Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 19:42, 05 Cze 2009 Temat postu: Problem z 3 i chyba ogólnie ze skrzynią.. Słychać zgrzytanie |
|
|
Witam wszystkich. Mam ponowny problem z moją WSK ....
Otóż, jechałem sobie spokojnie, po wrzuceniu trójeczki pojechałem dalej kawałek i nagle wybiło mi bieg ( zdarzało się to wcześniej ) wbiło mi na luz, zaczęło coś jakby zgrzytać, wbiłem 2 i jakoś dojechałem do domu...
Gdy pchałem WSK na plac to blokowało mi tylne koło...
Co mogło paść ?
Jest możliwe że to skutek źle wyregulowanego sprzęgła ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
soldyy
Moderator na urlopie
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garbów
|
Wysłany: Pią 19:45, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Co mogło paść? Tradycyjnie aparat zmiany biegów, wałek zdawczy. A sprzęgło oczywiście że mogło byc przyczyną. Nie wysprzęglało dobrze i sie wyrobiły w/w części.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 20:37, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
no to zostaje rozpołowienie silnika
Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 9:54, 07 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Zadam jeszcze 1 pytanko
Czy jest możliwość że coś przy sprzęgle padło ?
Powiem tylko że biegi się wbijają, tzn przy wyłączonym silniku sprawdzałem...
Czy zębatki biegów też mogły paść ? Często mi wybijało 3, ale to była wtedy wina sprzęgła bo nie dało się docisnąć klamki do końca ( strasznie ciężko chodziło )
Pozdrawiam, miłego dnia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
soldyy
Moderator na urlopie
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Garbów
|
Wysłany: Nie 10:37, 07 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Raczej nie. Jak wyskakuje ta nieszczęsna 3ka to musisz zajrzeć do skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 14:27, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
oki dzięki za pomoc
Jak na razie mam problem z rozpołowieniem silnika ponieważ zębatka sprzęgłowa ta która jest na wale nie chce zejść ^^
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 16:39, 11 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
No więc tak...
Rozpołowiłem te bebechy...
Co się okazało, tryb zdawczy padł... A kupiłem go 2 tygodnie temu...
Myślicie że sprzęgło było przyczyną ? Wyregulowałem je na wyczucie a powiem że widziałem jak to znajomy robił, a sam pierwszy raz spróbowałem
Tryb zdawczy miał wyjechane te ząbki dość dziwnie, do połowy wygładzone reszta normalna ^^ tak choćby tylko do połowy zębów dochodziła zębatka biegu.
Co mam jeszcze sprawdzić żeby potem nie było problemów ? Jak na moje oko wszystko dobrze chodzi na sucho, zębaki biegów w bardzo dobrym stanie, wałki także.
Pozdrawiam, miłego dnia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koron4
Poziom 20
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 17:11, 11 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
spróbuj złożyć według schematu jeśli wytarło ci tylko do polowy znaczy że albo koło zębate przesuwne źle się zazębialo, lub tryb z-23,sprawdź czy masz wszystkie podkladki i tuleje, a przede wszystkim stan wszystkich podzespołów skrzyni.jeden trochę wytarty będzie szybciej zużywał pozostałe...
poniżej link jak wygląda skrzynia
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 20:00, 11 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Witajcie
Ja powiem tak na wstępie, link nie działa
Ogólnie poskładałem skrzynie i wszystko ładnie przeskakuje.
Czy jest możliwość że wybijało mi 3 ponieważ sprzęgła do końca nie rozpychałem ? Bardzo ciężko chodziła mi rączka, potem to zrobiłem i już leciutko, wbiła się 3 normalnie lecz wtedy padł ten tryb...
Jak na moje oko to dobrze działa, biegi normalnie przeskakują.
Według tematu "SKŁADANIE SKRZYNI BIEGÓW - PRZECZYTAJ ZANIM COŚ NAPISZESZ!!!" to wszystko mam
LECZ po dokładnym przyjrzeniu się... Koło zębate z-23 nie pokrywa się elegancko z trybem zdawczym, tryb jest jakieś 2 - 3 mm wyźej, oraz nie mam podkładki dystansowej osadzonej na wałku głównym.
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego ten tryb zdawczy tak szybko szlak trafił ?...
Może postaram się nagrać filmik to ocenicie.
Pozdrawiam, miłego wieczoru
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dragonis31 dnia Czw 20:42, 11 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz WSK
Poziom 72
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)
|
Wysłany: Pią 11:01, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
a kupiłeś podróbe ze sklepu ?
to sie nie dziw że szybko ten syf sie rozwalił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 14:01, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
najchętniej kupił bym to co w Świdnikach zrobili
Ale nie mogę nigdzie znaleźć...
Btw. Znalazłem już problem Zębatka z-22 było odwrotnie włożone... Stroną wciętą dołu... Dlatego opadało lekko w dół i nie stykało się równo z trybem.
Skrzynię składał mi wujek który jest mechanikiem i aż się dziwie że taki błąd zrobił ... No ale każdy się myli..
Gdybym jednak kupił nowe trybko i gdyby wszystko ładnie ze sobą TYM RAZEM
pasowało to czy pojeżdżę na tym ?
Pozostaje jeszcze regulacja sprzęgła na ślimaku której ehh.. kompletnie nie mogę wyczuć
Pozdrawiam, miłego dnia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dragonis31 dnia Pią 14:06, 12 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz WSK
Poziom 72
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)
|
Wysłany: Sob 13:15, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak to możliwe że założył koło z-22 odwrotnie.nie miałbyś przynajmniej dwójki.zresztą żeby mechanik odwrotnie założył to koło które od razu widać że zazębia sie kłami z wałkiem zdawczym to trzeba być jakimś... no nie wiem.chyba ciemniakiem.
co masz za problem, dostać oryginalny wałek zdawczy czy jakiś inny element ? na allegro nie brakuje nowych oryginalnych kół zębatych itp.tylko nie chce sie szukać i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 15:11, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
Mateuszu chce się szukać chce Tylko źle wpisywałem Pisałem bezpośrednio o co mi chodzi to nowe był, wczoraj wpisałem WSK części i... jest
Mam takie drobne pytanko.
Czy między kołem zębatym z-22 a karterem jest jakiś simering czy coś ? Wiem że jest tulejka która wchodzi w karter. Wydaje mi się że coś powinno być w "tym wcięciu" na kole zębatym.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dragonis31 dnia Sob 15:22, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
darecki30
Poziom 15
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 16:41, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
niewiem o jaki simering ci chodzi a pozatym jak wyżuca 3 bieg to zjechany jest tryb od 3 biegu lub wałek główny jeśli jest ktos zainteresowany to pomoge znam sie na tym tylko konkretnie opisujcie przyczyne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 16:52, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
lub wybijało 3 bo sprzęgło chodziło za ciężko i nie dało się dobrze wysprzęglić do końca bo rączka za ciężko chodziła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darecki30
Poziom 15
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 16:55, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
jak wyżuca 3 bieg to nie wina sprzęgła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz WSK
Poziom 72
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)
|
Wysłany: Sob 22:42, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
zjechane koło zębate od 3 biegu a tym bardziej wałek główny to bardzo zadko spotykana przyczyna wyskakiwania trójki więc to raczej odpada.
Dragonis pomiędzy kołem z-22 i wałkiem zdawczym jest taka podładka/ pierścień dystansujący jakby.jest tak wytoczony z jednej strony.tym wytoczeniem zakładasz go do wałka zdawczego.
po za tym nie ma tam nic.
jest taka jakby tulejka, ją wkładasz w simmering jakby.
pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 23:00, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
To znaczy ja powiem tak.
Na początku jak poskładałem motor tragicznie chodziło sprzęgło... Na drugi dzień nawet nie mogłem wcisnąć sprzęgła w mojej CBR... Tak palce bolały.
Potem okazało się że linkę trzeba nasmarować Chodziło leciutko,
No to przejażdżka, 1,2,3 wszystko ładnie wchodziło, sprzęgło leciutko to już inaczej to wszystko chodziło, no i na tej przejażdżce szlak trafił tryb
Ogólnie jak na "sucho" zmieniam to wszystko elegancko. wałek i koła zębate w porządku... Sprawdzał to tym razem inny mechanik ...
Nie mam tylko tej podkładki dystansowej między kołem zębatym z-22 a trybem zdawczym.
I tak muszę jechać po uszczelki itd to zapytam, może dostane takie coś Czytałem na forum, że bez tej tulejki i tak będą biegi działać.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darecki30
Poziom 15
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 17:20, 14 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
ta podkładka między wałkiem a trybami musi być jak jej nie będzie to wałek zdawczy będzie za daleko wchodził i zębatka będzie ocierać o osłone simeringu wałka zdawczego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 20:00, 14 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jest możliwe że 3 wybijało dlatego że to koło zębate było odwrotnie ?
Może spierniczył się automat skoro czasem 3 wybija.
Jak np. jechałem w górkę to normalnie chodziły biegi, na prostej 3 wybijało.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darecki30
Poziom 15
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 20:52, 14 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
o jakie koło zębate chodzi?c zy te od jedynki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 21:09, 14 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jest możliwe że 3 wybijało dlatego że to koło zębate było odwrotnie ? |
tak
Ale przyczyny moga byc razem z tą inne/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 0:01, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Przypatrzyłem się dokładnie na automat zmiany biegów ( ta jakby blaszka z tymi ząbkami ), Wygląda dobrze, zęby nie są zaokrąglone, wiec chyba w dobrym stanie.
Chodzi mi o koło zębate z-23, osadzone na samej górze wałka pośredniego, wcześniej miałem odwrotnie włożone i wycięło mi zęby na trybie zdawczym do połowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz WSK
Poziom 72
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)
|
Wysłany: Pon 17:45, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
skoro wycięło Ci zęby to wymień go, najlepiej juz ten z-23 bo pewnie też go siekło.chyba że nie to zostaw
na automacie biegów zwróć też uwage na ten motylek, czy nie lata za bardzo i czy nie jest wytarty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragonis31
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 6:56, 16 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
wszystko się trzyma mocno i dobrze
Dobiłem wczoraj ten bolec który dociska śrut.
Po Z-23 nawet nie widać że zjechała tryb
Koła zębate też prawie jak nowe
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|