Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Problem z 3 i chyba ogólnie ze skrzynią.. Słychać zgrzytanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 19:42, 05 Cze 2009    Temat postu: Problem z 3 i chyba ogólnie ze skrzynią.. Słychać zgrzytanie

Witam wszystkich. Mam ponowny problem z moją WSK ....

Otóż, jechałem sobie spokojnie, po wrzuceniu trójeczki pojechałem dalej kawałek i nagle wybiło mi bieg ( zdarzało się to wcześniej ) wbiło mi na luz, zaczęło coś jakby zgrzytać, wbiłem 2 i jakoś dojechałem do domu...

Gdy pchałem WSK na plac to blokowało mi tylne koło...

Co mogło paść ?

Jest możliwe że to skutek źle wyregulowanego sprzęgła ?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soldyy
Moderator na urlopie



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garbów

PostWysłany: Pią 19:45, 05 Cze 2009    Temat postu:

Co mogło paść? Tradycyjnie aparat zmiany biegów, wałek zdawczy. A sprzęgło oczywiście że mogło byc przyczyną. Nie wysprzęglało dobrze i sie wyrobiły w/w części.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 20:37, 05 Cze 2009    Temat postu:

no to zostaje rozpołowienie silnika Razz


Dzięki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 9:54, 07 Cze 2009    Temat postu:

Zadam jeszcze 1 pytanko Smile

Czy jest możliwość że coś przy sprzęgle padło ?

Powiem tylko że biegi się wbijają, tzn przy wyłączonym silniku sprawdzałem...

Czy zębatki biegów też mogły paść ? Często mi wybijało 3, ale to była wtedy wina sprzęgła bo nie dało się docisnąć klamki do końca ( strasznie ciężko chodziło Wink )


Pozdrawiam, miłego dnia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soldyy
Moderator na urlopie



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garbów

PostWysłany: Nie 10:37, 07 Cze 2009    Temat postu:

Raczej nie. Jak wyskakuje ta nieszczęsna 3ka to musisz zajrzeć do skrzyni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 14:27, 08 Cze 2009    Temat postu:

oki dzięki za pomoc Smile

Jak na razie mam problem z rozpołowieniem silnika ponieważ zębatka sprzęgłowa ta która jest na wale nie chce zejść ^^

Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:39, 11 Cze 2009    Temat postu:

No więc tak...

Rozpołowiłem te bebechy...

Co się okazało, tryb zdawczy padł... A kupiłem go 2 tygodnie temu...

Myślicie że sprzęgło było przyczyną ? Wyregulowałem je na wyczucie a powiem że widziałem jak to znajomy robił, a sam pierwszy raz spróbowałem Razz


Tryb zdawczy miał wyjechane te ząbki dość dziwnie, do połowy wygładzone reszta normalna ^^ tak choćby tylko do połowy zębów dochodziła zębatka biegu.

Co mam jeszcze sprawdzić żeby potem nie było problemów ? Jak na moje oko wszystko dobrze chodzi na sucho, zębaki biegów w bardzo dobrym stanie, wałki także.

Pozdrawiam, miłego dnia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koron4
Poziom 20



Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 17:11, 11 Cze 2009    Temat postu:

spróbuj złożyć według schematu jeśli wytarło ci tylko do polowy znaczy że albo koło zębate przesuwne źle się zazębialo, lub tryb z-23,sprawdź czy masz wszystkie podkladki i tuleje, a przede wszystkim stan wszystkich podzespołów skrzyni.jeden trochę wytarty będzie szybciej zużywał pozostałe...
poniżej link jak wygląda skrzynia

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 20:00, 11 Cze 2009    Temat postu:

Witajcie

Ja powiem tak na wstępie, link nie działa Razz

Ogólnie poskładałem skrzynie i wszystko ładnie przeskakuje.

Czy jest możliwość że wybijało mi 3 ponieważ sprzęgła do końca nie rozpychałem ? Bardzo ciężko chodziła mi rączka, potem to zrobiłem i już leciutko, wbiła się 3 normalnie lecz wtedy padł ten tryb...

Jak na moje oko to dobrze działa, biegi normalnie przeskakują.

Według tematu "SKŁADANIE SKRZYNI BIEGÓW - PRZECZYTAJ ZANIM COŚ NAPISZESZ!!!" to wszystko mam Smile

LECZ po dokładnym przyjrzeniu się... Koło zębate z-23 nie pokrywa się elegancko z trybem zdawczym, tryb jest jakieś 2 - 3 mm wyźej, oraz nie mam podkładki dystansowej osadzonej na wałku głównym.

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego ten tryb zdawczy tak szybko szlak trafił ?...

Może postaram się nagrać filmik to ocenicie.

Pozdrawiam, miłego wieczoru Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dragonis31 dnia Czw 20:42, 11 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz WSK
Poziom 72



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)

PostWysłany: Pią 11:01, 12 Cze 2009    Temat postu:

a kupiłeś podróbe ze sklepu ?
to sie nie dziw że szybko ten syf sie rozwalił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 14:01, 12 Cze 2009    Temat postu:

najchętniej kupił bym to co w Świdnikach zrobili Razz

Ale nie mogę nigdzie znaleźć...

Btw. Znalazłem już problem Smile Zębatka z-22 było odwrotnie włożone... Stroną wciętą dołu... Dlatego opadało lekko w dół i nie stykało się równo z trybem.

Skrzynię składał mi wujek który jest mechanikiem i aż się dziwie że taki błąd zrobił ... No ale każdy się myli..


Gdybym jednak kupił nowe trybko i gdyby wszystko ładnie ze sobą TYM RAZEM
pasowało to czy pojeżdżę na tym ?

Pozostaje jeszcze regulacja sprzęgła na ślimaku której ehh.. kompletnie nie mogę wyczuć Razz

Pozdrawiam, miłego dnia Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dragonis31 dnia Pią 14:06, 12 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz WSK
Poziom 72



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)

PostWysłany: Sob 13:15, 13 Cze 2009    Temat postu:

nie wiem jak to możliwe że założył koło z-22 odwrotnie.nie miałbyś przynajmniej dwójki.zresztą żeby mechanik odwrotnie założył to koło które od razu widać że zazębia sie kłami z wałkiem zdawczym to trzeba być jakimś... no nie wiem.chyba ciemniakiem.

co masz za problem, dostać oryginalny wałek zdawczy czy jakiś inny element ? na allegro nie brakuje nowych oryginalnych kół zębatych itp.tylko nie chce sie szukać i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 15:11, 13 Cze 2009    Temat postu:

Witam Smile

Mateuszu chce się szukać chce Smile Tylko źle wpisywałem Smile Pisałem bezpośrednio o co mi chodzi to nowe był, wczoraj wpisałem WSK części i... jest Smile


Mam takie drobne pytanko.

Czy między kołem zębatym z-22 a karterem jest jakiś simering czy coś ? Wiem że jest tulejka która wchodzi w karter. Wydaje mi się że coś powinno być w "tym wcięciu" na kole zębatym.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dragonis31 dnia Sob 15:22, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darecki30
Poziom 15



Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Sob 16:41, 13 Cze 2009    Temat postu:

niewiem o jaki simering ci chodzi a pozatym jak wyżuca 3 bieg to zjechany jest tryb od 3 biegu lub wałek główny jeśli jest ktos zainteresowany to pomoge znam sie na tym tylko konkretnie opisujcie przyczyne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 16:52, 13 Cze 2009    Temat postu:

lub wybijało 3 bo sprzęgło chodziło za ciężko i nie dało się dobrze wysprzęglić do końca bo rączka za ciężko chodziła Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darecki30
Poziom 15



Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Sob 16:55, 13 Cze 2009    Temat postu:

jak wyżuca 3 bieg to nie wina sprzęgła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz WSK
Poziom 72



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)

PostWysłany: Sob 22:42, 13 Cze 2009    Temat postu:

zjechane koło zębate od 3 biegu a tym bardziej wałek główny to bardzo zadko spotykana przyczyna wyskakiwania trójki więc to raczej odpada.
Dragonis pomiędzy kołem z-22 i wałkiem zdawczym jest taka podładka/ pierścień dystansujący jakby.jest tak wytoczony z jednej strony.tym wytoczeniem zakładasz go do wałka zdawczego.
po za tym nie ma tam nic.
jest taka jakby tulejka, ją wkładasz w simmering jakby.
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 23:00, 13 Cze 2009    Temat postu:

To znaczy ja powiem tak.

Na początku jak poskładałem motor tragicznie chodziło sprzęgło... Na drugi dzień nawet nie mogłem wcisnąć sprzęgła w mojej CBR... Tak palce bolały.

Potem okazało się że linkę trzeba nasmarować Razz Chodziło leciutko,

No to przejażdżka, 1,2,3 wszystko ładnie wchodziło, sprzęgło leciutko to już inaczej to wszystko chodziło, no i na tej przejażdżce szlak trafił tryb Razz


Ogólnie jak na "sucho" zmieniam to wszystko elegancko. wałek i koła zębate w porządku... Sprawdzał to tym razem inny mechanik ...

Nie mam tylko tej podkładki dystansowej między kołem zębatym z-22 a trybem zdawczym.

I tak muszę jechać po uszczelki itd to zapytam, może dostane takie coś Smile Czytałem na forum, że bez tej tulejki i tak będą biegi działać.

Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darecki30
Poziom 15



Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Nie 17:20, 14 Cze 2009    Temat postu:

ta podkładka między wałkiem a trybami musi być jak jej nie będzie to wałek zdawczy będzie za daleko wchodził i zębatka będzie ocierać o osłone simeringu wałka zdawczego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:00, 14 Cze 2009    Temat postu:

Jest możliwe że 3 wybijało dlatego że to koło zębate było odwrotnie ?

Może spierniczył się automat skoro czasem 3 wybija.

Jak np. jechałem w górkę to normalnie chodziły biegi, na prostej 3 wybijało.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darecki30
Poziom 15



Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Nie 20:52, 14 Cze 2009    Temat postu:

o jakie koło zębate chodzi?c zy te od jedynki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Nie 21:09, 14 Cze 2009    Temat postu:


Cytat:
Jest możliwe że 3 wybijało dlatego że to koło zębate było odwrotnie ?

tak

Ale przyczyny moga byc razem z tą inne/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 0:01, 15 Cze 2009    Temat postu:

Przypatrzyłem się dokładnie na automat zmiany biegów ( ta jakby blaszka z tymi ząbkami Razz ), Wygląda dobrze, zęby nie są zaokrąglone, wiec chyba w dobrym stanie.

Chodzi mi o koło zębate z-23, osadzone na samej górze wałka pośredniego, wcześniej miałem odwrotnie włożone i wycięło mi zęby na trybie zdawczym do połowy Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz WSK
Poziom 72



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)

PostWysłany: Pon 17:45, 15 Cze 2009    Temat postu:

skoro wycięło Ci zęby to wymień go, najlepiej juz ten z-23 bo pewnie też go siekło.chyba że nie to zostaw Razz
na automacie biegów zwróć też uwage na ten motylek, czy nie lata za bardzo i czy nie jest wytarty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dragonis31
Poziom 10



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 6:56, 16 Cze 2009    Temat postu:

wszystko się trzyma mocno i dobrze Razz

Dobiłem wczoraj ten bolec który dociska śrut.

Po Z-23 nawet nie widać że zjechała tryb Razz

Koła zębate też prawie jak nowe Razz

Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin