Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daderga
Poziom 15
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 23:08, 02 Mar 2011 Temat postu: Śrubki autamat do biegów |
|
|
Robię remont silnika i już składam, tylko miałem strasznie wyrobione te śruby od automatu do biegów, nie dało się dokręcić, i pojechałem do kostoramu kupiłem 25 mm, a tamte to chyba 20 mm
ale takich nie było, no i wczoraj dokręcam automat a tu nagle ułamała się główka śróby i została w karterze.
Próbowałem rozwiercić, ale złamałem tylko 2 wiertła, dodam że jest to nowy karter.
Macie może jakieś pomysły. ?
I drugie pytanie to jak ciężko ma chodzić automat do biegów, bo nie wiem jak wbić ten czop w karter. Bo już pare razy jak mocniej dźwignie cisnolem, to wypadla kulka bokiem, bo słabo dosikał, a nie chciałbym żeby p ozłożeniu to się stało.
Proszę o pomoc pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Śro 23:22, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Biegi mają się przełączać pewnie,ale tym samym lekko i płynnie-z kliknięciem.A co do karteru to naprawdę współczuję,jedyne co możesz zrobić,to kupić lepsze wiertło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Czw 0:17, 03 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Użyj na tyle krótkiego wiertła co długość tej śrubki co została w karterze, bo jak długie wiertło to zawsze pęknie jak przegniesz trochę (zawsze może się zdarzyć). Wiertło kup cieńsze o połowę co średnica śruby, dokładnie nawierć centralnie śrubę (na punktuj to będzie łatwiej zacząć), wierć dość wolnymi obrotami bardzo dokładnie by nie zboczyć i uszkodzić gwintu. W powstały otwór wsadź odpowiedniego rozmiaru płaski wkrętak i spróbuj wykręcić pozostałość.
Jak to nie przyniesie efektu to będziesz zmuszony rozwiercić otwór wiertłem średnicy śruby i nagwintować na większy rozmiar (nie wiem czy jest tam dość miejsca na większą śrubę, zapodaj fotkę jak możesz).
Na przyszłość jak wkręcasz śruby to najpierw sprawdź jak długa ma być (zmierz suwmiarką, gwoździem czy czymkolwiek, na oko głębokość, sprawdź na pusto dokąd wkręca się śruba).
Jak skracasz zbyt długie śruby to najpierw nakręć nań nakrętkę, by po oderznięciu odkręcając nakrętkę ta poprawiła początek gwintu (będziesz miał łatwo załapać śrubą w gwint, nie uszkodzisz gwintu danego elementu, o co łatwo w aluminiowym karterze).
Co do biegów to może chodzą ciężko bo automat chodzi na sucho, nasmaruj dla sprawdzenia wszystkie ruchome elementy smarem.
Opisz dokładnie w którym miejscu pojawia się opór.
Zapodaj fotki bo nie mam pod ręką rozłożonego silnika, a pierwsze objawy sklerozy dają się we znaki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Czw 8:23, 03 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
W razie czego na przegwintowanie na M8 raczej nie starczy materiału...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Czw 22:01, 03 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Tam jest M6 czy M5?
No to na M7 może jest dość miejsca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Czw 23:57, 03 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jest M6,na M7 rzeczywiście powinno starczyć materiału bo to tylko 0,5mm na strone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 19:17, 04 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kupileś pewnie dupne śrubu (za miekkie, teraz widziałem nawet twartosci 4.8 ) i kazdy dzieciak to ukręci, nie mowiac jak ktos ma troche pary w reku .
Srube postaraj sie rozwierscic , powinno sie udać sposobem jak rino pisze.
Jesli bys gwintował na M7, to nie rozwiercaj niczym otworu po M6.
A automat na sucho jak sprawdzasz będzie chodził cieżej bo nie masz oleju. Wiec jesli na sucho ustaiwsz tak, że bedzie ręką lekko pykał to sporo za luźno będzie ( przelaczasz poźniej w oleju oraz nogą ). Kołek ma być wbity tak głeboko , aby kulka schowałą sie cala i lekko wystawala w nanciecie automatu. Ręką nie będzie łątwe do przełaczenia wtedy (na sucho).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mundy dnia Pią 19:18, 04 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
daderga
Poziom 15
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 18:22, 05 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
dzięki za rady chłopaki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |