Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Tarcze sprzęgłowe-> samoróbki?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Sprzęgło
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
davidd90
Poziom 29



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 11:52, 31 Gru 2006    Temat postu: Tarcze sprzęgłowe-> samoróbki?

Mam takie pytanko. Robił ktoś tarcze sprzęgłowe? To znaczy czy ktoś wkładam w blachę jakieś korki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Wto 23:19, 06 Lut 2007    Temat postu:

Tego sie juz nie opłaca robić ,Wink Już czasy PGR-u dawno mineły Very Happy Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lysy
Poziom 29



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 23:54, 06 Lut 2007    Temat postu:

eh nowa tarcza kosztuje 4zł a jest ich trzy w 125 więc chyba lepiej wydać 12 zl i mieć zrobione jak potrzeba i sie nie męczyc WinkWinkWink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiT
Poziom 24



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot / Pałubin

PostWysłany: Śro 0:58, 07 Lut 2007    Temat postu:


mundy napisał:
Tego sie juz nie opłaca robić ,Wink Już czasy PGR-u dawno mineły Very Happy Very Happy Very Happy

Lysy napisał:
eh nowa tarcza kosztuje 4zł a jest ich trzy w 125 więc chyba lepiej wydać 12 zl i mieć zrobione jak potrzeba i sie nie męczyc
Zgadzam się w 100%.
Davidd90 daj sobie na luz. Zobacz jak koledzy dobrze radzą, zrób tak! (-:
Powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaRjÓsZ
Poziom 67



Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jodłowa

PostWysłany: Śro 15:57, 07 Lut 2007    Temat postu:

chyba za masz jiks korek to przekładaj i sie męcz ale ja i tak bym ci tego nie polecił zamiast to dopasowywac to kup i git

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davidd90
Poziom 29



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 16:32, 07 Lut 2007    Temat postu:

Panowie zainwestowałem w korek 2,5zł i klej 1,70zł i trochę czasu i gotowe. Niżej są foty moich tarcz sprzęgłowych.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lysy
Poziom 29



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 17:51, 07 Lut 2007    Temat postu:

hmmmm.... no niewiem może będzie dobrze tylko w orginalnych tarczach sa przerwy między kawałkami korka. Moze się tak dziać że pomiedzy tymi Twoimi tarczami może zostać za duzo oleju i będzie się ślizgac, no i czy ten klej wytrzyma temperaturę i olej no i opór żeby to nie odpadło bo będzie "sałatka korkowa" w silniku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiT
Poziom 24



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot / Pałubin

PostWysłany: Śro 18:54, 07 Lut 2007    Temat postu:

Tak Lysy, to są uzasadnione wątpliwości... Zgadzam się.
CeZet też ma przerwy w okładzinach tarcz sprzęgłowych...
No s największa wątpliwość to klej i klejenie...
Davidd90 jak i czym to kleiłeś?
Zrób próbną przejażdżkę i wszystko będzie jasne...
Tylko na pierwszą nie jedź za daleko! (-: Bo wiesz "sałatka korkowa" grozi! (-;


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davidd90
Poziom 29



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 22:13, 07 Lut 2007    Temat postu:

Hehehe. Panowie próba już była robiona. Ładnie chodzi nie ślizga ani nie ciągnie. Wyciąłem takie koła i na jedno położyłem starą tarczę sprzęgłową bez korków i do każdej dziury dałem po kropli kleju "superglue". NA to szybko kładłem drugie koło i skręcałem w ścisku który zrobiłem sobie wcześniej czyli dwie blachy 5mm i na środku wywiercona dziura 16mm i śruba 16mm. Pojedynczo tak skręcałem i kładłem na grzejnik i tak schło sobie jedno i później następne i następne. Później wszystkie tarcze skręciłem i dając pomiędzy nie przekładki. Wlałem do garnka wodę i ją zagotowałem i włożyłem te tarcze w tym ścisku. Gotowały się one przez 20 minut i wyciągnąłem i dokręciłem żeby się cieńsze zrobiły. I później się tak gotowały przez 40 minut. Później wszystko leżało na grzejniku przez 1 godzinę i woda odparowała i wyschły tarcze. Rozkręciłem i tak leżały przez 1 tydzień. I wreszcie założyłem. I jak narazie chodzą ale mam awarię motoru i nie jeźdzę już przez półtora tygodnia to nie wiem co się z nimi dzieje. Korek ma grubość 3mm a blacha 1mm to wsómie miało 7mm ale po ścisnięciu i wygotowaniu ma 3,5mm. Ale jepiej kupić kupić korek 2mm lub 2,5mm bo mam dwie takie co zrobiłem i jedną starą Very HappyVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Śro 23:23, 07 Lut 2007    Temat postu:

Wiesz co trochę lipa, dobrze myslisz ale ja mam zastrzezenia ( jak zwylke zresztą Wink )

Z tego co zrozumialem , to w miejscach otworów w tarczach nie ma korka , tylko on jest w formie takich kółek tylko naklejony na zewnatrz tarszy Question To niedobrze ,bowiem to predzej czy poźniej sie odklei o obróci dookoła -gwarantowane. Nastepna sprawa, korki mają miec grubośc 4 mm ( nowe) i tylko takie bbeda mialy w oryginalnym sprzegle prawidłowy docisk. Następna, Miedzy korkami MUSZA być przerwy ( tarcza ma wygladac tak samo jak oryginalna) , te przeswity miedzykorkowe mają zapewnić odp dojście oleju, do korkow. Tym samym poprawić chłodzenie tarcz!! Bynajmniej takei sprzeglo ZAWSZE wykazuje jakis tam poślizg , ale on jest DOPUSZCZLNY ,A tak to bez oleju te tarcze szybciutko CI sie spalą Wink .

CZYli ja nie wrózą tym tarczon dalekiej przyszłości ,,,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiT
Poziom 24



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot / Pałubin

PostWysłany: Śro 23:41, 07 Lut 2007    Temat postu:

No to moje gratulacje! (-:
Choć wprawdzie podzielam obawy.
Na razie nie za wiele na tym jeździłeś! No i nie weszły wszystkie... Jedna stara... Partyzancie jeden Ty! (-; (-:
Powodzenia!(-:
Odezwij się jeszcze jak więcej na tym pojeździsz.
p.s.
Ja jednak wolę wszystkie nowe, fabrycznej produkcji, no i tak mam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Śro 23:51, 07 Lut 2007    Temat postu:

no dokładnie PiT, w dodatku nie amsz pewnosci że sa wszystkie równe, Takie samoróbki powinno sie docierać na płycie traserskiej,. Jak będa nierówne , wtedy sprzegło bedzie szarpac ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davidd90
Poziom 29



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:50, 08 Lut 2007    Temat postu:

Kolega robił takie tarcze do motorynki i jeździł na nich przez 3 lata. Jego motorynka była naprawdę mocna on mieszka na górkach i warzył ok 90kg. to naprawdę te tarcze miały niezły wycisk. Alej jakoś się trzymają. To znaczy trzymały bo ją sprzedał i nie wiem jak teraz one się trzymają :d;d. Jutro będę naprawiał swój motór i będę ją testował to wam powiem za kilka dni jaki się jeździ Smile


Cytat:
Następna, Miedzy korkami MUSZA być przerwy ( tarcza ma wygladac tak samo jak oryginalna) , te przeswity miedzykorkowe mają zapewnić odp dojście oleju, do korkow. Tym samym poprawić chłodzenie tarcz!!


Te okrągłe dziury co są w tarczach to one będą doprowadzały i odprowadzały olej! A jeśli chodzi o chłodzenie tarcz to nawet z przerwami moje tarcze będą się grzały Very HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Czw 17:30, 08 Lut 2007    Temat postu:

Okrągłe otwory swoja drogą i przeswity swoja Wink Napewno jeśli dojście oleju będzie bardziej efektywne , grzanie będzie mniejsze ..... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davidd90
Poziom 29



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 23:40, 22 Lut 2007    Temat postu:

A więc już dużo pojeździłem na tych tarczach i musiałem ściągnąć dekiel i przy okazji zobaczyłem na moje tarcze. Wyglądają i trzymają się tak jak je wkładałem. Naprawdę efekt bardzo dobry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KUBEK13
Poziom 9



Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/2

PostWysłany: Sob 20:51, 24 Lut 2007    Temat postu:

dobra gościu ale czyma ci to sprzęgło ?

tak jak czeba ,,, bo ja mam motor po tuningu na fula ma około 13KM ,a sprzgło kupa na na biegu jedzie na sprzęgle a jak mu depne pod górke to popuszcza sprzęgło , czysta tandeta i nie wiem wogule co zrobić . POMOCY
w teren dobry nie wiade bo spale tarcze zaraz . sprzęgło chodzi dość lekko nawet


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaRjÓsZ
Poziom 67



Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jodłowa

PostWysłany: Sob 21:05, 24 Lut 2007    Temat postu:

ja ci polecam wzmocnic docisk tylko tak od serca bo jak masz 13KM to zaś jak bedziesz szarpał to skrzynia bedzie kandydatem do rozsypki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davidd90
Poziom 29



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 22:05, 24 Lut 2007    Temat postu:

Jak narazie się trzyma, nie odkleja się ani nic. Ja nawet myślałem żeby skrócić sprężyny a nie założyć mocniejszych ponieważ są grube tarcze i ciężko chodzi sprzęgło i linka to mi chyba długo nie pociągnie :p;p Ale znalazłem już na to sposób :p Wziąłem te tarcze na gómówce zszlifowałem o ok 1,5mm i teraz już chodzi leciutko a się trzyma ładnie :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kusy
Poziom 37



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mielec

PostWysłany: Wto 0:52, 25 Gru 2007    Temat postu:

i jak Ci sie tera sprzęgło trzyma po sezonie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davidd90
Poziom 29



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 11:40, 25 Gru 2007    Temat postu:

Teraz aktualnie nie jeżdżę już 3,5 miesiąca... Ale tarcze się dalej trzymają... Nie popękały, nie rozwarstwiają się Smile Tylko jak będziesz coś takiego robił to postaraj się, żeby były jak najcieńsze Smile Bo moje troszkę ciężko upchać w koszu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Sprzęgło Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin