Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
panas
Poziom 5
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 8:19, 15 Maj 2011 Temat postu: tryb zdawczy zablokowany |
|
|
Witam
Składam silnik po wymianie łożysk i mam następujący problem
Po złożeniu karterów biegi na sucho ładnie wchodzą lecz tryb zdawczy jest sztywny tzn. nie mogę obrócić zębatką .
Dodam że jak mam szparę pomiędzy karterami około 5mm do zębatką idzie kręcić a jak skręcę kartery to zębatka jest zablokowana.
Nie wiem czy tak jest dobrze ponieważ myślę że zębatka powinna na luzie się kręcić.
Proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez panas dnia Nie 8:19, 15 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dominic
Poziom 11
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Alwernia-Okolice Krakowa
|
Wysłany: Nie 8:59, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Może gdy składałeś silnik, coś Ci go chwyciło w silniku? A może poprostu masz wbity bieg, i nie możesz obrócić? Najlepiej rozpołów, i zobacz czy wszystko jest OK :
Powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Nie 10:57, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Obstawiam albo o jedną podkładke regulacyjną za dużo,albo skrzywiony wałek główny skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Nie 12:50, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Może założyłeś tą tulejkę, która idzie na zewnątrz trybu zdawczego - między karter, a zebatkę, do środka skrzyni i wtedy może tak być - składałem kiedyś skrzynie według schematu i taki błąd zrobiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
panas
Poziom 5
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 13:30, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam
Założyłem sam wałek pośredni i złożyłem kartery znowu to samo coś blokuje i nie idzie obracać wałkiem
tieści -czy masz na myśli tulejkę brązową .
Ja wcisnąłem ją od wewnątrz w karterze -zrobiłem dobrze ? czy może powinna być od strony zewnętrznej przy zębatce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Nie 14:48, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Tulejka powinna być wcisnięta wewnątrz wałka zdawczego i wspołpracować z wałkiem głównym skrzyni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
panas
Poziom 5
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 15:46, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem
Tulejka brązowa jest wciśnięta w karter (nie wiem od której strony od środka silnika czy od zewnątrz).
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Nie 16:31, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Przecież tryb zdawczy jest łozyskowany w karterze łożyskiem kulkowym 6004,zaś na wałku głównym na panewce.Jeśli chodzi o tulejkę nachodzącą od zewnątrz na wałek zdawczy to montuje się ja na samym końcu z zewnątrz,najpierw tryb zdawczy,podkładka,łozysko i na koniec ta tulejka,ona współpracuje z uszczelniaczem
EDIT-doczytałem,że chodzi ci o tulejke wałka pośredniego-ma byc ona po prostu włożona od wewnątrz w karter.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dyziek dnia Nie 16:32, 15 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiesci
Poziom 51
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FWS
|
Wysłany: Nie 17:22, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Troche sie nie dogadaliśmy
Skoro na samym wałku pośrednim też się blokuje to coś masz nie tak złożone - posmaruj wałek zdawczy (jego zebatkę) np sylikonem potem złóż i zobacz o co to haczy przy próbie obrotu
Może masz wałki od innej skrzyni, albo nie pasują w te tulejki z brązu ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
brackyy
Poziom 7
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 14:42, 16 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A wymieniałeś może tulejki (łożyska) wałka pośredniego? Ostatnio miałem tak, że po wymianie tych właśnie łożysk okazało się, że ich kołnieże (które są od wewnnątrz karterów) są grubsze niż w oryginale. Powoduje to, że po ściśnięciu karterów ściśnięty jest też wałek pośredni, który, jak dobrze pamiętam przenosi napęd na tryb zdawczy. Jeśli po założeniu uszczelki między kartery dalej będzie trzymać, musiałbyś troszkę zfrezować te kołnieże tulejek brązowych. Ale zanim zaczniesz cokolwiek freozować upewnij się, że to ten powód.. Zobacz przy jakiej minimalnej odległości między karterami zaczyna blokować tryb.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
panas
Poziom 5
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 19:23, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam
Problem rozwiązany
Okazało się że blokował wałek pośredni -wymieniałem na nim łożyska i łożusko które wchodzi w lewy karter było zbyt mało wciśnięte przez co ściskając kartery blokowałem wałek pośedni a w konsekwencji czego zablokowany miałem tryb zdawczy..
Dziekuję za pomoc
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 18:54, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
na wałku pośrednim nie ma łożysk, są tulejki brązowe...a łożyska są tylko na wałku głównym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Sob 18:58, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Tulejka z brązu to też łożysko-tylko slizgowe,a nie toczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|