Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom125
Poziom 7
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kurów
|
Wysłany: Sob 14:38, 24 Gru 2011 Temat postu: Sprzęgło ciężko działa i ciągnie |
|
|
Mam taki problem w wsk 125 sprzęgło ciągnie i ciężko działa. Tarcze sprzęgłowe są nowe linka i ślimak nasmarowana popychacz sprzęgła długi jest też nowy olej lux 10 wymieniam go co sezon. kulka to co jest pomiędzy popychaczami jest wsadzona z łożyska bo to co powinna być zgubiła mi się a to co się znajduje w ślimaku jest orginalna. nie wiem co może być tego przyczyną. Proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Sob 15:53, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Masz zachowany luz na klamce sprzęgła 4 mm ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ginalski
Poziom 13
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 21:41, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Ja miałem taki przypadek że tarcze były trochę przydużawe, przez co się zacinały, i trzeba był je trochę pod szlifować. Spróbuj może to jest tą przyczyną Tylko, że ja w tym swoim s34 mam sprzęgło od WSK 175.
Ps. WESOŁYCH ŚWIĄT
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ginalski dnia Sob 21:44, 24 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom125
Poziom 7
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kurów
|
Wysłany: Nie 20:21, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
powiem ci tak że jak nacisne klamke to na początku mam luz 1mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom125
Poziom 7
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kurów
|
Wysłany: Nie 20:27, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
jak jade to biegi normalnie wchodzą tylko jak chce na luz wrzucić to ciężko jest wrzucić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Nie 21:09, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Zwiększ luz na klamce sprzęgła do 4 mm .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Nie 23:11, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Jak ma jakikolwiek luz na klamce to czy to jest 1mm czy 4mm to moim zdaniem bez różnicy jest, ma ten luz i sprzęgło jest ściśnięte przez sprężyny, zwiększenie luzu tylko spowoduje że będzie słabiej rozłączało tarcze, więc z przekładaniem biegów będzie miał tylko gorzej.
Znalezienie luzu jest problematyczne w sytuacji kiedy sprzęgło ciągnie choćby minimalnie (czyli po wciśnięciu klamki nie rozłącza do końca) lub z powodu zużycia niektórych elementów, ja bym się przyjrzał tej kulce co jest pomiędzy popychaczami, czy się nie zacina.
Niektóre skrzynie tak już maja że luz ciężko wrzucić na postoju (nie w wsk), problem może także stwarzać ten grzebień od zapinania biegów, mógł się wyrobić i słabo trzyma w pozycji "luz".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom125
Poziom 7
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kurów
|
Wysłany: Pon 15:37, 26 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Kulke pomiędzy popychaczami mam z łożyska ale chyba nie taki rozmiar co potrzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom125
Poziom 7
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kurów
|
Wysłany: Pon 15:40, 26 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
jak ktoś może to niech napisze jakie mogą być przyczyny mojej usterki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pon 16:20, 26 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli kulka jest za mała to może się blokować między popychaczami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom125
Poziom 7
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kurów
|
Wysłany: Pon 18:32, 26 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
jaki ma być rozmiar tej kulki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tyranus1
Poziom 75
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa
|
Wysłany: Pon 20:11, 26 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Nie powiem Ci dokładnie wymiaru ale ma wchodzić na styk w otwór wałka głównego . Oczywiście tak aby mogła się ona tam swobodnie przemieszczać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lysy
Poziom 29
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 16:14, 31 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Tak było odkad kupiles WSK czy po remoncie?
Moze byc jak wyzej już pisano ze tarcze troche niewymiarowe teraz wszystko robią tak ze poprawiac trzeba. Kulka lepsza bylaby taka hmmm "oryginalnych wymiarów" ale mysle że jak jest troszeczke mniejsza to nic nie skzodzi byle by nie była połowe mniejsza i nie na tyle duża zeby się zacinać w wałku. Jeśeli to ejst po remoncie a wczesniej było ok to sprawdź czy dobrze wszystko poskladane. Jeżeli było tak od kupna to moze za twarde sprezyny... Sprzeglo w WSK nie nalezy do najlzej chodzących ale nie chodzi tez ciezko, no i prawie nigdy nie wysprzegla tak zeby np stojąc na luzie z odpalonym silnikiem kiedy wrzucisz bieg i trzymasz sprzegło nie odczuc spadku obrotów czy też nawet zgaśnięcia bez dodania gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rino
Poziom 75
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CHAMSK
|
Wysłany: Nie 2:41, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Lysy napisał: | ... no i prawie nigdy nie wysprzegla tak zeby np stojąc na luzie z odpalonym silnikiem kiedy wrzucisz bieg i trzymasz sprzegło nie odczuc spadku obrotów czy też nawet zgaśnięcia bez dodania gazu. |
Co ty mówisz?
Jeśli podczas postoju wkładam bieg a spadają mi obroty na sprzęgle to albo silnik jest źle wyregulowany (zbyt małe obroty, zapłon, gaźnik) lub nie wysprzęgla do końca (regulacja, olej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom125
Poziom 7
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kurów
|
Wysłany: Nie 21:53, 08 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Tą kulke to chyba mam za małą bo jak się wrzuce drugi bieg i jest na niskich obrotach jak dam gazu to mam takie uczucie jakby się trochę sprzęgło ślizgało. Spróbuje zmienić kulkę na trochę większą i zmienię sprężynki sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nedertun
Poziom 1
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 9:49, 25 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Na początek polecam podkręcić linkę, bo może być za luźna i nie "wykorzystuje" sprzęgła do końca.
Jeżeli to nie pomoże, sprawdzić stan oleju, najlepiej wymienić i to na jakiś lepszy, bo LUX 10 to za komuny był lany do skrzyni i do paliwa, ano dlatego, że nic innego nie było dostępnego i wtedy nikt się takimi błahymi rzeczami jak ciągnące sprzęgło nie przejmował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dakerlan
Poziom 1
Dołączył: 10 Lut 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 10:26, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Może czas na nowe sprzęgło? Jak ciężko chodzi to może być objaw zużytego sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Karmel
Poziom 2
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 18:00, 11 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ale po co wymieniać od razu sprzęgło, jeżeli winny może być detal?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|