Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Problem po złożeniu skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrek1818
Poziom 9



Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Wto 18:29, 17 Sty 2012    Temat postu: Problem po złożeniu skrzyni

Witam, od razu do rzeczy: po złożeniu skrzyni nadeszła pora na złączenie karterów. Samo złączenie przebiegało pomyślnie aż do czasu. Po wkręceniu jednej/dwóch śrub łączących kartery kopniak, wał skrzynia - blokuje się , kaplica. Rozłożyłem skrzynie i złożyłem jeszcze raz, to samo. Co mogło pójść nie tak, albo która część może decydować o blokowaniu się tego ustrojstwa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
huligans12
Poziom 38



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krosno

PostWysłany: Wto 21:06, 17 Sty 2012    Temat postu:

A gdzie może ci blokować? Może kosz sprzęgła ci zahacza o dekiel. A jeżeli nie, to może źle skrzynie złożyłeś. Może również wałek startera wyskoczył ci z półksiężyca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Wto 21:16, 17 Sty 2012    Temat postu:

Ściągnij lewy dekiel i zobacz czy półksiężyc prawidłowo zachodzi na zebatke z nim współpracująca która znajduje się na koszu . Jeśli wszystko ok . To spróbuj przekrecic kosz rękoma . Jeśli nic z tego to czeka cię ponowna rozbiórka .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Wto 23:53, 17 Sty 2012    Temat postu:

Przy skręcaniu śrub łączących kartery opukiwuj przez drewko lub gumowym/miedzianym młotkiem czopy wału korbowego, wałek główny, zdawczy, tak na przemian raz z lewej, raz z prawej i skręcaj po trochu, po opukaniu zobacz czy wały kręcą się luźniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek Kowalik
Poziom 14



Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Planta

PostWysłany: Śro 1:07, 18 Sty 2012    Temat postu:

Mogłes żle złożyć skrzynie albo żle podkładki podłożyłes. Sprawdż więc wałki: główny i pośredni bo przy skręcaniu śrubami może je zaciskać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrek1818
Poziom 9



Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Wto 19:16, 06 Mar 2012    Temat postu:

Dobra, jako że silnik był w międzyczasie przeze mnie molestowany zdam relację. Lipny okazał się lewy karter - zmieniałem go na inny z lepszym gniazdem na łożysko, jednak karter okazał się być po przejściach i nic z tego nie wyszło.
Inna sprawa, teraz złożyłem silnik , podkładki na miejscach. A mimo to biegi dalej wyskakują - jedynka wylatuje "lekko". Dwójka - bez zastrzeżeń , ideał. 3 - wyskakuje co chwilę, gdy próbowałem ją przytrzymać to nóżka biegów aż szarpała , na przemian bieg był i krótki moment go nie było. Dlatego silnik znowu poszedł na stół operacyjny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek Kowalik
Poziom 14



Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Planta

PostWysłany: Śro 12:25, 07 Mar 2012    Temat postu:

na pewno te podkładki dobrze podłożyłeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrek1818
Poziom 9



Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Śro 14:42, 07 Mar 2012    Temat postu:

Podkładki były dobrze ale kumpel zarzucił pomysł na mały patent, który okazał się w 100% trefny.
A propos podkładek, posiadasz schemat/zdjęcie jak powinny być prawidłowo włożone? Z ciekawości aż chce jeszcze raz sprawdzić czy mam dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Śro 15:05, 07 Mar 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wchodzisz na ta strone,otwierasz "schemat skrzyni biegów" (3 od dołu),elementy 4,5,10

A co do wyskakiwania biegów moźe to być bezpośrednio spowodowane karterami nie od pary Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dyziek dnia Czw 7:10, 08 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrek1818
Poziom 9



Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Śro 16:26, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Dobra, aktualizacja. Kartery są do pary,silnik rozpołowiony. Jak motorek był złożony to jedynka wyskakiwała, trzymanie wajchy nic nie dawało bo na chwile łapało bieg i znowu luz - i tak na przemian. Dwójka wyskakiwała, nie dało rady przytrzymać . Trójka podobnie jak jedynka. .
Po rozpołowieniu zauważyłem, że wałki na których osadzone są tryby troche się ruszają. Wiadomo, że po skręceniu silnika ruszają sie mniej ale mimo to mnie to troche niepokoi. Po wrzuceniu jedynki wałki ciężko, z trudem się obkręcają.
[link widoczny dla zalogowanych] małe potwierdzenie. Jakoś słaba, nagrywane telefonem 2mp w piwnicy przy złym oświetleniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
huligans12
Poziom 38



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krosno

PostWysłany: Śro 17:03, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Złóż silnik na sucho bez uszczelek. Wtedy wałki będą się lekko kręcić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrek1818
Poziom 9



Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Nie 7:55, 22 Kwi 2012    Temat postu:

Sprawa wygląda następująco- był u mnie znajomy, który Wsk ma w małym paluszki. Wytłumaczył mi, który tryb jest do wymiany i dlaczego. Zastosuje się do jego rad i zdam relację z postępów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kangur
Poziom 25



Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Maz/korytnica/komory/węgrów

PostWysłany: Czw 16:54, 26 Kwi 2012    Temat postu:

moze poprostu łażysko wymien a co do ruszjącego sie walka to on zawsze sie bdzie tak ruszal wkazu on tylko trzyna sie dolem i to dosc plytko...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrek1818
Poziom 9



Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Czw 17:16, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Łożysko jest nowe, nawet 10 km na nim nie przejechałem

Oto postępy - Wsk jest złożona. Początkowo po włożeniu silnika w ramę była jedynka i luz, dalej jakby wogóle nie było biegów. Ruszałem wajchą od biegów aż było czuć troszkę dwójki, pojeździłem trochę aż znalazła się dwójka i za chwilę trójka. Teraz biegi nie wyskakują.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrek1818 dnia Wto 10:34, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin