Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
davidd90
Poziom 29
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 11:52, 31 Gru 2006 Temat postu: Tarcze sprzęgłowe-> samoróbki? |
|
|
Mam takie pytanko. Robił ktoś tarcze sprzęgłowe? To znaczy czy ktoś wkładam w blachę jakieś korki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 23:19, 06 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Tego sie juz nie opłaca robić , Już czasy PGR-u dawno mineły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lysy
Poziom 29
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:54, 06 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
eh nowa tarcza kosztuje 4zł a jest ich trzy w 125 więc chyba lepiej wydać 12 zl i mieć zrobione jak potrzeba i sie nie męczyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiT
Poziom 24
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot / Pałubin
|
Wysłany: Śro 0:58, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
mundy napisał: | Tego sie juz nie opłaca robić , Już czasy PGR-u dawno mineły |
Lysy napisał: | eh nowa tarcza kosztuje 4zł a jest ich trzy w 125 więc chyba lepiej wydać 12 zl i mieć zrobione jak potrzeba i sie nie męczyc | Zgadzam się w 100%.
Davidd90 daj sobie na luz. Zobacz jak koledzy dobrze radzą, zrób tak! (-:
Powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaRjÓsZ
Poziom 67
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jodłowa
|
Wysłany: Śro 15:57, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
chyba za masz jiks korek to przekładaj i sie męcz ale ja i tak bym ci tego nie polecił zamiast to dopasowywac to kup i git
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
davidd90
Poziom 29
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 16:32, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Panowie zainwestowałem w korek 2,5zł i klej 1,70zł i trochę czasu i gotowe. Niżej są foty moich tarcz sprzęgłowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lysy
Poziom 29
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 17:51, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
hmmmm.... no niewiem może będzie dobrze tylko w orginalnych tarczach sa przerwy między kawałkami korka. Moze się tak dziać że pomiedzy tymi Twoimi tarczami może zostać za duzo oleju i będzie się ślizgac, no i czy ten klej wytrzyma temperaturę i olej no i opór żeby to nie odpadło bo będzie "sałatka korkowa" w silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiT
Poziom 24
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot / Pałubin
|
Wysłany: Śro 18:54, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Tak Lysy, to są uzasadnione wątpliwości... Zgadzam się.
CeZet też ma przerwy w okładzinach tarcz sprzęgłowych...
No s największa wątpliwość to klej i klejenie...
Davidd90 jak i czym to kleiłeś?
Zrób próbną przejażdżkę i wszystko będzie jasne...
Tylko na pierwszą nie jedź za daleko! (-: Bo wiesz "sałatka korkowa" grozi! (-;
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
davidd90
Poziom 29
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 22:13, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Hehehe. Panowie próba już była robiona. Ładnie chodzi nie ślizga ani nie ciągnie. Wyciąłem takie koła i na jedno położyłem starą tarczę sprzęgłową bez korków i do każdej dziury dałem po kropli kleju "superglue". NA to szybko kładłem drugie koło i skręcałem w ścisku który zrobiłem sobie wcześniej czyli dwie blachy 5mm i na środku wywiercona dziura 16mm i śruba 16mm. Pojedynczo tak skręcałem i kładłem na grzejnik i tak schło sobie jedno i później następne i następne. Później wszystkie tarcze skręciłem i dając pomiędzy nie przekładki. Wlałem do garnka wodę i ją zagotowałem i włożyłem te tarcze w tym ścisku. Gotowały się one przez 20 minut i wyciągnąłem i dokręciłem żeby się cieńsze zrobiły. I później się tak gotowały przez 40 minut. Później wszystko leżało na grzejniku przez 1 godzinę i woda odparowała i wyschły tarcze. Rozkręciłem i tak leżały przez 1 tydzień. I wreszcie założyłem. I jak narazie chodzą ale mam awarię motoru i nie jeźdzę już przez półtora tygodnia to nie wiem co się z nimi dzieje. Korek ma grubość 3mm a blacha 1mm to wsómie miało 7mm ale po ścisnięciu i wygotowaniu ma 3,5mm. Ale jepiej kupić kupić korek 2mm lub 2,5mm bo mam dwie takie co zrobiłem i jedną starą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 23:23, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Wiesz co trochę lipa, dobrze myslisz ale ja mam zastrzezenia ( jak zwylke zresztą )
Z tego co zrozumialem , to w miejscach otworów w tarczach nie ma korka , tylko on jest w formie takich kółek tylko naklejony na zewnatrz tarszy To niedobrze ,bowiem to predzej czy poźniej sie odklei o obróci dookoła -gwarantowane. Nastepna sprawa, korki mają miec grubośc 4 mm ( nowe) i tylko takie bbeda mialy w oryginalnym sprzegle prawidłowy docisk. Następna, Miedzy korkami MUSZA być przerwy ( tarcza ma wygladac tak samo jak oryginalna) , te przeswity miedzykorkowe mają zapewnić odp dojście oleju, do korkow. Tym samym poprawić chłodzenie tarcz!! Bynajmniej takei sprzeglo ZAWSZE wykazuje jakis tam poślizg , ale on jest DOPUSZCZLNY ,A tak to bez oleju te tarcze szybciutko CI sie spalą .
CZYli ja nie wrózą tym tarczon dalekiej przyszłości ,,,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiT
Poziom 24
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot / Pałubin
|
Wysłany: Śro 23:41, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
No to moje gratulacje! (-:
Choć wprawdzie podzielam obawy.
Na razie nie za wiele na tym jeździłeś! No i nie weszły wszystkie... Jedna stara... Partyzancie jeden Ty! (-; (-:
Powodzenia!(-:
Odezwij się jeszcze jak więcej na tym pojeździsz.
p.s.
Ja jednak wolę wszystkie nowe, fabrycznej produkcji, no i tak mam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 23:51, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
no dokładnie PiT, w dodatku nie amsz pewnosci że sa wszystkie równe, Takie samoróbki powinno sie docierać na płycie traserskiej,. Jak będa nierówne , wtedy sprzegło bedzie szarpac ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
davidd90
Poziom 29
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 16:50, 08 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Kolega robił takie tarcze do motorynki i jeździł na nich przez 3 lata. Jego motorynka była naprawdę mocna on mieszka na górkach i warzył ok 90kg. to naprawdę te tarcze miały niezły wycisk. Alej jakoś się trzymają. To znaczy trzymały bo ją sprzedał i nie wiem jak teraz one się trzymają :d;d. Jutro będę naprawiał swój motór i będę ją testował to wam powiem za kilka dni jaki się jeździ
Cytat: | Następna, Miedzy korkami MUSZA być przerwy ( tarcza ma wygladac tak samo jak oryginalna) , te przeswity miedzykorkowe mają zapewnić odp dojście oleju, do korkow. Tym samym poprawić chłodzenie tarcz!! |
Te okrągłe dziury co są w tarczach to one będą doprowadzały i odprowadzały olej! A jeśli chodzi o chłodzenie tarcz to nawet z przerwami moje tarcze będą się grzały
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 17:30, 08 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Okrągłe otwory swoja drogą i przeswity swoja Napewno jeśli dojście oleju będzie bardziej efektywne , grzanie będzie mniejsze .....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
davidd90
Poziom 29
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 23:40, 22 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
A więc już dużo pojeździłem na tych tarczach i musiałem ściągnąć dekiel i przy okazji zobaczyłem na moje tarcze. Wyglądają i trzymają się tak jak je wkładałem. Naprawdę efekt bardzo dobry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KUBEK13
Poziom 9
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/2
|
Wysłany: Sob 20:51, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
dobra gościu ale czyma ci to sprzęgło ?
tak jak czeba ,,, bo ja mam motor po tuningu na fula ma około 13KM ,a sprzgło kupa na na biegu jedzie na sprzęgle a jak mu depne pod górke to popuszcza sprzęgło , czysta tandeta i nie wiem wogule co zrobić . POMOCY
w teren dobry nie wiade bo spale tarcze zaraz . sprzęgło chodzi dość lekko nawet
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaRjÓsZ
Poziom 67
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jodłowa
|
Wysłany: Sob 21:05, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
ja ci polecam wzmocnic docisk tylko tak od serca bo jak masz 13KM to zaś jak bedziesz szarpał to skrzynia bedzie kandydatem do rozsypki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
davidd90
Poziom 29
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 22:05, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Jak narazie się trzyma, nie odkleja się ani nic. Ja nawet myślałem żeby skrócić sprężyny a nie założyć mocniejszych ponieważ są grube tarcze i ciężko chodzi sprzęgło i linka to mi chyba długo nie pociągnie :p;p Ale znalazłem już na to sposób :p Wziąłem te tarcze na gómówce zszlifowałem o ok 1,5mm i teraz już chodzi leciutko a się trzyma ładnie :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kusy
Poziom 37
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 0:52, 25 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
i jak Ci sie tera sprzęgło trzyma po sezonie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
davidd90
Poziom 29
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 11:40, 25 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Teraz aktualnie nie jeżdżę już 3,5 miesiąca... Ale tarcze się dalej trzymają... Nie popękały, nie rozwarstwiają się Tylko jak będziesz coś takiego robił to postaraj się, żeby były jak najcieńsze Bo moje troszkę ciężko upchać w koszu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|