ,ale się nie dało- jakiś opór. Myślałem że coś w skrzyni przeszkadza, Chciałem rozłączyć połówki które trzymały sie na lekko wsadzonym na wale, były złączone tak mocno ,że musiałem wybijać młotkiem i drewienkiem. Wał wyszedł ,ale z prawego w którym wpierw siedział , a został na lewej polówce. Teraz nie mogę ściągnąć wału w lewego karteru ,nawet podgrzewanie łożysk nie pomaga. Łożyska są nowe. Dwa kartery chyba powinny się gładko złączać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
huligans12
Poziom 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Pon 21:11, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tulejki przy mocowaniu do ramy mogły ci nie wejść i stąd ten opór.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Wto 0:43, 28 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Przy ponownym składaniu posmaruj czopy, łożyska, wałki i tulejki olejem by nie było oporu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Czw 18:16, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Złożylem te kartery. Dzieją się różne dziwne rzeczy tzn:
1 czasem jest problem z biegami np jest na trójce i nie chce zeskoczyć niżej itp. Słyszałem że jest możliwe nieprawidłowe działanie biegów na " sucho".
2 Kolejnym problemem jest ciężko obracający się wał ( nowe łożyska) Czy przyczyną są nowe łożyska, czy nie będzie to przeszkadzało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
huligans12
Poziom 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Czw 19:18, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A założony masz cylinder? Jeżeli nie to może za daleko wbity masz wał w połówkę i trze o ścianki skrzyni korbowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Czw 19:56, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Cylinder nie założony. Lekko uderzyć młotkiem jeden koniec wału? Pomoże?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
huligans12
Poziom 38
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Czw 22:20, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Spróbuj, uderz GUMOWYM młotkiem kilka razy i zobacz jak chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pią 8:19, 02 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A co z tymi biegami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pią 8:22, 02 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Kręcisz walkiem zdawczym podczas zmiany biegów - jednocześnie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pią 18:20, 09 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Musiałem rozebrać kartery z powrotem bo zapomniałem o podkładce dystansowej wałka zdawczego. Dałem podkładkę na swoje miejsce,znów skleiłem silnik. Zauważyłem że wałek zdawczy i wałek na którym jest sprzęgło, ciężko się obraca. Trzeba użyć siły żeby go obrócić. Na biegu jałowym jest troche lżej. Jak to naprawić, czy może to tak zostać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pią 20:41, 09 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli jest naprawę bardzo ciężko to przydało by się to sprawdzić ale ja na twoim miejscu bym to zostawił podczas jazdy powinno się rozchodzić .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pią 21:53, 09 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Gdy jest na luzie to chodzi lżej niż jak jest na biegu. w skrzyni nie ma jeszcze oleju. Nie powinno się chyba nic zepsuć gdy go tak odpale?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pią 23:11, 09 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli dobrze poskładałeś to nie i wszystko powinno się w krótkim czasie rozchodzić .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arek Kowalik
Poziom 14
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Planta
|
Wysłany: Sob 0:48, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zostaw tak jak jest ja też tak miałem po złożeniu i się rozchodziło i wszystkie biegi ładnie chodzą i nic nie wyskakuję. A przyczyną tego jest ściśnięty przez kartery wałek pośredni ale to jak mówię pal śmiało...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MeSsS19
Poziom 9
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Pon 21:01, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Silnik już złożony, za wyjątkiem magneta. Jaki olej lepiej wlać do skrzyni w garażu stoi Orlen Platinum 15w40 oraz Hipol Gl-5 80w90. Który będzie lepszy do tej skrzyni? (Tarcze sprzęgła nowe)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Pon 23:49, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
I tak każdy powie co innego, było tyle tematów o tym że nie warto znowu zaczynać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pon 23:52, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Masz rację .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Wto 0:07, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Z tych dwóch wlej Hipola
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jefener
Poziom 2
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 9:08, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie ten Hipol to dobry olej, sam korzystam już od dawna i jestem naprawdę zadowolony, polecam go.
_______________________
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jefener dnia Wto 8:15, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Metangar
Poziom 1
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 9:41, 31 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Ja to bym mimo wszystko radził poszukać jakiegoś lepszego oleju niż ten.
_______________________
spedycja puławy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pizar
Poziom 1
Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: Czw 14:11, 03 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem to wina sprężynek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|