Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

tryb zdawczy zablokowany

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panas
Poziom 5



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 8:19, 15 Maj 2011    Temat postu: tryb zdawczy zablokowany

Witam


Składam silnik po wymianie łożysk i mam następujący problem

Po złożeniu karterów biegi na sucho ładnie wchodzą lecz tryb zdawczy jest sztywny tzn. nie mogę obrócić zębatką .
Dodam że jak mam szparę pomiędzy karterami około 5mm do zębatką idzie kręcić a jak skręcę kartery to zębatka jest zablokowana.


Nie wiem czy tak jest dobrze ponieważ myślę że zębatka powinna na luzie się kręcić.


Proszę o pomoc


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez panas dnia Nie 8:19, 15 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dominic
Poziom 11



Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Alwernia-Okolice Krakowa

PostWysłany: Nie 8:59, 15 Maj 2011    Temat postu:

Może gdy składałeś silnik, coś Ci go chwyciło w silniku? A może poprostu masz wbity bieg, i nie możesz obrócić? Smile Najlepiej rozpołów, i zobacz czy wszystko jest OK :
Powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Nie 10:57, 15 Maj 2011    Temat postu:

Obstawiam albo o jedną podkładke regulacyjną za dużo,albo skrzywiony wałek główny skrzyni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tiesci
Poziom 51



Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FWS

PostWysłany: Nie 12:50, 15 Maj 2011    Temat postu:

Może założyłeś tą tulejkę, która idzie na zewnątrz trybu zdawczego - między karter, a zebatkę, do środka skrzyni i wtedy może tak być - składałem kiedyś skrzynie według schematu i taki błąd zrobiłem Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panas
Poziom 5



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 13:30, 15 Maj 2011    Temat postu:

Witam

Założyłem sam wałek pośredni i złożyłem kartery znowu to samo coś blokuje i nie idzie obracać wałkiem

tieści -czy masz na myśli tulejkę brązową .
Ja wcisnąłem ją od wewnątrz w karterze -zrobiłem dobrze ? czy może powinna być od strony zewnętrznej przy zębatce?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Nie 14:48, 15 Maj 2011    Temat postu:

Tulejka powinna być wcisnięta wewnątrz wałka zdawczego i wspołpracować z wałkiem głównym skrzyni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panas
Poziom 5



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 15:46, 15 Maj 2011    Temat postu:

Nie rozumiem



Tulejka brązowa jest wciśnięta w karter (nie wiem od której strony od środka silnika czy od zewnątrz).

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Nie 16:31, 15 Maj 2011    Temat postu:

Przecież tryb zdawczy jest łozyskowany w karterze łożyskiem kulkowym 6004,zaś na wałku głównym na panewce.Jeśli chodzi o tulejkę nachodzącą od zewnątrz na wałek zdawczy to montuje się ja na samym końcu z zewnątrz,najpierw tryb zdawczy,podkładka,łozysko i na koniec ta tulejka,ona współpracuje z uszczelniaczem

EDIT-doczytałem,że chodzi ci o tulejke wałka pośredniego-ma byc ona po prostu włożona od wewnątrz w karter.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dyziek dnia Nie 16:32, 15 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tiesci
Poziom 51



Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FWS

PostWysłany: Nie 17:22, 15 Maj 2011    Temat postu:

Troche sie nie dogadaliśmy Wink

Skoro na samym wałku pośrednim też się blokuje to coś masz nie tak złożone - posmaruj wałek zdawczy (jego zebatkę) np sylikonem potem złóż i zobacz o co to haczy przy próbie obrotu

Może masz wałki od innej skrzyni, albo nie pasują w te tulejki z brązu ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brackyy
Poziom 7



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon 14:42, 16 Maj 2011    Temat postu:

A wymieniałeś może tulejki (łożyska) wałka pośredniego? Ostatnio miałem tak, że po wymianie tych właśnie łożysk okazało się, że ich kołnieże (które są od wewnnątrz karterów) są grubsze niż w oryginale. Powoduje to, że po ściśnięciu karterów ściśnięty jest też wałek pośredni, który, jak dobrze pamiętam przenosi napęd na tryb zdawczy. Jeśli po założeniu uszczelki między kartery dalej będzie trzymać, musiałbyś troszkę zfrezować te kołnieże tulejek brązowych. Ale zanim zaczniesz cokolwiek freozować upewnij się, że to ten powód.. Zobacz przy jakiej minimalnej odległości między karterami zaczyna blokować tryb.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
panas
Poziom 5



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 19:23, 17 Maj 2011    Temat postu:

Witam

Problem rozwiązany

Okazało się że blokował wałek pośredni -wymieniałem na nim łożyska i łożusko które wchodzi w lewy karter było zbyt mało wciśnięte przez co ściskając kartery blokowałem wałek pośedni a w konsekwencji czego zablokowany miałem tryb zdawczy..



Dziekuję za pomoc


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz.eM.Moto.2
Poziom 13



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 18:54, 28 Maj 2011    Temat postu:

na wałku pośrednim nie ma łożysk, są tulejki brązowe...a łożyska są tylko na wałku głównym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Sob 18:58, 28 Maj 2011    Temat postu:

Tulejka z brązu to też łożysko-tylko slizgowe,a nie toczne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin