Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nonameq
Poziom 5
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: BYTOM
|
Wysłany: Wto 17:03, 28 Gru 2010 Temat postu: SKŁADANIE SILNIKA |
|
|
Witam szukałem po forum, na google i gdzie tylko sie dało ale nie moge znaleźć dokładnego opisu jak poskładać silnik WSK 125, owszem znalazło sie kilka takich opisów ale zdięcia juz wygasły a opis sie właśnie do nich odnosił.
mam wielką prośbę aby któs to odświezył albo podał jakiegoś linka moze coś przeoczyłem.
Mam cały silnik rozebrany w mak, poczyszczony, nowe czesci ALE NIE WIEM JAK SIE DO TEGO ZABRAĆ
z góry dzięki i POZDRAWIAM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
daderga
Poziom 15
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 23:33, 01 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
to tak najpierw wbij łożyska i siemringi w gniazda karterów w karter lewy od strony sprzęgła od środka idzie łożysko po środku siemering i łożysko a od strony magneta łożysko łożysko simering
2 rzecza jest przykręcenie automatu do biegów jeśli go odkręciłeś na tych 2 śrubkach
3 rzecz złóż skrzynie czyli najpierw wbij ten wałek długi w gniazdo i potem według scheamtu odopowiedniu nałóż koła koło środkowe na wałku pośrenim musi zazębiać sięz tym na wałku głównym i wchodzić w ten motylek od automatu do zmiany biegów
i ostatnia rzecza włóż wał w lewy karter nałóż uszczelke silikon idopasuj 2 karter przykręć śróby i silnik złożony sprzęgło i iskrownik robisz puźniej
o zapomnialem i włóż tą dzwignie od zmiany biegów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adimen2007
Poziom 41
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 0:20, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
„ Proście, a będzie wam dane, szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam. Każdy bowiem, kto prosi, otrzymuje, a kto szuka, znajduje, a kto kołacze, temu otworzą."(Ew. Mat. 7:7).
http://www.wskonline.fora.pl/inne,100/generalny-remont-silnika,2809.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adimen2007 dnia Nie 0:21, 02 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Nie 15:10, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Rozj....eś mnie tym cytatem z Ewangelii, dobry jesteś, ludzie jeżdżący motorami i cytujący Biblię- to mi się widzi. Oby tak dalej.
Wracając do Twojego pytania na temat wałków kopniaka (ostatni post Twojego linku), w 125 i 175 były montowane różne długości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adimen2007
Poziom 41
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 17:27, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
rino dobrze mówi. Poniżej zamieszczam linki z wałkiem od WSK 125 i 175
WSK 125 [link widoczny dla zalogowanych]
WSK 175 [link widoczny dla zalogowanych]
Są równiesz podane wymiary i średnice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nonameq
Poziom 5
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: BYTOM
|
Wysłany: Nie 18:10, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze takie pytanie jest tam taki jezyczek ktory wchodzi na koło zebate i nim przesówa jednak nie jest on symetryczny i tu pytanie czy jest juz wyrobiony czy jednak ma znaczenie która srona jest załozony. Zaznaczam ze przed remontem wyskakiwała 2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adimen2007
Poziom 41
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 18:13, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Czy to ten języczek;/
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Nie 18:17, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Koledze chodzi pewnie o wodzik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nonameq
Poziom 5
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: BYTOM
|
Wysłany: Nie 18:22, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
tak adimen2007. Obraca sie tak ze mozna dać go w 2 pozycjach na koło zebate przesówane z-28
i jeszcze jedno pytanko przy okazji została mi podkładka coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
z tym ze na zdawczy ma za małą średnice wewnetrzną i nigdzie jej nie moge przypasować
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nonameq dnia Nie 18:29, 02 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
daderga
Poziom 15
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 18:36, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
pewnie kupiłeś to nowe dziadostwo rzmeiosło i wymień automat jak ci wyskakiwała 2 bo to zapewne przez ten obracający się motylek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nonameq
Poziom 5
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: BYTOM
|
Wysłany: Nie 18:47, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
hehe zadnego rzemiosła nie kupowałem, kiedyś kupiłem cylinder ,tłok cały zestaw i od tamtej pory juz podziękowałem. A co do motylka to pod spodem jest ta kulka ze sprezynka naciągnowłem ja troszke i ten bolec podbiłem do góry bo bardzo luźno chodziło ale czy tylko to moze być przyczyną? jedynie ten " jezyczek" jest nie symetryczny a nie mam pojecia jak wygląda nowy a poza tym wszystko jest OK zadne tryba nie sa wytarte itp. jedynie na na tulejkach we karterach był minimalny luz ale juz zlikwidowany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koron4
Poziom 20
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 19:36, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ta podkładka idzie na wałek główny, lub jak wolisz tak jakby wewnątrz trybu zdawczego, a wodzik poznasz czy jest już zbyt wyrobiony po tym jak wygląda, będzie miał ślad półokrągły od trybu(dość głęboki), jeśli natomiast ma luzy to albo nowy automat albo sprubować zaklepać ponownie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nonameq
Poziom 5
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: BYTOM
|
Wysłany: Nie 20:29, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówisz koron4 wodzik ma półokrągły ślad ale tylko ślad dosłownie nie jest wytarty faktycznie go z tyłu doklepałem i jest OK
ale co to tej podkładki to tak, wymiary wew. to 17mm a zew. 25mm tak samo jak wewnetrzny pierścień łozyska na wał, jest na 3mm szeroka i z jednej strony na wewnętrznej krawedzi jest ścięta dokładnie taka sama jak na wałek zdawczy tylko ze większa nie mam pojęcia z czego moze być, mam przed sobą częsci tylko z samego silnika i nigdzie nie moge tego przypasowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koron4
Poziom 20
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 10:27, 03 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
nonameq napisał: | Tak jak mówisz koron4 wodzik ma półokrągły ślad ale tylko ślad dosłownie nie jest wytarty faktycznie go z tyłu doklepałem i jest OK
ale co to tej podkładki to tak, wymiary wew. to 17mm a zew. 25mm tak samo jak wewnetrzny pierścień łozyska na wał, jest na 3mm szeroka i z jednej strony na wewnętrznej krawedzi jest ścięta dokładnie taka sama jak na wałek zdawczy tylko ze większa nie mam pojęcia z czego moze być, mam przed sobą częsci tylko z samego silnika i nigdzie nie moge tego przypasowac |
Jeśli jest to tylko ślad to ok nie martw się tym bedzie chodził dobrze, a ta podkładka faktycznie nie jest takich wymiarów jak ta pod wałek główny podana przez Ciebie w linku powyżej, i tak - jeśli silnik byl wcześniej rozbierany to może ktoś zastosował to w celu żeby np. biegi nie wyskakiwały szczególnie 3(stosuje się taki zabieg,ale o średnicy takiej jak wałek i wcięcie w trybie zdawczym), może ktoś poprostu miał tylko to pod ręką, kiedyś stosowano różne patenty...choć teraz niektórym też nie brakuje finezji...
Ja na twoim miejscu zrobiłbym tak jak to wynika ze schematu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez koron4 dnia Pon 10:30, 03 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafike34
Poziom 8
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 22:54, 10 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ta podkładka która ci została powinna być na WALE GŁÓWNYM tą zaokrągloną do trybu a tą płaską do wałka zdawczego nakładasz ja na wał a pozniej zakladasz wałek zdawczy. Jest ona by utrzymać dystans od wałka zdawczego do tych zębów na wale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 8:14, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam. Ja również składam swój silnik i w prawej pokrywie znalazłem coś niepokojącego. Mianowicie wyrobione gniazdo od wałka pośredniego.
Zerknijcie sami:
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprawdzałem jak zachowuje się wałek po założeniu lewej połówki i nie lata on na boki ale boję się że pod obciążeniem jak będzie cała skrzynia złożona może to wylecieć.
Czy może to tulejkę wkleić na tym kleju wysokotemperaturowym do połówek ?
Dodam, że uszkodzeniu uległy zęby na trybie zdawczym oraz ta zębatka która zazębia się z trybem zdawczym.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Śro 15:42, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jak masz drugą tulejkę w idealnym stanie to możesz zamontować ja w karter za pośrednictwem dobrego kleju do metalu (np. loctite), wklej ją podczas montażu silnika, tak by została odpowiednio ustalona względem karteru przez wałek.
Inna opcja to chyba tylko zmiana karterów.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 16:05, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No to już mówię jak to wygląda. Jak zamontuję tulejkę i do niej wałek i złożę kartery to nie ma żadnych luzów tylko to gniazdo jest rozszczepione tak ujmę to "powierzchownie" ale boję się, że podczas obciążenia i pracy silnika tam może się coś stać.
A może to zegnę do kupy a tulejkę wkleję na tym kleju do połówek ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Śro 20:17, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Co za klej masz?
Jak zegniesz to całkiem to odpadnie, jak jest tak jak mówisz to ja bym to skleił jak pisałem i się nie obawiał że podczas pracy się rozleci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 22:14, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jakiś specjalny do połówek wysokotemperaturowy , taki czerwony.
Już wkleiłem tą tulejkę w to gniazdo i jutro będę składał skrzynię zobaczę co z tego będzie.
A powiedzcie mi w lewym karterze ma być umiejscowiony simmering - łozysko - łożysko czy jakoś inaczej ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Śro 23:44, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
1.W lewym karterze ma być łozysko->simering->łozysko
2.To niestety nie klej-to silikon
3.Zastosuj klej epoksydowy wysokotemperaturowy typu "płynny metal",a najlepiej wymień kartery,bo jakoś mi się to nie widzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 8:07, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
no to niestety lipa, bo ja nabiłem w lewym karterze tak samo jak w prawym a teraz to nie bardzo da się jakoś wybić bez uszczerbku. Można tak zostawić ?
Mam drugi sprawny karter i chyba wymienię go na ten dobry tylko muszę jakoś przełożyć łożyska a nie wiem czy temu podołam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Czw 16:44, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jak masz sprawne kartery to zakładaj bez zastanowienia.Co do wyciągania łożysk-połóż katery na płycie pieca/kuchence elektrycznej,aluminium ma większą rozszerzalność cieplną niż stal,łożyska same powypadają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 15:16, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A jeszcze jedno pytanko koledzy. Widzę wiele opisów silników gdzie pisze, że "pali na dotyk" , "pali od kopa". Moja niestety czegoś takiego nie ma. Nie wiecie co jest potrzebne oprócz poprawnie ustawionego zapłonu + gaźnika aby silnik bezproblemowo zapalił "od kopa" ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Wto 15:41, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Odpowiednia kompresja,szczelna skrzynia korbowa,ogólnie szczelny cały silnik,brak przedmuchów itd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|