Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
joggi
Poziom 26
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Nie 9:51, 19 Sie 2007 Temat postu: SKŁADANIE SKRZYNI BIEGÓW - PRZECZYTAJ ZANIM COŚ NAPISZESZ!!! |
|
|
Witam. Postanowiłem zrobić opis wraz ze zdjęciami prawidłowego składania skrzyni biegów motocykla WSK 125.
BUDOWA:
[link widoczny dla zalogowanych]
1. Wałek główny.
2. Wałek pośredni.
3. Wałek mechanizmu zmiany biegów.
4. Koło zębate z=23. (osadzone na wałku pośrednim)
5. Koło zębate z=28 wraz z kłami sprzęgła. (osadzone na wałku pośrednim)
6. Koło zębate z=35. (osadzone na wałku pośrednim)
7. Koło zębate z=22. (osadzone na wałku głównym)
8. Łożysko 6202 (osadzone na wałku głównym)
9. Tulejki mosiężne. (osadzone w karterach)
10. Podkładka dystansowa. (osadzona na wałku głównym)
[link widoczny dla zalogowanych]
Tryb zdawczy osadzony na wałku głównym, po jego zewnętrznej stronie mocujemy zębatkę napędową. Między trybem zdawczym, a zębatką napędową znajdują się łożysko i simmering (wewnątrz karteru)oraz tuleja dystansująca , na ktorej opiera się ów koło zębate napędowe ( zębatka naędowowa).
[link widoczny dla zalogowanych]
Mechanizm, którego zadaniem jest przesuwanie kół kłowych skrzyni biegów. Mechanizmem tym sterujemy za pomocą wałka, do którego jest przymocowana dźwignia zmiany biegów. Mechanizm ten przykręcony jest 2 śrubami do karteru. ŚRUBY NALEŻY DOBRZE ZAKLEPAĆ ODPOWIEDNIMI PODKŁADKAMI!!!
"Motylek" ma u dołu 4 wyżłobienia (3 biegi i luz). Mechanizm ten porusza się na śrucie osadzonym na sprężynie, a ta z kolei na czopku wbitym w karter. Przy składaniu silnika można ten czopek wybić i lekko posmarować silikonem, ponieważ z tego miejscami czasami można zaobserwować delikatne puszczanie oleju na zewnątrz.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wałek główny.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wałek pośredni.
NALEŻY PAMIĘTAĆ, ABY KOŁO ZĘBATE z=23 BYŁO ZAŁOŻONE STRONĄ WYTOCZONĄ NA ZEWNĄTRZ.
RÓWNIEŻ NALEŻY PAMIĘTAĆ, ABY KOŁO ZĘBATE z=35 BYŁO ZAŁOŻONE STRONĄ WYTOCZONĄ NA ZEWNĄTRZ - W INNYM WYPADKU BRAK PIERWSZEGO BIEGU.
TERAZ SKŁADANIE:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wałek główny wbijamy w gniazdo karteru tak jak na foto powyżej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Musimy pamiętać o włożeniu mosiężnych tulejek w gniazda obu karterów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz musimy koło zębate z=35 położyć na tę mosiężną tulejkę lewego karteru, tak aby otwór na kole pokrywał się z otworem na tulejce.
Przypominam jeszcze raz - TO KOŁO KŁADZIEMY STRONĄ WYTOCZONĄ DO ZEWNĄTRZ ( TAK JAK NA FOTO) W INNYM PRZYPADKU BĘDZIE BRAK PIERWSZEGO BIEGU !!!
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz w 2 paluchy bierzemy koło zębate z=28 i wkładamy tak, ABY MIĘDZY WODZIKI TEGO KOŁO WSZEDŁ ZABIERAK MECHANIZMU PRZESUWAJĄCEGO KOŁA - W INNYM PRZYPADKU BRAK BIEGÓW!!!
[link widoczny dla zalogowanych]
Jednocześnie dbamy o to, ABY WODZIK KOŁA ZĘBATEGO z=22 ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA WAŁKU GŁÓWNYM WSZEDŁ MIĘDZY WODZIKI KOŁA ZĘBATEGO z=28 ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA WAŁKU POŚREDNIM.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeżeli już tak to wszystko ustawimy to możemy włożyć od góry wałek pośredni . Wkładamy go przez koło zębate z=28 kolejno koło zębate z=35 do mosiężnej tulejki. Na foto widoczne jest także koło zębate z=23 na wałku pośrednim, ponieważ już wcześniej miałem je nasadzone na wałek.
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz na wałek główny wkładamy podkładkę dystansowa (wytoczoną stroną w kierunku wałka zdawczego). Bez tej podkładki skrzynia również prawidłowo funkcjonuje, ale jeżeli jest to lepiej założyć.
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz pozostało nam założenie wodzika mechanizmu zmiany biegów. Wkładamy go od środka lewego karteru. Na foto jest ustawiony 3 bieg, a więc najwyższe położenie, czyli ma być ustawiony w stosunku do "motylka" tak jak na foto.
Post został pochwalony 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
z-tomek
Poziom 33
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: S*e*a*z
|
Wysłany: Pon 9:18, 20 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Dobry pomysł z tym opisem
Teraz skończą się pytanie jak złoży skrzynie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu
Poziom 28
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Korniaktów
|
Wysłany: Wto 9:52, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
joggi super!!
To już niepierwszy taki opis, sprzęgło, teraz skrzynia. Super podoba mi się to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHAŁ90
Poziom 60
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Z FABRYKI
|
Wysłany: Wto 11:48, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
NIEŹLE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek
Poziom 8
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 13:28, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
dobry pomysł i jeszcze lepsze wykonanie gratki jeszcze przydało by się takie coś tylko że do trophy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
_Mateusz_
Poziom 17
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 11:13, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Niestety cieżko mi jest wszystkiego dojsc, wrzuce fote mojej skrzyni i powiedzcie mi czy dobrze [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
joggi
Poziom 26
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Nie 12:58, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Wygląda ok. Ale zobacz jeszcze tą zębatkę z=35, bo wazne jest aby była dobrze włozona - tą taką wytoczona stroną do karteru. Inaczej kły sprzęgłowe na zębatce z=28 nie wejdą w otwory na zębatce z=35 i będzie brak pierwszego biegu.
To nie jest temat na rozw. problemów,.Zamykam,
moderator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bajerant
Poziom 15
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 21:36, 27 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
popiertam ten opis!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|