Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Sob 13:09, 23 Lut 2013 Temat postu: Różne skrzynie |
|
|
Witam serdecznie! Pytam z ciekawości- czy skrzynie biegów w WSK 125 (wszystkie modele) różniły się czymś na przełomie lat? Pytam, ponieważ normalnie do czynienia miałem ze skrzyniami biegów z kołami zębatymi i wałkiem zdawczym z trzema kłami sprzęgła kłowego (po trzy na zębatkę), a ostatnio natknąłem się na allegro na skrzynię (niby od WSK/WFM 125) z tymi zębatkami, ale po pięć kłów. To normalne czy ktoś sobie w balona leci?
PZDR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Maati9812
Poziom 26
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce/Gnojnica
|
Wysłany: Sob 13:10, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Byly 2 rodzaje skrzyń, na 3 kły i na 5.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Sob 13:12, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki Maati9812 a w jakich modelach były po 3 a w jakich po 5?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maati9812
Poziom 26
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce/Gnojnica
|
Wysłany: Sob 16:18, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Na 5 były w starszych modelach jak się nie myylę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 19:19, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zgadza się występowały w starszych ale przeważnie w WFM .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JumpStyl3r
Poziom 18
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Sob 20:16, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Też sie kiedyś zastanawiałem nad tym. Bo miałem troche tych części ze skrzyn. Poza tym to chyba zero róznic było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Sob 21:57, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie, to jest jakaś różnica pomiędzy takimi skrzyniami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Sob 22:43, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jest drobna różnica w przełożeniach 1 biegu,nastepnie 3 kły zamiast 5-ciu,a spotkałem się również z dwoma rożnymi średnicami wałka glównego w miejscu gdzie przychodzi tryb zdawczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Sob 23:08, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
A ta średnica wałka głównego ma jakiś wpływ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maati9812
Poziom 26
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce/Gnojnica
|
Wysłany: Nie 0:59, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, miały 13mm lub 12mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Nie 13:08, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No tak, ale czy ma jakiś wpływ na jazdę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 14:26, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Taki że jak na wałek główny 12 mm zalożysz wałek zdawczy co powinien być na wałku głównym 13 mm to daleko nie zajedziesz bo luz przyczyni się do szybkiego zużycia zębów na kole pośrednim i wałku zdawczym .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Nie 19:55, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba się nie rozumiemy chodzi mi o to czy jest jakaś wyczuwalna różnica pomiędzy tymi dwoma skrzyniami? Oczywiście nie licząc tego, że mają różną ilość kłów i średnicę wałka głównego, bo to już wiemy. Chodzi o różnicę podczas jazdy- wyczuwalna czy raczej pod tym względem są takie same?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Nie 21:55, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Nie pamiętam kto, ale prawdopodobnie Tyranus zrobił bardzo dobre opracowanie o skrzyniach biegów prędkości i obliczaniu jej dla WSK z uwzględnieniem przełożenia - poszukaj tam tych informacji - jak pisze Dyziek różnica jest przy 1 biegu, ale nie wiem czy jest dłuższy czy krótszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Pon 8:24, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Różnica w jeździe jest raczej niewyczuwalna,a autorem opracowania o przełożeniach był Rino
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|