Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil433
Poziom 2
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Złota
|
Wysłany: Pią 19:43, 03 Maj 2013 Temat postu: Wyskakuje 1 i 3 bieg |
|
|
Witam.
Mianowicie mam trójkołowca zrobionego na ramie wfm z silnikiem wsk 125 i wybija mi pierwszy i trzeci bieg. Silnik rozbierałem wszystko jest idealne no kilka rzeczy brakowało takiej jak podkładki dystansowej wiec ją założyłem i dalej wybijało i nie wiem o co chodzi co może być tego przyczyną i chciał bym was się zapytać bo ja przypuszczam na sprężynę, która wypycha tego śruta do blokowania wybieraka czy jeżeli ona jest słaba to może wybijać biegi a jeżeli nie przez to co by to było innego.
Proszę o w miarę celne uwagi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Pią 20:57, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze pójdziesz do piekła za takie chamskie przeróbki ramy WFM w trójkołowca, a po drugie to może być luz na wodziku zmieniacza, miałem dokładnie ten sam problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil433
Poziom 2
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Złota
|
Wysłany: Pią 21:33, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nie pójdę do piekła bo to nie ja przerabiałem rame a z tym wodzikiem to sprawdze i dam odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Pią 22:01, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
W takim razie zwracam honor miałem dokładnie taki sam problem, jak się potem okazało był to jebucki luz na wodziku, przez to wypadała i jedynka i trójka. To jak Ty sprawdzałeś, że twierdzisz, że w silniku wszystko idealne, a zapewne luz na wodziku jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek97
Poziom 21
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: Sob 20:28, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
a tak żeby nie zakładać nowego tematu, problem wyskakującego drugiego biegu czym jest powodowany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 21:39, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Np : brakiem podkładki pomiędzy wałkiem zdawczym a głównym lub gdy jest ona za cienka .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek2874
Poziom 17
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 23:04, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kazdy sie uparl ze jak cos ze skrzynia jest nie tak to wina jest brakujacej podkladki dystansowej. Jak jej nazwa wskazuje jest to podkladka dystansujaca skrzynie a zatem jest wymagana tylko wtedy gdy jest luz wzdłużny na walku głównym. Jezeli taki nie wystepuje to jest ona zbędna. Najczestszym powodem wyskakujacych biegów sa wyrobione sprzęgła kłowe trybów poszczególnych przełorzeń. Sa to te kly wystajace z trybów, nie mylic z zębami. Aby spelnialy swoja role musza byc pod odpowiednim kątem, zeby dobrze sie zazebialy z drugim trybem. Nie trzeba ich wymieniac na nowe, czasami wystarczy lekko szlifierką poprawic kąty, lecz nalezy wszstkie po równo zebrac i uwazac zeby nie przegrzac trybu bo wówczas straci swoja twardosc. Mam nadzieje ze moje wypociny zaprzestana powstawaniu nowych tematów pt: wyskakujace biegi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 9:24, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kły to druga sprawa ale bez tej podkładki luz wzdłóżny pomiędzy wałkami będzie zawsze nawet w nowym silniku i dwójka bez niej będzie wyskakiwać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek2874
Poziom 17
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 10:29, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nie kazdy silnik bedzie mial luz, bo znam takie silniki które go nie mają. A jet to spowodowane tym że tryb zdawczy ma taką troszke wystającą tą tulejke co jest w środku. Po prostu wyszla jakas taka seria tych trybów troszke innych. Dlatego wczesniej nalezy skontrolowac dystansowanie skrzyni, bo jakis łebek usłyszy ze trzeba podkładke, załozy i silnik nie bedzie chciał sie ładnie złozyc to skreci na chama srubami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 16:26, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Rozebrałem ponad 20 silników i nie natrafiłem na taki wałek zawsze była konieczność montażu podkładki no ale jeśli twierdzisz że coś takiego było to mamy nową ciekawostkę o której zapewne wiele osób nie słyszało w ogóle .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Nie 22:17, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie, obydwaj macie 100-procentową rację, obydwie te kwestią mogą być powodem wyskakiwania biegów, raz podkładka, raz kły sprzęgłowe trybów, czasem nawet obydwie kwestie mogą wystąpić, więc tu raczej nie widzę problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek2874
Poziom 17
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 22:25, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jednym problemem moze byc sprezyna z kulka która trzyma aparat zmiany biegów w ookreslonej pozycji. Lecz jest to malo prawdopodobnne bo spelbia ona jedynie pomocnicza role, głównym elementem sa kly pod odpowiednim katem.
Jeszcze mozna do tego dolączyc tulejki karterów, jesli beda wyrobioone to tez walki moga nie pracowac rownolegle i w wyniku zmian swych pozycji biegi równiez mogą wyskakiwac.
Moim zdaniem skrzynia w rowerze jest taka prosta ze nie wiem po co jest wogóle dzial pt: skrzynia biegów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dyziek
Moderator
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Prudnik Opolskie
|
Wysłany: Pon 1:08, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tyranus-podkładka nie jest niezbędna,swój silnik mam ksiązkowo zdystansowany bez niej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pon 9:29, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
I nie było luzu pomiędzy wałkiem zdawczym a głównym ?
To dla mnie szok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maati9812
Poziom 26
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce/Gnojnica
|
Wysłany: Pon 13:53, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja też nie mam, jak jest dobrze osadzone łożysko i nie wyrobiony wałek główny to bedzie grało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Pon 16:31, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja też nie mam, śmiga aż miło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek2874
Poziom 17
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 18:17, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli tak jak mówiłem, nie wszędzie jest konieczność stosowania podkładki. W sumie to nie wiem nawet czy były one oryginalnie montowane, bo w większośći silników które rozbierałem jej nie było. Jak pojawiał sie luz to wtedy dopiero zakładałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
philzaw
Poziom 72
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warkały k. Olsztyna
|
Wysłany: Pon 21:24, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
A można ten luz jakoś "wyczaić" jeszcze zanim złożymy silnik? Czy trzeba silnik złożyć, sprawdzić luz i wtedy dopiero ewentualnie jeszcze raz go rozebrać i dać podkładkę. Bo tak to kurde trochę roboty i zachodu z tym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek2874
Poziom 17
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 21:52, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Po prostu składasz silnik bez wału, silikonu, uszczelek. Wałek główny dajesz bez łozyska, mierzysz łożysko i przykładasz wymiar do miejsca gdzie łozysko ma byc i wtedy ruszajac walkiem sprawdzasz ile ci zostaje wolnego miejsca. To wolnr miejsce to luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil433
Poziom 2
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Złota
|
Wysłany: Śro 22:14, 08 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
wiec panowie ja wrócę do mojego tematu wymieniłem sprężyna z kulka która trzyma aparat zmiany biegów i się poprawiło 1 nie wybija ale trójkę nadal tak samo i wodzik jest dobrze i nie wiem już co może być przyczyną tego zębatki są w dobrym stanie nie powiem ze w doskonałym bo nie sa nowe ale nie widać na nich zużycia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Śro 22:29, 08 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
W jakim stanie są kły wałka zdawczego i koła trzeciego biegu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maati9812
Poziom 26
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce/Gnojnica
|
Wysłany: Śro 23:43, 08 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kulka wodzika ma mieć 8mm, testowałem 6mm i 7mm efekty - zacinanie się biegów, wyskakujące biegi itp. Na śrucie 8mm jest jak najberdziej git, żadnych wypadających biegów itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil433
Poziom 2
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Złota
|
Wysłany: Sob 1:11, 11 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
dzieki panowie za odpowiedzi lecz juz zrobilem . bylo zadurze przełozenie na zebatkach i dlatego wybijało bieg niewiem dlaczego ale dalem na 2 łancuchu troche mniejsza zebatke i chodzi wiem ze to jest dziwne ale jest narazie ok tak wiec temat do zmkniecia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maritimo
Poziom 1
Dołączył: 31 Sie 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 11:34, 31 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Witaj!
czy podczas remontu sprawdzałeś stan poszczególnych częsci? Przyczyn może byc kilka (silnik S01!-Z3A Lux. Dotyczyć może zarówno zespołu zmieniacza biegów ( zniszcenie wielokarbu, skrzywienie kołka zabieraka, zniszcone zeby zabieraka zmieniacza), jak i tez luzów na wałkach, zużyciem wielowpustów pod kołem zębatym, wykruszenia zębów lub zuzycia kłów sprzęgła na czole koła zębatego lub samego wypracowania koła.
Na szczęscie rozłożenie tego silnika nie zabiera wiele czasu. Proponuję, aby ocenę części skrzyni dokonał doświadczony kolega lub warsztat.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vafaertes
Poziom 2
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 8:55, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Podobne problemy się zdarzają to pewnie wina smaru źle to zrobiłeś i nie ogarnałeś tego tematu i dlatego tak się stało.
______________
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vafaertes dnia Wto 8:14, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jishmi
Poziom 3
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 10:03, 01 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Akurat smar ma niewiele tu do rzeczy. Wygląda mi to na poważniejszą awarię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|