Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Problem z 2 biegiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rygal
Poziom 1



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 1:49, 21 Cze 2006    Temat postu: Problem z 2 biegiem

2 bieg w mojej WSK wskakuje tak cieżko że trzeba dużej siły by go wrzucić natomiast z 1 i 3 nie ma problemu. NIe wiem co jest . Proszę o pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Militarny
Poziom 25



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 8:02, 21 Cze 2006    Temat postu:

Masz za mało oleju w skrzyni biegów, lub poluzowałowało ci się mocowanie osi zmainy biegów w silniku. Problemem może być źle wyregulowane sprzęgło - ślizga się i ciągnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kadzia90
Poziom 16



Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 8:03, 21 Cze 2006    Temat postu:

najlepiej by bylo gdybys rozebral silnik i wtedy zobaczysz Smile mozliwe ze to przez ktorys walek lub zebtki 2-biegu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojtas182
Poziom 11



Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Z krainy deszczowców

PostWysłany: Czw 19:47, 22 Cze 2006    Temat postu:

Prawdopodobnie przyczyną wyskakiwania 2 biegu jest nadmierne zużycie krótkiego wałka w skrzyni <pomijam uszkodzenia trybów>. Wystarczy zeszlifować frezy na wałku po których chodzi tryb od drugiego biegu Grey_Light_Colorz_PDT_11 . U mnie po takim manewrze problem zniknął, a silnik w czasie jazdy na 2 chodził z lekkim szumem.
Jeśli to wałęk to najlepiej kupić nowy:)

A jeśli to nie to to w grę wchodzą jeszcze tullejki w karterach które mają zbytnii luzz..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniello
Poziom 9



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 22:30, 23 Cze 2006    Temat postu:

USZKODZONY WODZIK,ODKRĘCONE 2 ŚRUBY OD PODSTAWY WODZIKA,USZKODZENIE WPÓSTÓW KÓŁ ZĘBATYCH.
Chyba przydałby się remont skrzyni biegów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Militarny
Poziom 25



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 22:32, 23 Cze 2006    Temat postu:

W takim razie TEMAT ZAMKNIęTY

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniello
Poziom 9



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 22:50, 23 Cze 2006    Temat postu:

Nalezy również sprawdzić stan luzów łożysk i tulejek na których chodzą wałki. Nie może tam być znacznych luzów!!!! ważny jest również stan karteru, czyli czy tulejki i łożyska siedzą ciasno w karterze czy tez latają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniello
Poziom 9



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 22:55, 23 Cze 2006    Temat postu:

a i jeszcze jedna sprawa to motylek zmieniający biegi ten bolec który wchodzi w jeden z trybów na wałku zdawczym musi się ciezko obracać do połowy każdej strony. W naprawie pomoże zaklepanie. Ząbki na zmieniaczu powinny być mocne. Kulka musi być dobrej średnicy, a sprężynka dośc silna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniello
Poziom 9



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 22:56, 23 Cze 2006    Temat postu:

i to chyba wszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Endriu
Poziom 21



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Śro 22:29, 12 Gru 2007    Temat postu:

A tak apropo 2 biegu to u mnie w wsk jak włączę 2 bieg to zaczyna coś jakby przskakiwać, tłuc w skrzyni i po dodaniu gazu wyskakuje. Dodam, że wszystkie tryby są ok, a łożyska są nowe

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Endriu dnia Śro 22:30, 12 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radvarin
Poziom 34



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chwaszczyno | Gdańsk

PostWysłany: Czw 15:34, 13 Gru 2007    Temat postu:

chyba jednak wszystkie tryby u ciebie nie są w idealnym stanie.... lub masz niedokręcony automat zmiany biegów....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Endriu
Poziom 21



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 16:34, 13 Gru 2007    Temat postu:

właśnie o to chodzi że nie!! wszystkie tryby wymieniłem, a automat jest przyjręcony mocno. Aha a jak włącze 2 bieg i bardzo powoli dodaje gazu to nie wyskakuje tylko takjakby przeskakiwało:/ ale wtefy to żadna jazda jedynie z górki;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radvarin
Poziom 34



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chwaszczyno | Gdańsk

PostWysłany: Czw 16:38, 13 Gru 2007    Temat postu:

jak nie tryby, to wałki masz zużyte, "cudów" nie ma, jak wszystko nowe to musi działać, chyba, że źle złożyłeś, nie wsadziłeś jakiś podkładek, albo wałki ruszają się w tulejkach z brązu, w karterach....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Endriu
Poziom 21



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 17:24, 13 Gru 2007    Temat postu:

Ok to będę musiał jeszcze raz ją rozłożyć i zobaczyć co i jak;p thx

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mak91
Poziom 8



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 13:44, 16 Sty 2008    Temat postu:

ja też miałem taki problem to wymieniłem tą tulejke mosiężną co jest w karterze i tulejke co jest w koszu sprzegłowym i zmieniłem aparat do biegów. Od tego czasu zrobiłem sporo kilosów i biegi chodzą bez problemu nic nie wyskakuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz WSK
Poziom 72



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)

PostWysłany: Śro 14:10, 16 Sty 2008    Temat postu:

u mnie 3 wyskakiwała od samego początku, nawet pod remoncie silnika automat został "podremontowany" bo miał luzy, ale i tam wyskakiwało, dopiero po jakimś czasie ostatnio przestała 3 wyskakiwać Smile.według mnie najczęstszą przyczyną wyskakujących biegów jest uszkodzony wodzik, albo ten cały autmat od biegów Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xabingo
Poziom 18



Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 21:34, 07 Mar 2008    Temat postu:

Miałem taki sam problem z drugim biegiem i okazało się, że jedna tulejka miała luzy i kręciła się w karterze, natomiast 1 i 3 chodziło ok.
Dotoczyłem nowe tulejki z brązu samo smarnego (rzemiosła nigdy nie kupię bo problem pozostanie i do tego nie są robione z brązu).
Złożyłem silnik na nowych tulejkach i bieg nie wyskakiwał z tego co pamiętam - dawno to było. Lecz jeszcze skrzynia nie chodziła tak jak trzeba, bo ten drugi bieg wchodził jakoś dziwnie i ciężko (ale nie wyskakiwał). Do tego jak się jechało to tylko na 2 biegu skrzynia była głośna. Więc wymieniłem wałek pośredni, tryb 2 biegu (ten przesuwny co jest po środku wałka pośredniego i zazębia się z trybem z35 pierwszego biegu) do tego wymieniłem też 1 tryb biegu, łożysko wałka zdawczego i głównego, wszystko musi być ze sobą współosiowo, nie na skos, bo skrzynia nie będzie wtedy chodziła tak jak trzeba.
Tulejki biegów i łożysko nie mogą sie ruchać w żadną stronę w swoich gniazdach.
Jak by co to polecam je wkleić na kleju Poxipol - strasznie mocny, jak wkręciłem szpilkę cylindra na tym kleju to gdy chciałem ją wykręcić to się ukręciła (chodzi o rzemieślniczą szpilkę, bo oryginału za cholerę się nie ukręci) Grey_Light_Colorz_PDT_07


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xabingo dnia Pią 21:37, 07 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin